طراحی بنر گیف
مزایای استفاده از بنر گیف در تبلیغات اینترنتی
September 26, 2018
نمایش همه

تبلیغات CPM چیست؟

تبلیغات CPM چیست؟

تبلیغات CPM چیست؟

بنا به تعریف، CPM به هزینه هر ۱۰۰۰ بار نمایش یک آگهی تبلیغات آنلاین اشاره می‌کند. ساختار قیمت‌گذاری CPM برای تبلیغات نمایشی، پارامتری مهم برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی به منظور حفظ پیوستگی شبکه‌ها است.

تبلیغات با مدل پرداخت CPM از سوی شبکه نمایش گوگل ارائه می‌شود که یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای پخش و مدیریت نمایش تبلیغات اینترنتی است. شبکه نمایش گوگل تضمین می‌کند که هر کسب‌و‌کار فقط زمانی باید هزینه تبلیغات را پرداخت کند که آگهی‌اش واقعا توسط مشتریان احتمالی مشاهده شود. در حالی که تبلیغات کلیکی به ازای هر بار کلیک کاربران روی آگهی تبلیغاتی برای کسب‌وکار مورد نظر هزینه برمی‌دارد.

تبلیغات CPM قابل مشاهده: جایگزینی مناسب برای CPM سنتی

تبلیغات CPM قابل مشاهده که با علامت اختصاری vCPM نشان داده می‌شود، این امکان را فراهم می‌کند که شرکت آگهی‌دهنده فقط در صورتی که کاربران آگهی‌اش را ببینند هزینه پرداخت کند. این مدل با مدل سنتی که در آن شرکت باید با هر بار نمایش آگهی در صفحه (خواه کاربر ببیند یا نبیند) هزینه پرداخت می‌کرد متفاوت است. اساسا شرکت‌های سفارش‌دهنده‌ای که موقعیت قابل مشاهده را انتخاب می‌کنند از مزایای بیشتری برخوردارند، زیرا آگهی آنها بالاتر از آگهی‌های CPM عادی قرار می‌گیرد. بنابراین احتمال دیده شدن تبلیغات آنها بیشتر است. این تاکتیک تعداد مشتریان احتمالی را هم در کوتاه‌مدت و هم در درازمدت افزایش می‌دهد.

چرا و چه زمانی کسب‌وکارهای اینترنتی باید از تبلیغات CPM استفاده کنند

تبلیغات CPM در موارد زیر برای کسب‌ و کارها مفید است:

  • افزایش تعداد بازدید: هدف همه کسب‌وکارهای آنلاین به ویژه کسب‌وکارهای نوپا این است که برند ارزشمندی داشته باشند و در میان خریداران و شرکای تجاری بالقوه از مزیت رقابتی بیشتری برخوردار باشند. به این منظور کسب‌وکارها باید تعداد بازدیدشان را افزایش دهند و تبلیغات CPM در رسیدن به این هدف به آنها کمک می‌کند.
  • تبلیغات آنلاین برای مخاطبان هدف: کسب‌وکارهای آنلاین از طریق CPM می‌توانند پیام‌های خاصی را به مخاطبان هدف وب‌سایت منتقل کنند.
  • نرخ تبدیل بالاتر با کمپین‌های کارامد: هنگامی که تبلیغات نمایشی یا بنرهای تبلیغاتی با نرخ تبدیل بالا، در یک پلتفرم تبلیغاتی مناسب قرار می‌گیرند، می‌توانند عملکرد مؤثرتری داشته باشند. به عنوان مثال تبلیغات یک فروشگاه کفش در یک وبلاگ محبوب کفش با استفاده از مدل تبلیغات CPM می‌تواند در جذب مخاطب کاملا موفق باشد.

مقایسه تبلیغات کلیکی و تبلیغات CPM

کسب‌وکارهای آنلاینی که به فروش فوری یا نرخ تبدیل بالای حاصل از کمپین و طراحی بنر توجه بیشتری دارند، ممکن است تبلیغات کلیکی را ترجیح دهند. در واقع تبلیغات CPM بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که در حال برندسازی هستند و تمرکز آنها روی معرفی محصولات و افزایش آگاهی از برند است.

برچسب‌ها, , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *