۲۵ درصد تخفیف بنر دیزاین تا ۲۰ اسفندماه
March 1, 2017
موفقیت کسب و کار اینترنتی
راز های کلیدی اما فراموش شده ی موفقیت در کسب و کار های آنلاین
June 9, 2017
نمایش همه

کدام کسب وکارها نیاز به بازاریابی دارند؟

انواع مدل بازاریابی

بسیاری از مردم فکر می کنند بازاریابی همان تبلیغات تجاری برای فروش بیشتر است اما این موضوع تنها درصدی اندک از هدف بازاریابی می باشد .  اگربازاریابی را به یک هرم تشبیه کنیم ، مثلث بالایی هرم درصد فروش بازاریابی را در برمی گیرد.

بخش اعظمی از فعالیت های بازاریابی کسب نیازهای اصلی مشتریان است به این گونه که ابتدا باید نیازهای مشتریان لحاظ شود و بعد از آن در تولید محصول تغییراتی ایجاد شود.

بخش دیگر بازاریابی به معنای تبلیغات جهت آشنا کردن محصولات و معرفی آن ها به مصرف کنندگان است که این بخش با پخش بروشورها ، اطلاعیه ها ، نصب بنرها و بیلبوردها و حتی تعریف های زبان به زبان و تن به تن افراد در سطح جامعه می باشد.

الان که با معنای دقیق بازاریابی آشناتر شدیم ، ازخود می پرسید آیا تمام مشاغل به این موارد نیاز مندند؟

وقتی به عمق معنای اصلی بازاریابی فکر کنیم ، متوجه می شویم که تمام کسب وکارها مخصوصا کسب و کار های آنلاین به بازاریابی نیاز دارند پس شک کردن در امر بازاریابی و تبلیغات جایز نیست اما نیاز هر کسب وکار نسبت به دیگر کسب وکارها متفاوت است.

 

جوهره ی وجودی کار شما و انتخاب نوع بازاریابی:

خودتان بهتر از هرکس دیگری می دانید که چه چیز ی می خواهید به مصرف کننده عرضه کنید. لیستی از مواردی که فکر می کنید از این طریق می توانید بازاریابی کنید وخود را به مشتریان بشناسانید تهیه کنید. در این مرحله هیچ موردی را نسنجیده حذف نکنید چرا که شاید موفقیت شما در همین انتخاب باشد.

تمرکز کردن برروی دسته ها وگروه ها:

یکی از مواردی که در بیشتر کسب وکارهای جدید فراموش می شود ، بررسی گروه های سنی مرتبط با محصولات است.شما باید بتوانید تشخیص دهید که کدام گروه سنی و کدام نهاد اجتماعی به محصولات شما نیاز دارد . نیمی از راه تشخیص این گروه هاست و نیمه ی دیگر طراحی بازاریابی و تبلیغات بنری در سایت های تبلیغاتی برای این دسته هاست.

رقابت با هم نوعان:

همین حالا که این مطلب را می خوانید مطمئنا نگران استراتژی بعدی رقیب کاریتان هستید . هرفردی به رقیب های کاری خودش فکر میکند ، بنابراین یکی از موارد بازاریابی بررسی بازاریابی رقیبان است. اشتباه نکنید تقلیدی در کار نیست بلکه تقویت ایده هایتان هدف اصلی این بخش است.

این موضوع راهم در نظر داشته باشید که استراتژی بعدی خود را تا زمان عملی شدن برای کسی تعریف نکنید چون شاید طعمه ی رقیب شوید .

بررسی اقدامات صورت گرفته:

برای هر ایده ای که در موضوع بازاریابی به ذهنتان می رسد بازه ای زمانی مشخص کنید ، این بازه ی زمانی را تقسیم بندی کنید . برای مثال فرض کنید میخواهید تاثیر تبلیغات آنلاین را بر میزان فروش خود در طول ۱۲ ماه بررسی کنید. باید ۱۲ ماه به ۳ الی ۵ دسته تقسیم بندی شود یعنی به ۴ دسته ی ۳ ماهه مجزا شود.

زیرا در پایان هر قسمت از این زمان های سه ماهه ، باید میزان تاثیر پروژه بر کل کسب وکار مشخص شود .

اگر در دوره ی اول ، صعودی را ندیدید نا امید نشوید زیرا شما در ابتدای راه خود هستید . همواره در بهترین حالت ، نتیجه ی بازه ی اول ، خطی ثابت و مستقیم در نمودار های شماست .

اما کار اصلی در بازه های دوم و سوم شروع میشود که اگر شیب خط نمودار صفر یا منفی باشد باید به فکر تغییر و یا اصلاح این بخش از بازاریابی و تبلیغات آنلاین خود باشید زیرا در حال صرف هزینه ای بی فایده می باشید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

//]]>