تبلیغات آنلاین و هدفمند
انواع هدفمندی تبلیغات
June 27, 2016
Bounce rate
Bounce rate (نرخ خروج) چیست و راه های کاهش آن
July 26, 2016
نمایش همه

بازاریابی از طریق موتور جستجو SEM و SEO

بازاریابی از طریق موتور جستجو SEM و SEO

موتورهای جستجو یکی از زیر مجموعه های بازاریابی اینترنتی است و باعث افزایش بازدید در نتایج صفحات وب می شود ، بازاریابی از طریق موتور جستجو به معنی پیدا کردن یک سایت که از رتبه ای بالای برخودار است و با توجه به اینکه این روزها بازار رقابت زیاد شده این موتورها باعث می شوند که میزان بازدید از سایت شما افزایش یابد.

تعریف sem و seo :

Seo: سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به کلیه عملیاتی که برای بهینه سازی یک سایت در موتور جستجو انجام می گیرد سئو گویند، سئو باعث ایجاد رقابت بین مدیران وب سایت ها می شود و مدیران می توانند از این رقابت سهم بیشتری بدست بیاورند. در تعریف کلی از سئو به فرایند افزایش بازدید کننده گان و بالا بردن فروش محصولات به موتور جستجو گفته می شود.

Sem: مخفف عبارت Search Engine Marketing در صفحه نتایج موتور جستجو یک سری امکانات و ابزارهای هستند که مجموعه فعالیت های را در اختیار کاربران و بازاریابان قرار می دهد که به آن sem گفته می شود در واقع از طریق sem می توان بازاریابی سایت خود را تقویت کرد.

تاریخچه:

با روند افزایش تعداد وب سایت ها در اواسط دهه ۱۹۹۰ موتورهای جستجو شروع به برنامه ریزی برای نمایش مطالب به کاربران کردند با گذشت زمان در سال ۱۹۹۶ موتورهای جستجو شروع به ساخت مدل کسب و کارخود برای سرمایه گذاری در خدمات مد نظر مانند تبلیغات کلیکی پرداختند در سال ۱۹۹۸ Goto.com نام خود را تغییر داد و در سال ۲۰۰۱ پیش درآمدی برای خرید آن توسط کمپانی یاهو بوجود آمد. واژه بازاریابی موتورهای جستجو اولین بار توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ اختراع شد.

مزایا:

Sem در نتیجه گیری از سایت سرعت بالایی دارد و باعث افزایش بازدید کننده گان در مدت زمان کوتاهی می شود و شما می توانید در زمان کوتاهی با پرداخت هزینه آن به هدف خود برسید و پیشرفت سریعی کنید اما در seo به زمان و هزینه بیشتری برای کسب موفقیت لازم است.

تفاوت sem و seo :

سئو باعث بهینه سازی بهتر در موتور جستجو می شود و کاربران بیشتر را به سایت هدایت می کند و همچنین محتوای یک سایت خیلی راحت در اختیار کاربران قرار می دهد این هدف با اقداماتی از قبیل کم کردن حجم سایت، تولید محتواهای خوب برای سایت، و انتخاب کلمات کلیدی برای سایت و… محقق می شود.

Sem بازاریابی برای موتورهای جستجوگر است یعنی هر اقدامی که در راستای استفاده از امکانات و تکنولوژی موتورهای جستجوگر با هدف جذب بیشتر کاربر و بازدید کننده صورت می گیرد و درآمد بیشتری برای سایت دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

//]]>