بازاریابی از طریق موتور جستجو SEM و SEO
بازاریابی از طریق موتور جستجو SEM و SEO
July 14, 2016
برخی از لوگوهای معروف و معرفی طراحان آنها
برخی از لوگوهای معروف و معرفی طراحان آنها
August 1, 2016
نمایش همه

Bounce rate (نرخ خروج) چیست و راه های کاهش آن

Bounce rate

Bounce rate

Bounce rate یک اصطلاح انگلیسی به معنی پریدن یا رفتن و خارج شدن می باشد. بانس ریت نرخ دفع کاربر است یک اصطلاح در زمینه بازاریابی آنلاین است. بانس ریت یک عامل، یا یک فاکتور در مورد یک سایت است، برای هر سایت می توان یک بانس ریت تعریف کنیم هر صفحه ی لندینگ پیچ نیز دارای بانس ریت مختص به خود می باشد که شما می توانید این نرخ یا درصد را توسط ابزار قدرتمند گوگل یعنی گوگل آنالیتکیس رد گیری کنید. تعریف کلی از بانس ریت به درصد کلی کاربران که بعد از دیدن یک صفحه از سایت بدون آنکه وارد پیچ دیگری شود از سایت خارج می شوند و نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدید کننده است. Bounce rate یکی از فاکتورهای مهم بازاریابی اینترنتی است و مدیران سایت ها اینترنتی سعی دارند که درصد و مقدار آن را کاهش دهند برای این کار از روش های خاص برای کاهش نرخ خروج از سایت استفاده می کنند.

مواردی که به نرخ خارج شدن از سایت تاثیر می گذارد عبارتند از:

  • گرافیک ضعیف سایت.
  • سرعت کم شدن تعداد صفحات.
  • عدم مطلب مفید در سایت.
  • عدم به روز رسانی به موقع محتوای سایت.

 

فرمول تقریبی Bounce rate:

تعداد افرادی که از یک صفحه یا سایت بازدید می کند تقسیم بر تعداد کل بازدید کننده ها که درصدی به دست می آید، و این در صد تقریبی توسط گوگل آنالتیک و آلکسا در اختیار قرار می گیرد و هر چه این عدد کمتر وکوچکتر باشد نشان دهنده این است که وب سایت ما بیشترمورد علاقه ویزیتورها قرار گرفته.

 

عواملی که موجب کاهش Bounce rate می شود عبارتند از:

۱- استفاده از user interface مناسب: اولین عاملی که موجب کاهش بانس ریت و آزار یک کاربر می شود استفاده از user interface نامناسب است در بالاترین قسمت سایت navigation قرار می گیرد که طراحی آن باید به گونه ای باشد که استفاده از آن آسان بوده. فرم های نامناسب اغلب نقش ویژه ای در خروج کاربران در سایت دارند، فرم ها باید به گونه ای باشند که پر کردن آنها سریع و آسان باشند هم چنین از رنگ های استفاده شود که کاربر را سرگرم کند.

۲- استفاده از عکس های با کیفیت و مرتبط با موضوع: عکس زیبا برای یک سایت حائز اهمیت است، عکس های را انتخاب کنید که متناسب و مرتبط با موضوع باشند و باعث اذیت شدن کاربر نشود و عکس ها بهتر است رنگ هایی داشته باشد که متناسب با رنگ بندی وب سایت باشد.

۳- استفاده از رنگ های جالب و سرگرم کننده: بسته به نوع موضوع وب سایت خود رنگ ها را انتخاب کنید از رنگ های کم رنگ و روشن که چشم ها را اذیت می کند و باعث افزایش بانس ریت می شود در صورتی استفاده شود که موضوع سایت کودکانه باشد. اگر موضوع وب سایت سلامتی است از رنگ های آبی و سبز استفاده کنید.

۴- استفاده از فونت های خوانا: فونتی واضح و روشنی را انتخاب کنید که به سرعت و به راحتی خوانا باشد رنگ فونت با رنگ پس زمینه تضاد داشته باشد. سایز فونت نیز باید خوانا باشد به خاطر اینکه کاربر احساس راحتی نماید فضای خالی و سفید برروی خوانایی بسیار تاثیر گذار است.

۵- طراحی متناسب با نوع برند: رنگ ها، لوگوها، فونت ها، لینک ها، دکمه ها، و… همگی نمایش دهنده یک برند یا نام تجاری خواهند بود. تناسب استفاده از اجزاء با نام تجاری می تواند در کاهش بانس ریت تاثیر چشمگیری داشته باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

//]]>