میزان پیشرفت پروژه های در دست اقدام
ژوئن 9, 2013
در دسترس نبودن چند روزه سایت
آگوست 6, 2013
نمایش همه

چگونه تبلیغات موثر در اینترنت داشته باشیم؟

تبلیغات موثر در اینترنت

 

این روزها به هر وب‌سایتی که مراجعه کنید تعداد بسیار زیادی از بنرهای تبلیغاتی در ظاهر و اندازه‌های متفاوتی را مشاهده می‌کنید. اگر هم اکنون به بخش تبلیغات برخی از سایت‌های پربازدید و دارای رتبه بالا در الکسا نگاهی بیندازید به احتمال زیاد با دیدن تعرفه‌های درج تبلیغات حیرت‌زده خواهید شد. آیا به این فکر افتاده‌اید که قیمت‌های بالا بازدهی مناسب را خواهند داشت؟ چه راه‌کارهایی جهت تبلیغات موثر در اینترنت وجود دارد؟

تبلیغات در دنیای اینترنت با توجه به کاربران زیاد جایگاه خود را یافته و از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است. از جمله مزیت‌های تبلیغات اینترنتی کم بودن هزینه‌ها باتوجه به سایر روش‌ها، در دسترس بودن برای کلیه افراد جامعه و امکان مشاهده آن در هر مکان و زمانی است، اما در روش‌های دیگر تبلیغاتی این چنین نیست.

در تبلیغات اینترنتی نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای چاپ، راه‌اندازی، اجاره مکان و … وجود ندارد و کافیست بنری را با یکی از فرمت‌های رایج (Gif ، Jpg و …) طراحی نموده و مکانی را در یک یا چند وب‌سایت پربازدید قرار دهید.

راه‌های تبلیغات موثر در اینترنت

در رابطه با ظاهر بنر حساس باشید

بدون شک بنری که برای تبلیغات انتخاب می‌کنید مهم‌ترین مورد در تبلیغات شماست. در سفارش طراحی بنر بسیار دقت کنید طوری که از نظر ایده و ظاهر بسیار گیرا و بتواند مخاطب را به‌سرعت جذب نماید. متن‌های بنر را حرفه‌ای انتخاب کنید، حتی می‌توانید سوال‌هایی را در ذهن کاربر ایجاد کنید که برای یافتن پاسخ سوالات برروی بنر کلیک کند. سعی کنید رنگ‌بندی بنر را متناسب با سایت و یا سایت‌هایی که قرار است تبلیغات را در آن قرار دهبد انتخاب کنید طوری که با انتخاب رنگ‌های شاد و متن‌های واضح برای کاربران به صورت کامل نمایان باشد.

 

بارگذاری سریع بنر

سعی کنید سرعت بارگذاری بنر به صورتی باشد که با بالا آمدن صفحه هم‌زمان و به سرعت بنر نیز بارگذاری شود. حجم بنرهای استانداردی همچون ۴۶۸ در ۶۰ و یا ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل باید کمتر از ۶۰ کیلوبایت باشند. با توجه به فرمت‌های هم‌چون Gif و Jpg می‌توانید متن‌های مختلفی را در فریم‌های مختلف بصورت متحرک درج کنید.

در بررسی‌های صورت‌گرفته میزان بازدهی بنرها با فرمت Gif بسیار بیشتر از سایر فرمت‌های موجود است. در بنرهای گیف تبلیغاتی امکان استفاده از تحرکات بسیار در پس‌زمینه و ایجاد افکت‌های حرفه‌ای وجود ندارد اما برای کلیه کاربران قابل مشاهده است.

 

مکان و اندازه درج تبلیغات

شاید فکر کنید هر چه اندازه بنر بزرگ‌تر باشد بیشتر در چشم است اما اندازه‌های بزرگ دارای حجمی بیشتر هستند. سعی کنید مکانی را برای درج تبلیغات انتخاب کنید که در یکی از قسمت‌های پر بیننده و در کلیه صفحات قابل مشاهده باشد نه اینکه مانند برخی از سایت‌ها تا جایی که چشم کار می‌کند تبلیغات است که با توجه به بنرهای دیگر میزان کلیک برروی بنر و تعداد مشاهده آن‌ها پایین‌تر است.

 

سخن آخر

اگر بعد از چند روز بنرتان بازدهی مناسبی نداشت باید بنر تبلیغاتی خود را عوض کنید. همه بودجه را برای تبلیغات در یک وب‌سایت خرج نکنید سعی کنید وب‌سایت‌های مختلف را امتحان کنید. یک بنر تبلیغاتی به صورت چشمک‌زن شانس بیشتری برای دیده شدن دارد ولی در عین حال انیمیشن نباید به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان را عصبانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *