استراتژی ارسال پست شبکه های اجتماعی
جولای 14, 2018
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ
آگوست 12, 2018
نمایش همه

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان چیست؟

امروزه توسعه و پیشرفت اینترنت و به‌کارگیری وسایل مختلف در استفاده از اینترنت بر روی تبلیغات نیز تأثیر بسزایی داشته است. این امر باعث شده که شیوه‌های قدیمی برای تبلیغات کم‌تر مورداستفاده قرار بگیرد. یکی از روش‌های نوین برای تبلیغات که امروزه بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد تبلیغات Native است. با ما همراه باشید تا تعریف و مزیت‌های تبلیغات همسان را بررسی کنیم.

تعریف تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا به‌عبارتی‌دیگر تبلیغات nativead یکی از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی است. معمولاً از طریق وب‌سایت‌هایی که به کاربران مطالبی ارائه می‌دهند و مرتبط با نیاز آن‌هاست پذیرفته‌شده و ارائه می‌شوند. با بیان ساده‌تر تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته می‌شود که مطابق با ظاهر و ترکیب محتوای یک وب‌سایت محتوایی به‌عنوان تبلیغ ارائه‌شده باشد.

ویژگی‌های تبلیغات Native

به دلیل اینکه استفاده از تبلیغات همسان در مقایسه با استفاده از تبلیغات بنری، در مشتریان حس اعتماد و همکاری بیشتری به وجود می‌آورد، اکثر بازاریابان محتوایی تمایل زیادی به استفاده از این نوع تبلیغات دارند. محتوایی که در تبلیغات نیتیو ارائه می‌شود، هدفش تنها آگاه ساختن مخاطب است و به‌هیچ‌عنوان هدفی برای متقاعد کردن مخاطب نخواهد داشت.

یکی از نکاتی که در استفاده از تبلیغات همسان باید در نظر گرفت این است که امروزه اکثر مخاطبان علاوه بر هوش بالا، جزئی‌نگر هم هستند. مخاطب به‌هیچ‌عنوان به تبلیغاتی که احساس کنند آسیب‌رسان و آزاردهنده هستند توجهی نمی‌کند و به‌آسانی از آن‌ چشم‌پوشی می‌کند. همین‌طور مخاطب به‌طور صددرصد مخالف با یافتن محصول جالب و جدید نخواهند بود. اما تنها چیزی که در این بین تأثیرگذار است نوع تبلیغ و ارائه‌ی محصول خواهد بود. برای این کار طبیعی بودن ظاهر تبلیغ بسیار اهمیت داشته، و باید دارای محتوایی شبیه به محتوای یک داستان باشد. همچنین باید متناسب با فضای اطراف آن طراحی‌شده باشد.

تبلیغات همسان

چند مزیت استفاده از تبلیغات همسان (تبلیغات nativead)

۱. زمانی که از تبلیغات native برای تبلیغ برندی استفاده می‌شود می‌توان نام برند موردنظر را به‌طور میانگین دوبرابر بیشتر از زمانی که از تبلیغات بنری استفاده می‌شود به کاربرد.

۲. یکی دیگر از مزیت‌ها مشاهده‌ی بهتر تبلیغات نیتیو در موبایل است، و این باعث می‌شود که موردتوجه کاربران و مخاطبان بیشتری قرار بگیرد.

۳. اگرچه سرمایه‌گذاری بیشتر برندها بر روی تبلیغات بنری است، ولی استفاده از تبلیغات Native می‌تواند موجب افزایش CTR شود. در حقیقت، توجه کاربران در زمان خواندن عنوان برند از طریق تبلیغات همسان در مقایسه با تبلیغ بنری در حدود ۳۰۸ برابر بیشتر است.

از مهم‌ترین اصولی که در رساندن محتوای باکیفیت و مناسب تأثیرگذار است، انتخاب بهترین نوع تبلیغ Native است. چندین مدل استاندارد برای نمایش تبلیغات نیتیو وجود دارند، از قبیل:

  • درون محتوای اصلی (In-Feed or Newsfeed units)
  • نوع محتوای جاری (Content Streams)
  • نوع سفارشی (Custom)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *