معرفی کتاب تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغاتی
می 24, 2016
بازاریابی اینترنتی
تاریخچه و انواع بازاریابی اینترنتی
می 31, 2016
نمایش همه

طراحی و چاپ کارت ویزیت

طراحی و چاپ کارت ویزیت

طراحی و چاپ کارت ویزیت

 

کارت ویزیت اولین و مهم‌ترین ابزاری است که هر کسب‌وکار برای خود تهیه می‌کند در طراحی و چاپ کارت ویزیت مهم‌ترین راه‌های ارتباطی مشتریان با صاحب کارت درج می‌شود. کارتی با اطلاعات کسب وکار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازایابی شما به طور مستیقم استفاده نمی‌شود، بلکه کارت ویزیت به طور غیرمستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات را به عهده دارد. کارت ویزیت را می‌توان علاوه بر ارائه به مشتریان، ضمیمه کاتالوگ و بروشورها، داخل پاکت‌های نامه، داخل بسته‌های محصول و یا نایلون کالاها قرارداد تا اثربخشی آن دو چندان شود.

 

تاریخچه کارت ویزیت

کارت ویزیت به صورت امروزی در قرون ۱۷ میلادی در اروپا (انگلستان و فرانسه) رواج یافت چاپی که اشراف‌زاده‌گان برای ملاقات با یگدیگر نام و خلاصه‌ای از سوابق خود را در کاغذ یادداشت می‌کردند .کارت‌های تجاری در قرون هفدهم و هجدم میلادی در انگلستان بوجود آمدند. کارت‌ها داری نقشه‌ای بودند که راه رسیدن به آن شرکت یا فرد را نشان می‌دادند. با گذشت زمان کارت‌ها شامل نام، شماره تلفن، شماره فکس و ایمیل شدند.

 

انواع کارت ویزیت به لحاظ چاپ

  • کارت ویزیت با چاپ افست

چاپ افست به لحاظ قیمت به صرفه‌تر است و تمام سفارشات کارت ویزیت با چاپ افست انجام می‌گیرند. سایز اصلی و در واقع استاندارد کارت ویزیت افست با رعایت حاشیه دارای ابعاد ۶/۸×۸/۴ سانتی‌متر است. حداقل رزولوشن کارت ۳۰۰ پیکسل براینچ است.

  • کارت ویزیت دیجیتالی 

این روش معمولا برای کارهای فوری و تیراژ کمتر از هزار عدد مورد استفاده قرار می‌گیرد و سفارش روی کاغذ چاپ می‌شود. ابعاد کار ۹×۵ سانتی‌متر چاپ می‌شود. استفاده از این روش فقط در شرایط فوری قابل توجیه است.

 

       برای آشنایی با نکات مهم کارت ویزیت مقاله «نکات مهم در طراحی کارت ویزیت» را مطالعه کنید.

 

ویژگی کارت ویزیت

  • قبل از شروع طراحی کارت ویزیت ابتدا ابعاد و روشی که قرار است برای چاپ کارت استفاده کنید مشخص شود.
  • سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت ۸۴ در ۵۵ میلی‌متر است و بهترین سایزی که می‌توانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید ۱۰۳۹ در ۶۹۷ پیکسل است.
  • طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان به روی RGB قرار ندهید.
  • استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها است.
  • انتخاب متنی خوانا شامل اطاعات مهم برروی کارت ویزیت مهم است ( نام شرکت، زمینه کاری، اطاعات تماس، کد QR). کارت ویزیت باید واضح، شفاف و متناسب با شغل و حرفه شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *