25 درصد تخفیف سامانه طراحی بنر دیزاین
۲۵ درصد تخفیف سامانه طراحی بنر دیزاین
دسامبر 2, 2017
اهمیت طراحی لوگو
اهمیت طراحی لوگو و تاثیر آن در بازاریابی اینترنتی
ژوئن 8, 2018
نمایش همه

نقش اینستاگرام در تبلیغات آنلاین

نقش اینستاگرام در تبلیغات اینترنتی

عکسی زیبا بیش از هزار کلمه تاثیر گذار است، این جمله در مورد امر مارکتینگ در اینستاگرام ثابت شده است. اگرچه فیسبوک، توییتر و لینکدین نیز در زمینه بازاریابی آنلاین با استفاده از محتوا بسیار موفق عمل کرده‌اند. اما سادگی محتوا و دسترسی آسان اینستاگرام را از دیگر شبکه‌های اجتماعی متمایز کرده است. نقش اینستاگرام در تبلیغات آنلاین بسیار پُررنگ است. در ادامه با ما همراه باشید تا نقش اینستاگرام را در تبلیغات آنلاین بررسی کنیم.

نقش اینستاگرام در تبلیغات آنلاین

اینستاگرام با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال بستر بسیار مناسبی برای تبلیغ و معرفی محصولات است. در زیر سه مزیت از مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات در اینستاگرام را تهیه کرده‌ایم.

۱. آگاهی از برند

آگاهی از برند در تبلیغات اینستاگرامی بالا می‌رود زیرا جامعه بزرگی تبلیغ را مشاهده و مشتریان زیادی تبلیغ را می‌بینند. تعامل کاربران با محتوا باعث افزایش آگاهی و اعتبار برند می‌شود. هر پستی که به اشتراک می‌گذارید، هر نظری که در مورد پست داده می‌شود باعث معرفی برند به افراد دیگر می‌شود. فعالیت‌های گفته شده باعث می‌شود تا برند به افراد بیشتری معرفی گردد. مردم از طریق تبلیغات اینستاگرام برند را بهتر می‌شناسند. ممکن است  محصول خرید نکنند ولی آگاهی از برند بالاتر می‌رود.

۲. رضایت مشتری

اینستاگرام بستری برای ارتباطات است. مهم است که در بستر اینستاگرام از طریق محتوا با کاربران تعامل ایجاد کنید. وقتی مشتری در مورد محصولی خاص نظر می‌دهد، دوست دارد تا از طرف خود شرکت پاسخ دریافت کند. مشتری دیده نشدن را نمی‌پسندد. وقتی به نظر کاربر پاسخ می‌دهید کاربر متوجه می‌شود که هدف‌تان فقط فروش محصول نیست. همدردی و پاسخ به مشتری باعث رضایت می‌شود.

۳. هدف‌گذاری

همانطور که گفته شد اینستاگرام کاربران فعال زیادی دارد. بنابراین نقش اینستاگرام در تبلیغات آنلاین بسیار کاربردی است و همچنین ابزاری برای رشد تجارت از طریق بازاریابی است. تبلیغات در اینستاگرام همانند سئو در سایت مهم است. هدف‌گذاری تبلیغات این امکان را می‌دهد تا تبلیغات را به افراد خاص نمایش دهید. تبلیغات هدفمند در اینستاگرام راهی عالی برای معرفی برند به مشتریان است.

زمانی‌که قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارید، موارد بالا را در نظر بگیرید تا تبلیغات موفقی را طراحی . اجرا کنید.

با بکارگیری متدهای ذکر شده در زیر، می‌توانید بیش از پیش روی نقش اینستاگرام در تبلیغات آنلاین و همچنین دیده شدن تبلیغات‌تان موفق شوید.

  • از عکس‌ها و تصاویر با کیفیت استفاده کنید

با استفاده از ابزارهای ویرایش تصویر محصول یا خدمات را به بهترین شکل ممکن نمایش دهید. فراموش نکنید که در امر مارکتینگ در اینستاگرام، تصویر حرف اول را می‌زند. بنابراین از عکس‌های با کیفیت و مرتبط با تبلیغ استفاده کنید.

  • از هشتگ استفاده کنید

هشتگ‌ها ابزارهایی ساده و سریع برای نمایش هرچه بیشتر محصول به کاربران است. استفاده از هشتگ در اینستاگرام استراتژی مخصوصی دارد. امکان هشتگ‌گذاری در اینستاگرام نامحدود است اما نباید از هشتگ‌های زیاد استفاده کنید زیرا باعث می‌شود تبلیغ در قسمت اسپم اینستاگرام قرار گیرد. تعداد پیشنهادی هشتگ بین ۸ تا ۱۰ عدد است. هشتگ باید مرتبط با موضوع باشد. اگر از هشتگ نامرتبط استفاده کنید، اطلاعات اشتباه به‌کاربر داده‌اید و اینستاگرام این کار را نمی‌پسندد.

  • محدوده جغرافیایی را محدود کنید

با اطلاعاتی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد سعی کنید مشتریان هدف را بشناسید و محدوده جغرافیای تعیین کنید. با تعیین محدوده جغرافیایی به‌راحتی می‌توانید محدوده دیده شدن محصول‌تان را مختص مشتریان احتمالی قرار دهید.

  • مخاطبان را از دیگر شبکه‌های اجتماعی انتقال دهید

فیسبوک مخاطبین شما را به صورت اتومانیک در اینستاگرام پیشنهاد میدهد. اما شما نیز به این مکانیزم اتوماتیک قانع نشوید و سعی کنید از تمامی مخاطبان خود در فیسبوک، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی بهره ببرید.

به لطف طراحی خاص برنامه اینستاگرام دسترسی به آن از طریق تلفن‌های هوشمند بسیار ساده است. برنامه‌ای متناسب با نیازهای شخصی و حرفه‌ای هرفرد است. اگرچه بیش از ۷۰ درصد کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال هستند، این قضیه در حال تغییر است. سن کم کاربران می‌تواند منجر به ایجاد ابزارهایی مفید نیز بشود. برای مثال در ژانویه گذشته ابزار “استوری” با استقبال وصف ناپذیری مواجه شده است و به صورت چشم‌گیری باعث افزایش ترافیک در شبکه‌های اجتماعی شده است. استوری اینستاگرام امکان پخش تصویر یا ویدیو را به مدت ۲۴ ساعت می‌دهد.

جا دارد در اینجا یادآور شویم که طبق آمارهای سال ۲۰۱۷  سرمایه‌گذاری در تبلیغات آنلاین از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفته است. زمان را از دست ندهید از رقبای خود پیشی بگیرید و از شبکه‌های اجتمایی برای تبلیغات کارآمدتر بهره ببرید.

در این مطلب نقش اینستاگرام در تبلیغات را نوشتیم که امیدواریم در طراحی محتوای شبکه‌های اجتماعی و از جمله اینستاگرام به نکات توجه و استفاده کنید. اگر در زمینه طراحی بنر اینستاگرام طراح ندارید می‌توانید با ما در ارتباط باشید. بنردیزاین یکی از تیم‌های حرفه‌ای طراحی گرافیک و تبلیغات آنلاین در ایران است که طراحی بنر اینستاگرام را می‌تواند با بهترین کیفیت انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *