Bounce rate (نرخ خروج)
Bounce rate (نرخ خروج) چیست و راه های کاهش آن
جولای 26, 2016
فلش از ماه آینده در مرورگر گوگل کروم بلاک میشود
فلش از ماه آینده در مرورگر گوگل کروم بلاک میشود
آگوست 11, 2016
نمایش همه

برخی از لوگوهای معروف و معرفی طراحان آن‌ها

لوگوهای معروف

برخی از لوگوهای معروف و معرفی طراحان آنها

شاید در طول روز تعداد زیادی نشانه و لوگو را در اطرافمان ببینیم و به برخی از آن‌ها توجه کنیم و یا ناخوداگاه برخی دیگر را به ذهن بسپاریم. اگر بخواهیم لوگو را مختصرا تعریف کنیم می‌توانیم چنین بگوییم: ” نشان‌واره یا لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی چیده شده‌است. لوگو طرح ملموسی برای نمایاندن برند و یا کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات آنها را شرح می‌دهد.” در این مطلب به معرفی برخی از لوگوهای معروف و طراحان آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

لوگوهای طراحی شده مصطفی اوجی

لوگوهای بالا بخشی از نمونه طراحی‌های مصطفی اوجی است. مصطفی اوجی در سال ۱۳۲۹ در شیراز به دنیا آمد و فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌ طراحی‌گرافیک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در سال ۱۳۵۰ شروع کرد. اوجی در سال ۱۳۵۳ موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته‌ گرافیک از دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و در سال ۱۳۵۷ مدرک فوق‌لیسانس در رشته‌ طراحی‌گرافیک از کالج سلطنتی هنرهای لندن را کسب کرد.

 

لوگوهای طراحی شده مرتضی ممیز

لوگوهای بالا نیز بخشی از طراحی‌های مرتضی ممیز است. مرتضی ممیز متولد ۴ شهریور ۱۳۱۵ در تهران است. او را پدر هنر گرافیک معاصر ایران می‌نامند. ممیز سال ۱۳۳۵ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی شد و در ۱۳۴۴ از دانشگاه فارغ‌التحصیل و برای ادامه تحصیل راهی فرانسه شد. گواهی طراحی غرفه را در مدرسه هنرهای تزئینی فرانسه اخذ کرد. برخی از لوگوهای معروف ایران از نمونه کارهای مرتضی ممیز هستند.

لوگوهای معروف طراحی شده قباد شیوا

قباد شیوا متولد ۴ بهمن ۱۳۱۹ در همدان و دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. شیوا در سال ۱۳۴۵ فارغ‌التحصیل شد و فوق لیسانس خود را از انستیتو پرت، شهر نیویورک در سال ۱۳۵۹ اخذ کرد.

قباد شیوا در طول سال‌ها تحصیل و کار حرفه‌ای آثار خود را در زمینه نقاشی، عکاسی و به‌خصوص گرافیک در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله انگلستان، فرانسه، آمریکا به تماشا گذاشته است. آثار او بارها در نشریات جهانی انتخاب و چاپ شده‌اند.

برخی از لوگوهای معروف ایران و طراحان آن‌ها را شناختیم. اگر لوگوی می‌شناسید که برای‌تان جالب است لطفا در قسمت نظرات به معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *