انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی
March 26, 2019
نمایش همه

اصول لازم در طراحی بنر تلگرام

طراحی بنر تلگرام

با توجه به اینکه امروزه استفاده از اینترنت و گوشی­های هوشمند در حال افزایش است، شرکت­‌ها و کسب و کار­های مختلف از تبلیغات اینترنتی در سایت­ها و شبکه­‌های اجتماعی استفاده می­کنند. تلگرام از جمله شبکه­‌های اجتماعی است که استفاده از آن، در بین افراد بسیار متداول شده است. در نتیجه محیطی مناسب برای بارگذاری بنر­ تبلیغاتی است. تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام  بازدید بسیار بالایی دارند و بسیاری از شرکت­ها، تولیدی­‌ها، رستوران­ها و … از این اپلیکیشن برای ارتباط با مشتریان­ و معرفی خود به کاربران استفاده می­کنند. برای طراحی بنر، در تلگرام نرم‌­افزار­های متفاوتی وجود دارد و هر طراح بر اساس نوع طراحی‌­ای که در ذهن دارد، از یکی از نرم‌­افزارها استفاده می­‌کند که مهم­ترین و کاربردی‌­ترین نرم‌­افزار در این زمینه برنامه فتوشاپ است. اگر بنر تلگرام یا بنر تبلیغات‌ی­تان را در کانال تلگرام خود قرار دهید، نیاز به پرداخت هزینه نیست اما اگر بخواهید آن را در کانال­‌های تلگرام پربازدید قرار دهید، باید بر اساس بازدید و تعرفه‌­های آن کانال، مبلغی را پرداخت کنید.

بنر تلگرام، نوشته یا تصویری است که برای انتقال پیام به کاربران استفاده می‌­شود. هرچه طراحی بنر تبلیغاتی حرفه­ای تر باشد، افراد بیشتر از آن استقبال می‌­کنند و پست تبلیغاتی یا آدرس کانال مورد نظر را برای دوستانشان ارسال می­‌کنند. بنر تبلیغاتی متحرک در تلگرام نسبت به بنر ثابت جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. بنابراین در بنر تلگرام از گیف­ها (GIF) استفاده می­کنند که دارای اشکال متحرک و جذابی است. ولی بایستی از تصاویری متحرکی استفاده کنید که دارای حجم کمتری می­باشند تا پس از کلیک روی آن­ سریع بارگذاری شود. بهترین مدل بنر­های تلگرامی، بنر­های مستطیل افقی و بنر­های مربعی شکل­ هستند.

نقاط قوت و ضعف تبلیغات در تلگرام

از نقطه قوت تبلیغات در تلگرام، می­توان به این موضوع اشاره کرد که، مطالب و تبلیغات شما به سرعت در دسترس کاربران آنلاین قرار می­گیرد. همچنین اگر بنر تبلیغاتی شما مخاطب پسند و جذاب باشد، به سرعت در صفحه‌­های مجازی انتشار پیدا می­کند. اما نقطه منفی در این نوع تبلیغات این است که، با گذشت زمان اپلیکیشن‌­های پیشرفته‌­تری وارد بازار می‌­شوند و اپلیکیشن­‌های گذشته محبوبیت خود را از دست می‌­دهند. در نتیجه کانال­ها و صفحه­‌هایی که پربیننده بودند، دنبال کننده­‌های خود را از دست می­‌دهند. برای مثلا در ابتدا لاین دارای محبوبیت زیادی بود ولی در حال حاضر تلگرام دارای محبوبیت می­باشد و کانال­ها و پیج­هایی که در لاین وجود داشته­اند دیگر بیننده­ای ندارند.

با مشاهده اپلیکیشن­‌ها، سایت­ها و صفحه‌­های مجازی مانند اینستاگرام یا تلگرام، به انواع تبلیغ­‌های بنری، ویدئویی، متحرک (GIF) و یا تبلیغاتی که برای شما ایمیل شده‌­اند، برمی‌­خورید. برای مشاهده و بارگذاری تمامی این تبلیغات به اینترنت نیاز دارید. بنابراین به این­گونه تبلیغات که با استفاده از اینترنت قابل دیدن هستند، تبلیغات اینترنتی گفته می­شود. به دلیل پربیننده بودن، بازده­ بالا، برقراری رابطه مستقیم با کاربران و هزینه­‌ی کمتر تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی ( تبلیغ در تلوزیون، رادیو، روزنامه و …) دارای طرفداران بیشتری هستند. بنابراین تبلیغات اینترنتی یکی از برنامه‌­ها و استراتژی­‌های تبلیغاتی اکثر بازاریابان می­‌باشد.

 

برچسب‌ها, , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *