معرفی کتاب تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغاتی
May 24, 2016
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی ، تاریخچه، انواع بازاریابی و مزایا
May 31, 2016
نمایش همه

طراحی و چاپ کارت ویزیت

طراحی و چاپ کارت ویزیت

 

کارت ویزیت اولین و مهمترین ابزای است که هر کسب وکاری برای خود تهیه می کند در کارت ویزیت مهمترین راه های ارتباطی مشتریان با صاحب کارت درج شده است.

کارتی با اطلاعات کسب وکار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می گیرد.

کارت ویزیت برای تبلیغات و بازایابی شما به طور مستیقم استفاده نمی شود بلکه کارت ویزیت به طور غیرمستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را به عهده خواهد داشت.

کارت ویزیت را می توان علاوه بر ارائه به مشتریان، ضمیمه کاتولوگ و بروشورها، داخل پاکت های نامه، داخل بسته های محصول و یا نایلون کالاها قرارداد تا اثربخشی آن دو چندان شود.

 

تاریخچه کارت ویزیت:

کارت ویزیت به صورت امروزی در قرون ۱۷ میلادی در اروپا (انگلستان و فرانسه) رواج یافت چاپی که اشراف زاده گان برای ملاقات با یگدیگر نام و خلاصه ای از سوابق خود را در کاغذی یادداشت می کردند .کارت های تجاری در قرون هفدهم وهجدم میلادی در انگلستان بوجود آمدند. کارت ها داری نقشه ای بودند که راه رسیدن به آن شرکت یا فرد را نشان می دادند. با گذشت زمان کارت ها شامل نام، شماره تلفن، شماره فکس و ایمیل شدند.

 

انواع کارت ویزیت به لحاظ چاپ:

  • کارت ویزیت با چاپ افست.

در چاپ افست که به لحاظ قیمت، به صرفه تر بوده و تمام سفارشات کارت ویزیت با چاپ افست انجام می گیرند. سایز اصلی و در واقع استاندارد کارت ویزیت افست با رعایت حاشیه دارای ابعاد ۶/۸×۸/۴ سانتی متر می باشد. حداقل رزولوشن کار ۳۰۰ پیکسل براینچ.

  • کارت ویزیت دیجیتالی :

این روش معمولا برای کارهای فوری و تیراژ کمتر از هزار عدد مورد استفاده قرار می گیرد و سفارش روی کاغذ چاپ می شود. ابعاد کار۹×۵ سانتی متر چاپ می شود. استفاده از این روش فقط در شرایط فورس ماژور قابل توجیه است.

 

ویژگی کارت ویزیت:

  • قبل از شروع طراحی کارت ویزیت ابتدا ابعاد و روشی که قرار است برای چاپ کارت استفاده کنید مشخص شود.
  • سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت ۸۴ در ۵۵ میلیمتر است و بهترین سایزی که می توانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید ۱۰۳۹ در ۶۹۷ پیکسل خواهد بود.
  • طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان به روی RGB قرار ندهید.

-استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت مهمترین فاکتور انتخابی، انتخاب متنی خوانا شامل اطاعات مهم برروی کارت ویزیت درج شود مثلا ( نام شرکت، زمینه کاری، اطاعات تماس ،کد QR ) کارت ویزیت باید واضح، شفاف و متناسب با شغل و حرفه ی شما باشد.

برچسب‌ها, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *