بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی
ژوئن 14, 2016
تبلیغات هدفمند
چگونه تبلیغات هدفمند داشته باشیم
ژوئن 27, 2016
نمایش همه

روش های جذب مشتری از طریق اینترنت

روش های جذب مشتری

در دنیای مجازی مانند دنیای واقعی برای جذب مشتری باید استراتژی خاصی داشته باشیم. استراتژی باید بر اساس نوع مخاطبین و با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبین می‌گیریم باشد. باتوجه به اینکه تقریبا ۸۰ درصد وب‌سایت‌ها جنبه تجاری دارند و با هدف کسب‌درآمد راه‌اندازی شده‌اند، پس اینترنت می‌تواند باعث افزایش فروش محصول شود. برای جذب مشتری از طریق اینترنت علاوه بر یک وب‌سایت باید با اصول بازاریابی اینترنتی آشنایی داشته باشید. و همچنین تحقیقات نشان داده حجم بالای تبلیغات موجب می‌شود مشتری بیش‌ازحد در مورد نحوه خرید خود فکر کند این مساله در واقع احتمال منصرف شدن وی را از خرید بالا می‌برد و به اعتبار برند صدمه می‌زند پس باید در این فرآیند ساده‌سازی کنیم. ساده‌سازی فرآیند تصمیم‌گیری، که احتمال خرید مشتری و معرفی خدمات به دیگران را افزایش می‌دهد. دراین مطلب با ما همراه باشید تا روش های جذب مشتری از طریق اینترنت را برای شما شرح دهیم.

روش ‌های جذب مشتری از طریق اینترنت

روش های مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد ما کارآمدترین روش‌ها را گردآوری کرده و در این مقاله به شما ارائه می‌دهیم.

  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

موثرترین راه ممکن برای جذب مشتری از طریق اینترنت بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل است. اگر سایت شما بهینه باشد با جستجوی مخاطب، موتورهای جستجو سایت شما را به کاربر پیشنهاد می‌دهند و از این طریق مشتری زیادی را می‌توان جذب کرد.

  • شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی امروزه در میان کاربران طرفداران زیادی دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها مشتری بیشتری را جذب کنید. فقط کافیست یک صفحه مخصوص به خود ایجاد کنید و در زمینه تخصصی خود اطاعاتی در این شبکه‌ها به اشتراک بگذارید. برای صفحه خود یک آرم و لوگوی مخصوص طراحی کنید.

مشاهده نمونه‌کارهای بنردیزاین

  • شعارهای تبلیغاتی

شعارهای تبلیغاتی یکی از راهکارهایی است که باعث می‌شود حجم بیشتری از مخاطبان با محصولات و کالاهای شما آشنا شوند بنابراین مصرف‌کنندگان بیشتری می‌توانند از محصولات برند شما استفاده کنند.

شعارهای تبلیغاتی برای استفاده در صفحات وب و متن آگهی، یک کارحرفه‌ای است شعارهای تبلیغاتی مثل عناوین مقالات و یا تیتر اخبار بایستی مخاطب یا مشتری احتمالی را به خود جذب کنند گیرایی و جذابیت شعار تبلیغاتی برای بالا بردن فروش کافی نیست، نگارش حرفه‌ای، خلاقیت و کوشیدن برای آنچه باعث جذب، حفظ و افزایش تعداد مشتریان می‌شود را نیز باید مدنظر قرار داد.

روش های جذب مشتری

  • استفاده از عبارت‌های قدرتمند برای جذب مشتری

یکی دیگر از روش های جذب مشتری، استفاده از عبارت‌های قدرتمند است. قدرتمندترین واژه‌ها می‌توانند قدرتمندترین عبارت‌ها را بیافرینند. در استراتژی‌های تولید و نیز بازاریابی، باید آرزوهای مهم و موثرترین تصاویر را خلق کرد و با استفاده از عبارت‌ها و احساسات مشتری بالقوه را مورد هدف قرار داد.

  • ارسال ایمیل گروهی

ارسال ایمیل گروهی فقط در صورتی برای شما مفید است که راه‌اندازی سایت خود را با محتوای مفید و لینک‌های صحیح انجام داده باشید. طراحی ایمیل تبلیغاتی خود را به همراه زمان‌بندی ارسال ایمیل‌های گروهی و انبوه به شرکت های معتبر و باسابقه در این رابطه سفارش دهید.

  • بنرهای تبلیغاتی

نمایش بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌های مرتبط با کسب‌وکار شما می‌تواند موجب افزایش بازدید سایت و درنهایت افزایش فروش شود. در صورتی که طراحی بنرهای شما به‌درستی و با اصول صورت بگیرد و همچنین صفحه فرود (landing page) مناسبی را برای کاربر در نظر گرفته باشید می‌توانید بازدهی فوق العاده‌ای را به همراه داشته باشد.

روش های جذب مشتری

مشاهده نمونه‌کارهای بنردیزاین

سخن آخر: با کفش مشتری راه بروید

همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و سپس از خود بپرسید .آیا این سازمان از ورود من استقبال می‌کند؟ آیا این شرکت محصول خوبی را عرضه می کند؟ آیا این سایت از مشتری سوء استفاده نمی‌کند؟ به‌هراندازه که بتوانید مشتری را درک کنید توازن بیین مشتری و محصول خوب خواهد بود.

به این نکته توجه کنید مشتری بیش از هرچیزی به دنبال یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب است و برای جذب مشتری ارتباط خوب با مشتری و داشتن فن بیان مناسب در قسمت پشتیبانی لازم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *