به صورت کلی به فرایند جلب توجه مخاطبان در راستای اهداف تجاری از طریق شبکههای اجتماعی، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته میشود. شبکههای اجتماعی به خودی خود اصطلاحی است برای سایتهایی که ممکن است اقدامات کاملا متفاوت اجتماعی ایجاد کنند. بازاریابی شبکه اجتماعی میتواند با هدف برندسازی و معرفی برند یا فرش محصول و یا هدایت کاربران به وبسایت صورت پذیرد.
در اکثر کمپینهای این نوع بازاریابی سعی برآن است که محتوای جذابی برای مشتریان احتمالی تولید و منتشر شود تا باعث ایجاد عکسالعمل از طریق مشتریان احتمالی در شبکههای اجتماعی شود.
معمولا در صورت رعایت اصول کمپینهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، پیام بازاریابی به سرعت از طریق کاربران به اشتراک گذاشته میشود و کمپین بازاریابی ویروسی در شبکههای اجتماعی شکل میگیرد.
در زیر محبوبترین شبکههای اجتماعی در سطح جهان را معرفی کردهایم.
فیسبوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان است و برای اشتراکگذاری محتوا و ایجاد ارتباط با دوستان و اقوام دور و نزدیک بهکار میرود.
پس از فیسبوک اکثر کاربران از شبکه اجتماعی توییتر برای انتشار مطالب استفاده میکنند محتوایی که در این شبکه منتشر میشود باید مختصر و مفید باشد.
کاربران برای انتشار ویدیو در اینترنت از شبکه اجتماعی یوتیوب استفاده میکنند.
گوگل پلاس شبکه اجتماعی شبیه به فیسبوک است که بیشتر بین وبمسترها محبوبیت دارد.
اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراکگذاری عکس و ویدئو است که به کاربران خود امکان اشتراککذاری عکس و ویدیو در دیگر شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر را میدهد.
در کنار همه آثار مثبت شبکههای اجتماعی دیجیتال تصور برخی از پیامدهای منفی و چالشهایی که ایجاد نمودهاند، امری بدیهی است. با وجود مزیتهای فراوان بازاریابی شبکه های اجتماعی میتوانید فعالیتهای مثبت و موثری در شبکههای اجتماعی داشته باشید. با طراحی بنر تبلیغ شبکههای اجتماعی به صورت جذاب و حرفهای مشتریان زیادی را جذب کنید. اگر در محلکارتان طراح برای بنر ندارید میتوانید طراحی بنرهای خود را با خیال راحت به بنردیزاین بسپارید.
1 دیدگاه
سلام این مورد رو هم بنده در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی اضافه می کنم، با استفاده از کوتاه کننده لینک می توان چندین لینک را در بیو اینستاگرام وارد کرد.
(از مدیریت درخواست دارم آموزشی رو در خصوص کار با این سرویس برای افراد مبتدی ارائه کنند)