روش های جذب مشتری اینترنتی
روش های جذب مشتری اینترنتی (ترفند سوم)
October 2, 2019
نمایش همه

تاثیر طراحی بنر حرفه ای در تبلیغات اینترنتی

طراحی بنر گیف

بنر تبلیغاتی به نوعی از تبلیغ گفته می‌شود که با استفاده از یک مستطیل گرافیکی در صفحه‌ی وب‌سایت یا رسانه‌های آنلاین به نمایش درمی‌آید. در زمینه‌ی طراحی بنر باید بدانید که بنرهای تبلیغاتی بر پایه‌ی عکس محبوبیت زیادتری نسبت به بنرهای تبلیغاتی متنی دارند. هدف بنر تبلیغاتی و محتوای طراحی‌شده در بنر، بالا بردن جایگاه یک برند و/یا فرستادن بازدیدکنندگان سایت تبلیغاتی به سایت مدنظر است. پس طراحی بنر مناسب و حرفه‌ای نقش زیادی در جلب توجه کاربران در فضای تبلیغاتی اینترنتی دارد. تمامی بنرهای تبلیغاتی اینترنتی عملکردی یکسان دارند: بر روی تصویر ثابت یا متحرک بنر کلیک می‌شود و صفحه‌ی مرورگر شما را به سایت یا صفحه‌ی رسمی تبلیغ‌کننده می‌فرستد. این تبلیغات به دنبال افزایش ترافیک سایت شما بوده تا بتوانید از طریق آن به هدف اصلی سایت خود برسید.

اولین تبلیغات بنری در سایت مجله‌ی Wired صورت گرفت – بعدها با نام Wired.com به فعالیت خود ادامه داد؛ روی بنر نوشته شده بود که “آیا تابه‌حال بر روی این بنر کلیک کرده‌اید؟” و کاربرانی که بر روی آن کلیک می‌کردند وارد پویش AT&T می‌شدند

حال اگر این نوع بنرهای تبلیغاتی به‌گونه‌ای باشند که بتوانند توجه کاربران را جلب کرده و آن‌ها وارد سایت شما کند و به دنبال چیزی که لازم دارند بگردند؛ می‌توانید به چشم‌اندازی که برای خود ترسیم کرده‌اید نزدیک‌تر شوید. در ادامه به نقشی که این بنرهای تبلیغاتی می‌توانند در ترفیع سایت یا کسب‌وکار شما داشته باشند اشاره می‌شود:

  1. افزایش ترافیک مشتریان

کیفیت خوب در طراحی و اجرای بنر تبلیغاتی عاملی است که کاربران را ترغیب می‌کند که با کلیک بر روی بنر، وارد سایت تبلیغ‌کننده بشوند و همین کلیک‌ها باعث افزایش ترافیک وردی به سایت شما می‌شود. یک استراتژی خوب در این راستا، قرار دادن هدفمند تبلیغات در زمان خاصی است که بیشترین کلیک را داشته باشد.

طراحی بنر

نمونه طراحی بنر دیجی کالا

  1. فروش محصول

بنرهای تبلیغاتی خوب، شما را به خرید محصول ترغیب می‌کنند و لذا باید محتوا و جانمایی مناسبی برای بنر پیدا کنید. برای مناسب و مؤثر واقع شدن بنر تبلیغاتی باید دقت کنید که بنر خود را سایتی قرار دهید که کاربرانی به آن مراجعه می‌کنند که به محصول شما نیاز دارند و اگر چنین سایتی پیدا کردید باید محتوای بنر خود را به نحوی طراحی کنید که در نگاه اول پاسخی جزئی به نیاز فرد داده شود و برای موارد تکمیلی وارد سایت شما شود یا از محصولات شما دیدن کند.

به عنوان مثال می‌توان به تبلیغات بنری Airbnb توجه کرد. موفقیت این تبلیغات وابسته به بنرهای نمایش‌ داده شده در سایت تبلیغاتی گوگل بود. این شرکت در ابتدا با توسعه‌ی پلتفرمی به دنبال مخاطبین خاص و مدنظر خود گشت و تبلیغات خود را در جایی قرار داد که بیشتر این افراد در مورد کیفیت یا مشخصات محصولات مشابه این شرکت جستجو می‌کردند.

  1. ایجاد کانونی برای جذب توجه مشتریان

تسخیر توجه کاربران در دنیای امروز مخصوصاً در محیط دیجیتال، فرآیندی بسیار چالشی است و تمام آن به خلاق بودن برمی‌گردد؛ اما اطلاعات زیادی وجود دارد که چگونه خلاق بودن و طراحی بنر تبلیغاتی جذاب را نشان می‌دهد. این شما هستید که باید از این اطلاعات استفاده کنید، بازار هدف را بشناسید و باید بدانید که برای طراحی بنر تبلیغاتی مناسب و حرفه‌ای نیاز به یک تصویر متحرک دارید یا یک متن در زمینه‌ای مناسب تا در میان خیل عظیم تبلیغات دیگر، توجه کاربران را جلب کنید.

  1. آگاهی دادن از تخفیف یا فروش ویژه

با یک مثال این موضوع را باز کنیم. بلک فرایدی یا جمعه سیاه را در نظر بگیرید که بسیاری از محصولات شما در فروش ویژه قرار دارد و تخفیفات خاصی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرید. در این شرایط شما از چه روشی استفاده می‌کنید تا خبررسانی کرده و مشتریان بالقوه‌ی خود را از این فروش ویژه باخبر کنید؟ قطعاً بهترین روش طراحی بنر تبلیغاتی با مضمون بلک فرایدی خواهد بود.

چرا بنر تبلیغاتی همچنان اثربخشی خود را دارد؟

بنرهای تبلیغاتی بخش عظیمی از دنیای دیداری فضای مجازی را پر کرده‌اند. این نوع تبلیغ همچنان اثربخشی خود را دارد و دلیلش این است که افراد با مضامین تصویری یا پیامی که یک تصویر القا می‌کند بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

هزاران بنر تبلیغاتی که در سایت‌ها چشمک می‌زنند باعث شده تا مشتریان به دنبال راهی برای در امان ماندن از تبلیغات بگردند و بتوانند صرفاً بر روی تبلیغاتی تمرکز کنند که نیازهایشان را پاسخ می‌دهد اما همچنان راهکاری برای به چشم آمدن وجود دارد.

برای این منظور باید به دنبال طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی مناسب و حرفه‌ای باشید تا بتوانید اثرگذاری مناسبی بر روی کاربران بگذارید. دقیقاً مثل تبلیغات تجاری دیگری که وجود دارد باید تلاش کنید تا خود و برندتان را سراپا نگه‌دارید، خلاق باشید و به دنبال راهی بگردید که شما را از باقی رقبا متمایز کند. پیگیر طراحی بنرهای مناسب و حرفه‌ای باشید تا بتواند مخاطبانش را درگیر شما کند. پیدا کردن یک فضا و جای مناسب در سایت می‌تواند به‌اندازه‌ی طراحی بنر تبلیغاتی اثرگذار باشد.

نتیجه‌گیری

بنر تبلیغاتی می‌تواند نقش مهمی را در معرفی و پررنگ کردن تجارت شما داشته باشند اگر بدانید که چطور آن را بهینه کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید. شرکت‌های بزرگی مثل وال مارت، آمازون و مجله‌ی تایم از این روش استفاده کردند و توسعه و پیشرفت روزبه‌روز تجارت خود را مشاهده نمودند.

برخلاف تبلیغات روزنامه‌ یا مجله، استفاده از فرمت‌های استاندارد و بهینه، اجرای مناسب و حرفه‌ای بنر تبلیغاتی اینترنتی می‌تواند هر سایتی را تبدیل به یک قدرت در میان رقبای خود کند و همچون گرانش زمین همه‌ی کاربران را به سمت خود بکشاند.

برچسب‌ها, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *