انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی
March 26, 2019
طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی
قوانین سودده در طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی
June 15, 2019
نمایش همه

اصول لازم در طراحی بنر تلگرام

طراحی بنر تلگرام

با توجه به اینکه امروزه استفاده از اینترنت و گوشی­های هوشمند در حال افزایش است، شرکت­‌ها و کسب و کار­های مختلف از تبلیغات اینترنتی در سایت­ها و شبکه­‌های اجتماعی استفاده می­کنند. تلگرام از جمله شبکه­‌های اجتماعی است که استفاده از آن، در بین افراد بسیار متداول شده است. در نتیجه محیطی مناسب برای بارگذاری بنر­ تبلیغاتی است. تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام  بازدید بسیار بالایی دارند و بسیاری از شرکت­ها، تولیدی­‌ها، رستوران­ها و … از این اپلیکیشن برای ارتباط با مشتریان­ و معرفی خود به کاربران استفاده می­کنند. برای طراحی بنر، در تلگرام نرم‌­افزار­های متفاوتی وجود دارد و هر طراح بر اساس نوع طراحی‌­ای که در ذهن دارد، از یکی از نرم‌­افزارها استفاده می­‌کند که مهم­ترین و کاربردی‌­ترین نرم‌­افزار در این زمینه برنامه فتوشاپ است. اگر بنر تلگرام یا بنر تبلیغات‌ی­تان را در کانال تلگرام خود قرار دهید، نیاز به پرداخت هزینه نیست اما اگر بخواهید آن را در کانال­‌های تلگرام پربازدید قرار دهید، باید بر اساس بازدید و تعرفه‌­های آن کانال، مبلغی را پرداخت کنید.

بنر تلگرام، نوشته یا تصویری است که برای انتقال پیام به کاربران استفاده می‌­شود. هرچه طراحی بنر تبلیغاتی حرفه­ای تر باشد، افراد بیشتر از آن استقبال می‌­کنند و پست تبلیغاتی یا آدرس کانال مورد نظر را برای دوستانشان ارسال می­‌کنند. بنر تبلیغاتی متحرک در تلگرام نسبت به بنر ثابت جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. بنابراین در بنر تلگرام از گیف­ها (GIF) استفاده می­کنند که دارای اشکال متحرک و جذابی است. ولی بایستی از تصاویری متحرکی استفاده کنید که دارای حجم کمتری می­باشند تا پس از کلیک روی آن­ سریع بارگذاری شود. بهترین مدل بنر­های تلگرامی، بنر­های مستطیل افقی و بنر­های مربعی شکل­ هستند.

نقاط قوت و ضعف تبلیغات در تلگرام

از نقطه قوت تبلیغات در تلگرام، می­توان به این موضوع اشاره کرد که، مطالب و تبلیغات شما به سرعت در دسترس کاربران آنلاین قرار می­گیرد. همچنین اگر بنر تبلیغاتی شما مخاطب پسند و جذاب باشد، به سرعت در صفحه‌­های مجازی انتشار پیدا می­کند. اما نقطه منفی در این نوع تبلیغات این است که، با گذشت زمان اپلیکیشن‌­های پیشرفته‌­تری وارد بازار می‌­شوند و اپلیکیشن­‌های گذشته محبوبیت خود را از دست می‌­دهند. در نتیجه کانال­ها و صفحه­‌هایی که پربیننده بودند، دنبال کننده­‌های خود را از دست می­‌دهند. برای مثلا در ابتدا لاین دارای محبوبیت زیادی بود ولی در حال حاضر تلگرام دارای محبوبیت می­باشد و کانال­ها و پیج­هایی که در لاین وجود داشته­اند دیگر بیننده­ای ندارند.

با مشاهده اپلیکیشن­‌ها، سایت­ها و صفحه‌­های مجازی مانند اینستاگرام یا تلگرام، به انواع تبلیغ­‌های بنری، ویدئویی، متحرک (GIF) و یا تبلیغاتی که برای شما ایمیل شده‌­اند، برمی‌­خورید. برای مشاهده و بارگذاری تمامی این تبلیغات به اینترنت نیاز دارید. بنابراین به این­گونه تبلیغات که با استفاده از اینترنت قابل دیدن هستند، تبلیغات اینترنتی گفته می­شود. به دلیل پربیننده بودن، بازده­ بالا، برقراری رابطه مستقیم با کاربران و هزینه­‌ی کمتر تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی ( تبلیغ در تلوزیون، رادیو، روزنامه و …) دارای طرفداران بیشتری هستند. بنابراین تبلیغات اینترنتی یکی از برنامه‌­ها و استراتژی­‌های تبلیغاتی اکثر بازاریابان می­‌باشد.

 

برچسب‌ها, , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *