در هنگام سفارش طراحی بنر تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید که، نوع تبلیغ بنر با رنگی که در طراحی آن به کار میرود، رابطه مستقیم دارد. با انتخاب رنگ مناسب، برای بنر میتوانید هدف و ویژگیهای خاص را هایلایت کنید. در واقع رنگها زبان ارتباطی با مخاطب هستند و این ارتباط، به صورت حسی و ذهنی با مخاطب برقرار میشود. پس باید با علم و دقت تمام، رنگها و ویژگیهای بنر تبلیغاتی انتخاب شود. با بنردیزاین همراه باشید تا با انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی آشنا شوید.
رنگها توسط طراحان کار بلد، انتخاب میشوند. رنگ نقش بسیار تاثیرگذاری در تبلیغات دارد اما انتخاب رنگ باید با محصول، متن و پیامی که برند دارد متناسب باشد. زمانی رنگ بهدرستی انتخاب میشود که متناسب با محصول باشد و برند را به خوبی معرفی کند. در ادامه به معرفی پرطرفدارترین رنگها میپردازیم و ویژگی هر رنگ را بررسی میکنیم.
هر رنگ پیام و ویژگی مخصوص بهخود را دارد و برای هدف خاصی ایجاد میشود. هر برندی با هدفی که در تبلیغات دارد رنگ خاصی را انتخاب میکند.
رنگ زرد دارای انرژی زیاد و رنگی گرمابخش است. زرد رنگ آفتاب و رنگی غنی که یادآور طلا و گنج است. رنگ زرد خطرناک است زیرا چشم مخاطب را اذیت میکند. پیشنهاد میشود از دوز کمتری از زرد در تبلیغات استفاده کنید.
برند National Geographic (نشنال جئوگرافیک) از رنگ زرد در طراحی لوگو و طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده میکند، اما از پسزمینه سیاه و آبی را در طراحیها بهکار میبرد تا چشم مخاطب را اذیت نکند.
برند نشنال جئوگرافیک در طراحی پوستر تبلیغاتی دکمه دعوت به بازخورد (Call To Action) را به رنگ زرد طراحی میکند و هدفش دعوت کاربر برای کشف گنجینهها و ماجراهاست.
رنگ نارنجی مخاطب را به خلاقیت، دوستی و علاقه دعوت میکند و حس لذت جوانی و شادابی را به کاربر میبخشد. با توجه به هدفی خاص در بنر تبلیغ سایت نارنجی را با رنگهای سیاه، سفید و خاکستری استفاده میکنند.
برند فانتا (Fanta) در لوگو و در طراحی بنرهای تبلغاتی از رنگ نارنجی استفاده میکند. اصولا از رنگ نارنجی برای تبلیغاتی استفاده میکنند که خریداران آن افرادی جوان و شاداب هستند.
رنگ قرمز در همه مواقع استفاده میشود. قرمز بیانگر شور، سرعت، عشق و هیجان است. رنگ قرمز با احساسات قدرتمندی در ارتباط است. قرمز در همه زمینه تبلیغاتی از خدمات هواپیمایی گرفته تا صنعت فیلم و خوردهفروشی استفاده میشود. رنگ قرمز را در بنرهای تبلیغاتی استفاده میکنند که حس فوریت را القا کند و کاربر را متقاعد به خرید کند.
رنگ قرمز را با ترکیبی از رنگ سفید استفاده میکنند. برند کوکاکولا از ترکیب دو رنگ قرمز و سفید در طراحی بنر و محصولاتش استفاده میکند.
رنگ بنفش حس تجملاتی و لوکس بودن را همراه با جاهطلبی و خلاقیت به کاربر منتقل میکند. اولین برخورد مخاطب با برندی که پالت بنفش را در تبلیغات بهکار برده است، حس دعوت از کاربر به دنیای جذاب را دارد. رنگ بنفش مظهر اعتماد و تاثیرگذاری است.
شرکت خدمات حملونقل FedEx از رنگ بنفش در لوگو و تبلیغاتش استفاده میکند. شرکت FedEx در طراحی بنر تبلیغاتی از داستانهای بلندپروازانه الهام میگیرد. حس اعتماد و اعتبار را به مشتریانش القا میکند.
رنگ سبز نشانه رشد، تولدی دوباره، طبیعت و فراوانی است. سبز مظهر آرامش، امنیت و ثروت است. رنگ سبز احساس تازهای از زندگی جدید را به ارمغان میآورد. برند استارباکس از سبز برای لوگو و تبلیغات خود استفاده میکند.
رنگ آبی نشانه اعتماد و پایداری است. آبی رنگ پرطرفدار در بین مردم جهان است. تعداد زیادی از برتدها از آبی در طراحی بنر اینترنتی و لوگو استفاده میکنند. شبکههای اجتماعی، فناوری اطلاعات، سیستم بانکداری و تکنولوژیهای مختلف از رنگ آبی برای ایجاد حس اعتماد استفاده میکنند. برندهای مثل سامسونگ، دل، تویتتر، لینکدین، فیسبوک، فورد و بسیاری دیگر از رنگ آبی استفاده میکنند.
رنگ سیاه نماد جسارت، قدرت و رمز وراز است. یکی از بهترین ترکیبهای متنی رنگ سیاه و سفید است. برندهای که رنگ مشکی را در استراتژی لوگو و تبلیغاتشان قرار میدهند، هدفشان کیفیت و لوکس بودن است. برند بلکبری از رنگ مشکی استفاده میکند.
سفید نماد پاکی و صداقت است. رنگ سفید به تنهایی استفاده نمیشود و معمولا با رنگهای دیگری ترکیب میشود. از رنگ سفید در صنعت بهداشتی و پزشکی، فناوری اطلاعات و برندهای قدرتمند استفاده میشود. برند اپل از رنگ سفید ماهرانه بهره گرفته و در محصولاتش از آن استفاده میکند.
طراح، در انتخاب رنگ برای طراحی بنر باید با روانشناسی رنگها آشنایی کامل داشته باشد. برای مثال، زمان تخفیف یا حراج محصولات باید از رنگهایی مثل قرمز و بنفش و دیگر رنگهای محرک استفاده کند. یا برای تبلیغ وسایل اتاق بازی باید از رنگهای گرم استفاده کند تا احساس جنب و جوش بهوجود آید. یکی دیگر از راههای طراحی بنر جذاب و خلاقانه، استفاده از رنگهای متضاد است. رنگهای متضاد باعث جلب توجه بیشتر مخاطب میشود.
طراحی حرفهای بنر از چند بخش اساسی تشکیل میشود، در مرحلهی اول برای کادربندی باید از اندازههای مناسب استفاده کنید. دومین مرحله در طراحی بنر، رعایت ترتیب متنها است. در ابتدا باید لوگو را با برجستگی بیشتری طراحی کرده، در ادامه نوبت به ارزش پیشنهادی میرسد. ارزش پیشنهادی، پیشنهادهای جذاب و استثنایی مثل تخفیف را در بنر تبلیغاتی طراحی کنید.
دکمهی کالتواکشن را طراحی کنید، دکمهای که با کلیک روی آن کاربران وارد صفحه مورد نظر میشوند. سعی کنید بنرتان برای اکثریت، ساده و قابل فهم باشد. برای طراحی بنر از چهارچوب واضحی استفاده کنید، مثلا رنگ بنرتان با رنگ زمینه سایتتان متفاوت باشد یا با کادری از هم جدا شوند. باید متن تبلیغ، کمی کوچکتر باشد و در یک نگاه توسط مخاطب خوانده شود. از رنگهای مناسب استفاده کنید. هر رنگ یک معنای خاص را دارد و باید در جای مناسب خودش استفاده شود. نکته بعدی حجم بنر است. باید حجم فایل تبلیغاتی، کم باشد تا سریعتر بارگذاری شده بازدیدکنندگان سایت بنر را ببینند.
برای سفارش طراحی بنر تبلیغاتی باید به افراد حرفهای مراجعه کنید، تا طراحی بنر تبلیغاتی دارای اصول مناسب باشد و مورد توجه مخاطب قرار گیرد. سایتهایی که طراحی انجام میدهند، باید نسبت به کیفیت بنر ارائه داده شده، گارانتی در اختیارتان قرار بدهند. سایت طراحی بنر باید طراحی را در زمان مشخص تحویل دهند. همچنین بسیار از سایتهای طراحی بنر، تخفیفات ویژهای را در اختیار کاربران قرار میدهند.
بنرها و طرحهای گرافیکی با اندازههای متفاوت طراحی میشوند. باید در یک نگاه، معنایی را به ذهن مخاطب القا کنند. بنرها به دو صورت متحرک و ثابت هستند. بنر گیف ، در واقع همان گیفها و موشنهای بدون صدا هستند. طراحی بنر به صورت ایستا همانند عکس است، که هم قابلیت چاپ و هم قابلیت بارگذاری در وبسایتها را دارد. طراحی به روش پویا یا متحرک نیز، همانند یک فیلم کوتاه و تاثیرگذار است. تجربه نشان داده است که استفاده از بنر گیف ،باعث افزایش بازدید از سایت و شبکههای اجتماعی میشود.