بنر دیزاین حامی نمایشگاه موبایل گرافی " نصب هرگونه آگهی، پیگردقانونی دارد "
بنر دیزاین حامی نمایشگاه موبایل گرافی “نصب هرگونه آگهی، پیگردقانونی دارد”
ژوئن 12, 2016
روش های جذب مشتری
روش های جذب مشتری از طریق اینترنت
ژوئن 19, 2016
نمایش همه

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

به صورت کلی به فرایند جلب توجه مخاطبان در راستای اهداف تجاری از طریق شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می‌شود. شبکه‌های اجتماعی به خودی خود اصطلاحی است برای سایت‌هایی که ممکن است اقدامات کاملا متفاوت اجتماعی ایجاد کنند. بازاریابی شبکه اجتماعی می‌تواند با هدف برندسازی و معرفی برند یا فرش محصول و یا هدایت کاربران به وب‌سایت صورت پذیرد.

در اکثر کمپین‌های این نوع بازاریابی سعی برآن است که محتوای جذابی برای مشتریان احتمالی تولید و منتشر شود تا باعث ایجاد عکس‌العمل از طریق مشتریان احتمالی در شبکه‌های اجتماعی شود.

معمولا در صورت رعایت اصول کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، پیام بازاریابی به سرعت از طریق کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و کمپین بازاریابی ویروسی در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

 

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی 

  • بیش از ۴ میلیارد نفر در جهان از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند این پتانسیل عظیم انسانی با حضور در شبکه اجتماعی فرصت را برای هر شرکتی مهیا می‌سازد تا با حضور و بازاریابی صحیح در شبکه‌های اجتماعی همه روزه بر تعداد مشتریان خود بیفزاید.
  • به دلیل ماهیت شبکه‌های اجتماعی امکان ارتباط دو یا چند جانبه فراهم می‌شود ودر حقیقت یک روابط عمومی آنلاین برای کسب‌وکارهای مختلف است.
  • یکی از مهم‌ترین فواید شبکه‌های اجتماعی این است که کسب‌وکارتان مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • هر لینک، عکس یا نوشته‌ مفیدی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید باعث بهبود جایگاه‌تان در نتایج حاصل از موتورهای جستجو خواهد بود و به بهینه‌سازی وب سایت کمک می‌کند.

 

معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی

در زیر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان را معرفی کرده‌ایم.

  • فیس‌بوک 

فیس‌بوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان است و برای اشتراک‌گذاری محتوا و ایجاد ارتباط با دوستان و اقوام دور و نزدیک به‌کار می‌رود.

  • توییتر 

پس از فیس‌بوک اکثر کاربران از شبکه اجتماعی توییتر برای انتشار مطالب استفاده می‌کنند محتوایی که در این شبکه منتشر می‌شود باید مختصر و مفید باشد.

  • یوتیوب

کاربران برای انتشار ویدیو در اینترنت از شبکه اجتماعی یوتیوب استفاده می‌کنند.

  • گوگل پلاس 

گوگل پلاس شبکه اجتماعی شبیه به فیسبوک است که بیشتر بین وب‌مسترها محبوبیت دارد.

  • اینستاگرام 

اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است که به کاربران خود امکان اشتراک‌کذاری عکس و ویدیو در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر را می‌دهد.

مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی

  • انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطاعات
  • افزایش قدرت تحلیل و تقویت روحیه انتقادی
  • امکان عبور از مرزهای جغرافیایی و آشنایی با افراد جوامع و فرهنگ‌های مختلف
  • اشتراک‌گذاری علاقه‌مندی‌ها (دیدگاه‌های سیاسی، فعالیت‌های تجاری، مذهبی، ملیتی، مبتنی بر هویت و غیره
  • افزایش میزان مشتریان با انجام تعاملات بیشتر
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی
  • برقراری ارتباط نزدیک با مشتری و پاسخ به پرسش‌های کاربران

معایب شبکه اجتماعی 

  • شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب
  • نقض حریم خصوصی افراد
  • انزوا و دورماندن از محیط‌های واقعی اجتماع

 

در کنار همه آثار مثبت شبکه‌های اجتماعی دیجیتال تصور برخی از پیامدهای منفی و چالش‌هایی که ایجاد نموده‌اند، امری بدیهی است. با وجود مزیت‌های فراوان بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌توانید فعالیت‌های مثبت و موثری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. با طراحی بنر تبلیغ شبکه‌های اجتماعی به صورت جذاب و حرفه‌ای مشتریان زیادی را جذب کنید. اگر در محل‌کارتان طراح برای بنر ندارید می‌توانید طراحی بنرهای خود را با خیال راحت به بنردیزاین بسپارید.

1 دیدگاه

  1. احمد گفت:

    سلام این مورد رو هم بنده در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی اضافه می کنم، با استفاده از کوتاه کننده لینک می توان چندین لینک را در بیو اینستاگرام وارد کرد.
    (از مدیریت درخواست دارم آموزشی رو در خصوص کار با این سرویس برای افراد مبتدی ارائه کنند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *