فلش از ماه آینده در مرورگر گوگل کروم بلاک میشود
فلش از ماه آینده در مرورگر گوگل کروم بلاک میشود
آگوست 11, 2016
چهارمین سال فعالیت سامانه طراحی بنر دیزاین
چهارمین سال فعالیت سامانه طراحی بنر دیزاین
سپتامبر 14, 2016
نمایش همه

معانی استراتژی و بررسی استراتژی در تبلیغات آنلاین

استراتژی در تبلیغات

استراتژی در تبلیغات

 

تبلیغات به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به صورت آگاهانه برای ترغیب مشتریان به انجام عملی خاص و یا خرید محصول معینی ایجاد می‌شود . استراتژی در تبلیغات مفهومی انتزاعی است و به نوعی طرز فکر هوشمندانه برای کسب بیشترین نتیجه از یک موقعیت معین می‌گویند. اگر بخواهم دو کلمه دیگر با مظمون و مفهوم استراتژی به کار ببرم راهبرد و تاکتیک را پیشنهاد می‌کنم . در اصل استراتژی برنامه کاری نیست بلکه به معنای اقداماتی در زمان وقوع موقعیت‌ها و فرصت‌ها می‌باشد و هدف از آن موفقیت پروژه‌هاست.

 

استراتژی در تبلیغات آنلاین 

تبلیغات و بازار یابی آنلاین همانطور که از اسم‌شان مشخص است در فضای دیجیتال انجام می‌شود و مطمئنا تعداد مخاطبان هدف ارزیابی و تبلیغات در دنیای واقعی به مراتب بیشتر بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای هستند .

 

جلب اعتماد مشتریان

یکی از مواردی که اغلب مردم تمایل به خرید حضوری در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دارند، اعتماد آن‌ها به مراکز حقیقی و کیفیت سلامت محصول است. بنابراین استراتژی مهم و کلیدی در تبلیغات آنلاین، ایجاد اعتماد خرید و تضمین خدمات پس از فروش به مشتریان است. اگر مشتریان احساس کنند اعتماد و تضمین خرید در فضای دیجیتال به اندازه و حتی بیشتر از مراکز حقیقی جامعه است، یقینا برای آسان بودن خرید و فرار از شلوغی شهر، راحت‌تر جلب و جذب کسب‌وکارهای آنلاین می‌شوند.

باید در انواع تبلیغات اینترنتی خود، شعاری با مظمون اعتماد به مشتریان و تضمین خرید ارائه دهید.

 

وسوسه کردن مصرف‌کننده به خرید

مرحله بعدی ترغیب مشتریان به خرید است، راهبردی‌ترین عمل در این مرحله بیان ویژگی‌های مثبت کسب‌وکار و ایجاد تصویری مثبت از ارائه خدمات‌تان است. باید بدانید چه چیزی به مردم ارئه می‌کنید پس تلاش کنید به بهترین شکل آن را به گوش مشتریان برسانید. این مرحله حتی با بزرگ‌نمایی مزایا و سرپوش گذاری بر نواقص نیز انجام می‌شود.

 

انتخاب نهادهای تبلیغاتی موثر

یکی دیگر از استراتژی و تاکتیک‌های تبلیغات آنلاین فضایی است که در آن به تبلیغ پرداختید. فکر کنید هر سایت اینترنتی یک مغازه است و شما تامین‌کننده کالا هستید. حالا خودتان جواب دهید. در یک مغازه با ۱۰ بازدیدکننده در روز امکان فروش جنس‌تان را دارید یا در مغازه‌ای با ۵۰۰ بازدیدکننده در روز؟

حالا این مثال را برای سایت‌های هدف در نظر بگیرید هر سایت در روز شاید بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشد پس حواس‌تان باشد کجا برای تبلیغات می‌کنید.

 

ارائه امتیازات ویژه در کسب‌وکارهای آنلاین

یکی دیگر از استراتژها در تبلیغات برگزاری جشنواره‌های فصلی تخفیف‌دار یا هدیه‌دار است. هر کسی دوست دارد برای محصول مورد نظرش مبلغ کمتری پرداخت کند. اگر تخفیف معقولی دهید که ضرر هم نکنید برد با شماست. سعی کنید به طور مداوم قیمت‌های خود را بروز رسانی کنید تا از رقبا جلو باشید.

 

حک کردن برند در ذهن بیننده و شنونده

در بنرها و تبلیغات آنلاین، حتما نام برند خود را به مخاطب نشان دهید و با تکرار در ذهنش حک کنید. شما برای فروش بیشتر نیاز به بیشتر شناخته شدن دارید .

 

استفاده از فراگیری و شایع بودن تبلیغات آنلاین

یکی دیگر از استراتژی های تبلیغاتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی  و انواع رسانه‌هاست . برخی تنها تلگرام را روی تلفن همراه‌شان نصب کرده‌اند برخی واتس‌آپ برخی هم اینستاگرام و بعضی هم فیسبوک دارند.

احتمالا متوجه شدید به چه چیزی اشاره می‌کنم ، همه جا تبلیغ کنید و از فضای دیجیتال نهایت استفاده را ببرید و تا می‌توانید دنباله‌رو و به اصطلاح فالوورهای حقیقی جمع کنید.

امیدوارم از استراتژی‌ در تبلیغاتی که در این مقاله نوشتم استفاده کنید و به کسب‌وکارتان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *