سامانه طراحی بنر دیزاین
سال نو (۱۳۹۵) مبارک باد
مارس 17, 2016
تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی (PPC)، مزایا و معایب
آوریل 13, 2016
نمایش همه

طراحی لوگو و آرم مناسب

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

لوگو چیست؟

لوگو نمادیست برای بیان یک عبارت یا یک مفهوم. آرم‌ها چیزی شبیه امضا برای اشخاص هستند. لوگو، نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط شرکت‌ها، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران و برندسازی، استفاده می‌شود.

تاریخچه پیدایش لوگو

پیدایش و طراحی لوگو به زمان یونان باستان برمی گردد. عبارت «لوگو» از واژه یونانی “logos” بدست آمده است، که معنای لغوی آن «کلمه» است. واژه لوگو یعنی نام، سمبل با نشان تجاری که برای تشخیص آسان، طراحی شده است.

استفاده از نمادها و علائم برای نشان دادن خطر، آگاهی و انتقال پیام به انسان پیش از تاریخ برمی‌گردد که با خراشیدن و ایجاد نقش بر دیوار غارها انجام می‌شد. در جوامع قرون وسطا بازرگانان و صنعتگران برای مشخص کردن کالاها و محصولات‌شان از علایم و نمادها بهره می‌بردند. همچنین در آغاز قرن ۲۰ نیز گاوچرانان امریکایی برای مشخص کردن مالکیت دام‌های خود از علایم انحصاری استفاده می‌کردند.

تاریخچه طراحی لوگو اپل

تاریخچه طراحی لوگو شرکت اپل

 

ویژگی‌های لوگوی مناسب و با کیفیت

 طراحی ساده

مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو ساده بودن آن است. برای آنکه لوگو و نشان شرکت شما در ذهن بیننده باقی بماند، باید آن‌ را ساده طراحی کنید. از بیان جملات طولانی در طراحی لوگو و آرم پرهیز و تنها به بیان شعار تبلیغاتی شرکت خود در حد چند کلمه تاثیرگذار اکتفا کنید. لوگوهای پیچیده و مبهم شانس زیادی در جذب توجه اولیه مشتریان نخواهند داشت و موفقیت کار شما را به خطر می‌اندازد، پس همیشه در معرفی لوگو، اصل ساده‌نگاری را در نظر داشته باشید.

 جذاب و ارزش آفرین

توجه داشته باشید لوگو علاوه بر سادگی باید در جذب نگاه مشتری نیز موثر عمل کند. لوگوهای موفق همیشه حامل پیامی بشردوستانه هستند.به عنوان نمونه لوگوی شرکت‌های نفتی پس از عبور از دوره صنعتی‌شدن و رفتن دنیا به سمت انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در لوگوی خود تغییر ایجاد کردند و اِلمانی از انرژی‌های پاک در آن قرار دادند. اگر اساس یک شرکت بر پایه ارزش‌های انسانی بنا شده باشد با استفاده از خلاقیت در طراحی لوگو می‌توان این مفهوم و ارزش را در لوگو قرار داد و لوگو را در ذهن مشتریان حک و مخاطب را به سوی شرکت و سازمان جذب کرد.

 منحصر به فرد

لوگو باید قدرت حضور و رقابت در بازار را داشته و شرکت و برند شما را از سایر شرکت‌ها متمایز کند. برای این کار باید از مرزها عبور کرد و از نشان‌های عمومی، تصاویر و آیکون‌های تکراری استفاده نکرد. با خلاقیت لوگویی را طراحی کنید که منحصر به فرد باشد و تصویر مناسبی از شرکت شما را ارائه دهد.

 انطباق پذیر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوگوی خوب، انطباق آن با تمامی ابزارها و شیوه‌های تبلیغات در شرکت است. چون می‌خواهید از لوگو در سایر روش‌های تبلیغاتی مانند بروشور، کارت ویزیت، وب‌سایت، استندها، بنرها و … استفاده کنید پس باید لوگو به گونه‌ای طراحی شود که در همه این ابزارها قابل دیدن باشد.

 تصویر مناسب

اشکال هندسی استفاده شده در طراحی لوگو و آرم هر کدام بیانگر مفهوم خاصی هستند. به‌عنوان مثال دایره  مفاهیمی چون امنیت، تکامل، تداوم و راحتی را منتقل می کند، مثلث بیشتر بیانگر مفهوم انرژی، قدرت، تعادل، نظم و حتی شاخصه‌های مذهبی است. و لوگو چهارگوش تصویری از منطق، اعتبار و دقت را تداعی می سازد و برخی از شرکت‌ها برای انتقال مفهوم تحرک، پیشرفت و شادی از خط منحنی استفاده می‌کنند.

 رنگ مناسب

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در طراحی لوگو جذاب و ماندگار دارند و استفاده درست و به‌جا از ترکیب‌های رنگی مناسب واکنش و حس‌های متفاوتی را به بیننده منتقل می‌کند. در انتخاب رنگ لوگو باید به مواردی همچون سن، جنسیت و فرهنگ مردم بازار هدف توجه کرد. به عنوان نمونه معمولا در طراحی لوگو شرکت‌های بیمه، هواپیمایی و بانک‌ها از رنگ آبی استفاده می‌کنند به این دلیل که رنگ آبی القا کننده آرامش و امنیت است. از رنگ قرمز بیشر در طراحی لوگو رستوران‌ها، صنایع غذایی، پوشاک و لوازم خانگی به دلیل گرم بودن، جذابیت و قدرت جلب نگاه و توجهی که رنگ قرمز ایجاد می‌کند، استفاده می کنند. از رنگ طوسی برای لوگو صنایع خودروسازی به دلیل انتقال حس استحکام و قدرت استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *