تخفیف ویژه بنر دیزاین به مناسبت عید سعید فطر
June 25, 2017
نمایش همه

پنج نکته‌ی زیرکانه سئو در تبلیغات بنری

در  این بازار داغ جلب مشتری چگونه می توانیم بنر تبلیغات اینترنتی خود را به امتیازی برای خود تبدیل کنیم؟ چطور می توانیم کارآمدی پیام خود را افزایش دهیم در حالی که مشتریان روز به روز بیشتر از ابزارهایی استفاده می کنند که بنرها را پنهان کرده و حتی باعث گسترش بیماری های دیجیتال مثل کوری بنر می شوند؛ قرار هم نیست چیزی بهتر شود. در واقع، نرخ کلیک روند سرازیری خود را همچنان ادامه می دهد. اگر نرخ کلیک را در سال ۱۹۹۶، ۲.۱٪ در نظر بگیریم، این نرخ در سال ۲۰۱۲ به ۰.۱٪ تنزل یافته است.

در این مقاله، پنج موردی را که می توانید از متخصصان سئو یاد بگیرید به شما خواهیم گفت در نتیجه بنر تبلیغاتی شما کلیک بیشتری دریافت خواهد کرد و همه اینها باعث کاهش هزینه های تبلیغات می شود.

 

۱. جستجو کلید اصلی است! در واقع شما به زبان کاربران خود سخن می گویید

یکی از مهمترین گام­ها در بهینه سازی موتور جستجو، جستجوی کلمات کلیدی است. به این ترتیب می توانید بفهمید مشتریانتان چگونه نرم افزار یا محصول شما را جستجو می کنند.

در تبلیغات خود از زبان خیلی علمی یا حرفه ای استفاده نکنید، بهتر است از کلماتی استفاده شود که اغلب مردم در مکالماتشان استفاده می کنند. شاید به نظر یک نصیحت واضح بیاید اما اگر به عقب برگردید و نگاهی به بدترین بنرهای خود بیاندازید متوجه می شوید که در بسیاری از آنها از اصطلاحات رسمی یا تخصصی استفاده کرده اید.

دلیل کارساز بودن این مورد می تواند این باشد که در واقع یکی از اصول اولیه متقاعدسازی و شباهت است. وقتی چیزهایی را ببینیم که درک می کنیم، بیشتر به سمت آنها متمایل می شویم.

 

۲. بهینه­ سازی یک فرایند پیوسته است

سئوها به طور پیوسته چیزهای جدیدی امتحان می کنند تا در صفحات نتایج موتور جستجو به وبسایتی رتبه بالا بدهند: آنها محتواهای قدیمی که عملکرد خوبی ندارند را به طور مجدد بهینه­ سازی می کنند، تست A/B را انجام می دهند، سعی می کنند سرعت سایت را بیشتر کنند، توضیحات متا رو تغییر دهند و غیره. می دانیم که این اصطلاحات فنی که شاید برای شما اهمیتی نداشته باشند.

اما اگر نخواهیم دروغ بگوییم، بازاریابی هیچگاه آسان نبوده است. فرقی نمی کند که در چه موقعیتی کار می کنید. بهینه سازی پیوسته باید چیزی باشد که هرکس در هر شاخه ­ای انجام دهد. مهم نیست که این بهینه­ سازی طراح بنرها باشد یا تراکت­هایی برای تبلیغ لیموناد(بازی شبیه سازی شغلی).

وقتی میبینید بنری کارساز است و مخاطبان خود را دارد دست از کار نکشید. همیشه آزمون A/B را انجام دهید و ببینید کدام بنر بهتر تغییر ایجاد می کند. هر از گاهی به عقب برگردید و ببینید که چطور می توانستید به راهبرد یا هدف مورد نظر به طور متفاوتی نزدیک شوید. شاید بهتر باشد نگاهی عمیق تر داشته باشید و به روانشناسی نهان در پس طرح­ بنرهای خود دقیق شده یا اینکه یک موقعیت سنجی یا نسبت فروش بی همتای متفاوت را امتحان کنید. پیشرفت ۱ درصدی در هر سطح از مخروط بازاریابی می تواند در نتیجه نهایی تاثیر زیادی داشته باشد.

بنر دیزاین با بیش از ۴ سال سابقه در طراحی بنر تبلیغاتی و تیم تخصصی میتواند شما را در این امر یاری کند ( مشاهده نمونه کارها )

۳. تاثیر جمعی ضروری است، مهم نیست چه شکلی به خود بگیرد

بهینه سازی موتور جستجو تکیه زیادی بر تعداد لینک های خارجی دارد که به وبسایت­ های شما پیوند می خورند. و علاوه بر تعدادشان، قدرت و مرجعی است که این لینک ها با خود دارند.

اصل نهان در پس این موضوع بسیار ساده است: در صورتی که افراد زیادی به وبسایت شما لینک شده باشند،‌ به این معنی است که محتوای با ارزشی دارید. و هر چه این وبسایتها قدرتمندتر باشند، رتبه ی وبسایت شما بالاتر خواهد بود.

درست مثل زندگی واقعی: اگر یک پزشک دارویی برای  شما تجویز کند اهمیت خیلی بیشتری دارد تا اینکه فردی در خیابان این کار را برای شما بکند.

پس، در سئو لینک­ها به مثابه رای های اعتماد برای شما هستند.

اما چطور می توانیم این رای­ های اعتماد را در بنرهای تبلیغاتی خود نشان دهیم؟

یک مثال خوب استفاده از توصیه نامه(سپاس نامه) در بنرتان است.

مردم اغلب به افرادی که چیزی را امتحان کرده ­اند اعتماد می کنند. در واقع، ۶۸ درصد به نظرات آنلاین از دیگر مشتریان اعتماد دارند، این میزان از سال ۲۰۰۷ هفت درصد بیشتر شده است و نظرات انلاین در رده ی سومین و معتبرین منبع مورد اطمینان قرار داده است. بر اساس سایت Adespresso یکی از تاثیرگذارترین انواع بنرها آنهایی هستند که شامل تاثیر جمعی می باشند.

راه دیگری برای اینکه بتوانید از قدرت و تاثیر جمعی هم زمان استفاده کنید، بهره بردن از نشان­ ها است. فرقی نمی کند که از آنها در صفحه ورودی خود استفاده کنید تا تبدیل­ ها را افزایش دهید یا در بنر خود و برای افزایش نرخ کلیک از آنها بهره ببرید، فقط سعی کنید از چیزی که دیگران در مورد محصولتان می گویند بیشتر استفاده کنید.

در این صورت قابل اعتمادتر خواهید بود.

 

۴. تکرار حیاتی است

در بهینه سازی موتور جستجو، باید کلمه کلیدی اصلی خود را چندین بار بر روی پیچ خود قرار دهید (عنوان، محتوا، URL، ویژگی­های ­­ALT، غیره) در نتیجه موتورهای جستجو می فهمند که صفحه ی شما در مورد چه چیزی است.

چیزی که ما در مورد کمپین های دیگر از جمله تبلیغات در فیسبوک متوجه شدیم، حیاتی بودن تکرار است.

در واقع، به ندرت پیش می آید افراد چیزی را بخرند که برای اولین بار با آن برخورد کرده ­اند. همچنین رابطه ی مستقیمی بین ارزش برندسازیِ تبلیغات آنلاین و تکرار آشکار­سازی بنر تبلیغاتی وجود دارد.

البته به آن معنا نیست که همان یک بنر را مرتبا تکرار کنید. سئوها برای مراحل مختلف خرید از انواع مختلفی از کلمات کلیدی (اطلاعاتی، هدایتی، تجاری) استفاده می کنند. قرار نیست خیلی سختگیر باشید و مخاطب خود را آزار دهید، اما گاهی اوقات بهتر است که مشتری بنر تبلیغاتی شما را بارها ببیند.

 

۵. مشتری شما در کدام قسمت مخروط بازاریابی قرار دارد؟ برای همان تبلیغ کنید

در سئو، یکی از اساسی ترین چیزهایی که به شما آموخته می شود این است که انواع مختلفی از کلمات کلیدی وجود دارند و باید برای هر یک از آنها محتوای خود را بهینه سازی نمایید. برخی از مشتریان به تازگی برای مشکلی که دارند به دنبال اطلاعات مورد نیازشان می گردند، برخی دیگر به دنبال راه حلی برای مشکل خود هستند و دسته ای دیگر قیمت های راه حل مورد نظر خود را دیده و مقایسه می کنند.

به عنوان مثال، در ابتدا سعی می­کنید علت درد کمر خود را دریابید، سپس سعی می­کنید یاد بگیرید چگونه آن را درمان کنید، با دو راه حل روبرو شده، آنها را با هم مقایسه کرده و در نهایت بهترین قیمت را انتخاب می کنید. باید برای هر چرخه­ ی خرید یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید.

همین موضوع را می توان در طراحی بنر در نظر گرفت. یکی از اشتباهات رایج که تبلیغ کننده ها اغلب دچار آن می شوند این است که به طور انحصاری بر بنرهای نزدیک به تبدیل متمرکز می شوند. من انها را می فهمم. اما با ابزارهای تبلیغاتی امروزی، هیچگاه، آگاهی بخشی پیرامون یک مساله به مخاطبان به این راحتی نبوده است.

تنها با هزینه ای اندک می توانید اموزش مخاطب خود در مورد موضوعاتی مشخص را آغاز کرده و آنها را وارد مخروط فروش نمایید.

مثلا می توانیم کمپین خود را اینگونه شروع کنیم: یک پست وبلاگی یا بنری ایجاد کرده که افراد را به صفحه ی فروش هدایت نمی کند بلکه آنها را به سمت گفتگوهایی در مورد مشکلی که شاید داشته باشند می برد.

در مرحله بعدی، می توانیم کمپین بازاریابی مجدد راه اندازی نموده و یک e-book ، اوراق سفید یا نوع دیگری از مواد ایجاد کنیم که مناسب پیشه ما باشد و کمک بیشتری به مشتریان ما برای حل مشکلشان کند.

و در نهایت، بعد از حدود یک هفته و یا کمی زودتر و دیرتر می توانیم بنری را نمایش دهیم که دربردارنده ی پیامی است که این حس را به مشتری می دهد که گویا توسط یک دوست نزدیک برای آنها اماده شده و راه حل نهایی برای مشکل آنها را پیشنهاد می دهد.

دیدید چگونه این موضوع به ما کمک می کند؟ این روش به طور اساسی روش بازاریابی ربایشی است، تنها تفاوت این است که از تبلیغات به منظور ایجاد آگاهی برای مخاطب خود استفاده می کنیم و در صورتی که از همان ابتدا هدفگیریمان درست باشد تنها با چند دلار صدها نفر را به مخروط بازاریابی معرفی می نماییم.

 

نتیجه­ گیری

 بر نیاز مشتری متمرکز شوید. وقتی مشتری خود را هدف می گیرید، تنها چیزهایی که فکر می کنید مشتری شما در پی آن است را نشان ندهید.

تنها به این خاطر که ترافیک اینترنتی یا تبدیل خوبی دارید از بهبود بخشیدن بنرهای خود دست نکشید.

برای بهتر کردن تبدیل­ ها از قدرت و نفوذ جمعی استفاده کنید.

برای تعداد دفعاتی که یک کاربر باید بنر شما را ببیند عدد جادویی بیابید.

برای مراحل مختلفِ مخروط فروش انواع مختلفی از تبلیغات ایجاد کنید.

 

نکاتی دیگری هست که شما در مورد آنها چیزی بدانید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *