تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی (PPC)، مزایا و معایب
آوریل 13, 2016
کتاب فکر بزرگ، دانی دویچ
آیا آماده اید از روی نیمکت بلند شوید؟
می 10, 2016
نمایش همه

اهمیت لندینگ پیج (Landing Page) و ویژگی‌های صفحه فرود

صفحه فرود

با ورود اینترنت به زندگی، استفاده و کاربردهای آن در زندگی، بسیاری از عادت‌ها و رفتارهای ما دچار تغییر شده‌اند. به طور مثال بیشتر افراد برای کسب اطلاعات در مورد محصولی خاص دیگر به مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکار مراجعه نمی‌کنند و جواب سوال‌های خود را از سایت‌های معتبر و مربوط با آن محصول پیدا می‌کنند.

عادت‌های خرید تغییر کرده‌اند و خریداران برای خرید محصولی به اطلاعات اندک و محدود بسنده نمی‌کنند و با استفاده از خدماتی که سایت‌های اینترنتی ارائه می‌دهند مانند بررسی و مقایسه، تصویر ویدئو و صوت، نظرات کارشناسان، متخصصین و مشتریان تصمیم می‌گیرند. همین امتیازات و برتری‌ها نسبت به بازار سنتی و قیمت مقطوع و مناسب منجر به خرید از اینترنت می‌شود.

 

 

کاربرد صفحه فرود (landing page) چیست؟ 

 

سایت‌های ارائه دهنده خدمات و فروشگاه‌های اینترنتی فراوانند و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و همین باعث رقابت بیشتر است. سایت‌ها برای عقب نماندن از این بازار همیشه در حال پیشرفت، باید از فاکتورهای جذب‌کننده مختلفی استفاده کنند. اگر سایتی اینترفیس جذاب و خدمات بهتر و مفیدتری ارائه ندهد در این بازار شکست می‌خورد.

یکی از فاکتور های بسیار مهم و کارآمد برای سایت‌ها طراحی صفحه لندینگ است. صفحه فرود نقش بسیار مهمی را در بازار ایفا می‌کند و شما با استفاده از یک صفحه ورود جذاب است که می‌توانید بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید.

 

 

صفحه فرود (landing page) چیست؟

 

 

صفحه فرود

 

صفحات فرود قسمتی از وبسایت هستند که کاربران پس از کلیک بر روی بنر تبلیغاتی موجود در سایت‌های دیگر یا در موتورهای جستجو بر روی آن فرود می‌آیند.

صفحه فرود به عنوان معرف و هدایت کننده کاربر از آن استفاده می‌شود و در آن کاربر می‌تواند با محصولات و خدمات سایت آشنا شود و یا حتی در آن عضو شود.

 

 

دلیل اهمیت صفحات فرود چیست؟ 

 

بسیاری از وبمسترها و یا می‌توان گفت همه آن‌ها، برای سایت خود تبلیغ می‌کنند و بنر تبلیغاتی خود را در سایت‌های پربازدید برای افزایش بازدیدکننده قرار می‌دهند. اما در میان این حجم عظیم تبلیغات کسانی موفق به دریافت بازدید بیشتر و پیرو آن فروش می‌شوند که تبلیغات هدف‌مندی داشته باشند و به جای هدایت کاربر به صفحه اصلی سایت صفحات مجزایی را طراحی (صفحات فرود) کرده باشند و به این ترتیب به جای سردرگم کردن کاربر محصول، خدمات و پیشنهادات ویژه خود را به طور مستقیم به او معرفی می‌کنند  و حتی می‌توانند اطلاعات کاربر را برای بازاریابی اینترنتی از او دریافت کنند.

 

 

ویژگی‌های صفحه فرود 

 

صفحه فرود

 

صفحه فرود مناسب داری ویژگی‌های زیادی است که ما در این‌جا ۶ مورد از ویژگی‌های مهمی که بهترین لندینگ پیج‌ها باید رعایت کنن را بیان کرده‌ایم.

 

۱. با صفحه فرود مخاطبان هدفمند داشته باشید 

شناسایی مخاطب برای طراحی صفحه فرود مناسب یکی از نکات مهم برای پیاده سازی آن است. شما با شناسایی مخاطب خود می‌توانید به انگیزه‌ها، انتظارات، شک و تردیدهای کاربر دست پیدا کنید و صفحه فرود هدفمندی را طراحی کنید که پاسخگوی نیازهای مخاطب باشد. با استفاده از این کار شما می‌توانید بازدیدکننده خود را به مشتری تبدیل کنید. با قراردادن پرسشنامه در صفحه فرود می‌توانید نیازهای مخاطب خود را بهتر بشناسید و در پیشبرد اهداف خود بهتر عمل کنید.

 

۲. با ایجاد صفحه فرود مناسب اعتماد کاربر را بدست آورید

برای اینکه مخاطب از شما خرید کند و راضی به استفاده از خدمات شما شود باید اعتماد او را جلب کنید و این کار مخصوصا در حوزه اینترنت به دلیل نداشتن تماس مستقیم با  مخاطبین کار بسیار مشکلی است. شما می‌توانید با قرار دادن نشان و لوگو مشتریان مطرح خود در بازار و همچنین قراردادن نظرات آنان در مورد خدمات خود اعتماد مخاطبین را به محصول یا خدمات خود جلب کنید.

 

۳. در صفحه فرود از تصاویر مناسب استفاده کنید

انتخاب درست تصاویر و عناصر گرافیکی و ارتباط منطقی آن‌ها و استفاده درست از رنگ‌ها جلوه بصری خاصی را به صفحه فرود می‌دهد که باعث جذب شدن مخاطب، نگه داشتن و همچنین وادار کردن او به خواندن مطالب و آشنایی با محصولات شما می‌شود.

 

۴. مشتری مداری را در لندینگ پیج (Landing page) رعایت کنید

شما می‌توانید با دادن تضمین سلامت و گارانتی محصولات و همچنین قرار دادن قسمت مشاوره رایگان در صفحه فرود مشتری مداری را رعایت کنید و از بازگشت دوباره و خرید مجدد کاربر مطمئن شوید.

 

۵.  اطلاعات کامل را در لندینگ پیج قرار دهید

صفحه فرود شما باید دارای قابلیت متقاعدکنندگی باشد؛ یعنی مخاطب خود را قانع سازید که از خدمات یا محصولات شما استفاده کند. اگر اطلاعات شما ناقص باشد یا آنچه که مشتری می‌خواهد در آن یافت نشود، مشتری صفحه را ترک می‌کند.

با قرار دادن اطلاعات تماس مانند شماره تلفن و ایمیل در این صفحه و پاسخ دهی مناسب به مشتری می‌توانید حس اعتماد را به او القا کنید.

 

۶. Call to action را در جای مناسب قرار دهید 

با قرار دادن کال‌تواکشن در جای مناسب، توجه به رنگ‌ها و ارتباط آن با سایر عناصر گرافیکی، هدایت کردن چشم مخاطب به CTA و در نهایت کلیک کردن کاربر روی دکمه کال‌تواکشن شما و کاربر، هردو به هدف خود می‌رسید.

به طور مثال با قرار دادن CTA عضویت در خبرنامه سایت شما به اطلاعات مشتری دست پیدا می‌کنید و مشتری از خدمات شما استفاده می‌کند.

 

قطعا لندینگ پیج (Landing Page) ویژگی‌های زیادی دارد که به جذب مشتری کمک می‌کند ما در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را مطرح کنیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.

اگر شما نیز تجربه‌ای جذاب در ایجاد صفحه فرود برای سایت خود دارید لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *