تبلیغات هدفمند
چگونه تبلیغات هدفمند داشته باشیم
ژوئن 27, 2016
Bounce rate (نرخ خروج)
Bounce rate (نرخ خروج) چیست و راه های کاهش آن
جولای 26, 2016
نمایش همه

سئو (Seo) چیست و چه تفاوتی با Sem دارد؟

تعریف سئو

موتورهای جستجو یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی اینترنتی است و باعث افزایش بازدید در نتایج صفحات وب می شود، بازاریابی از طریق موتور جستجو به معنی پیدا کردن یک سایت که از رتبه‌ بالای برخودار است و با توجه به اینکه این روزها بازار رقابت زیاد شده این موتورها باعث می‌شوند که میزان بازدید از سایت افزایش یابد. در این مطلب به تعریف سئو و تفاوت آن با Sem می‌پردازیم در ادامه با سایت بنردیزاین همراه باشید.

تعریف سئو (seo) و sem 

Seo

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به کلیه عملیاتی که برای بهینه‌سازی یک سایت در موتور جستجو انجام می‌گیرد سئو می‌گویند. بازاریابی از طریق سئو باعث ایجاد رقابت بین مدیران وب‌سایت‌ها می‌شود و مدیران می‌توانند از این رقابت سهم بیشتری بدست آورند. تعریف کلی سئو به فرایند افزایش بازدیدکننده‌گان و بالا بردن فروش محصولات به موتورجستجو گفته می‌شود.

Sem

مخفف عبارت Search Engine Marketing در صفحه نتایج موتور جستجو یک سری امکانات و ابزارهای هستند که مجموعه فعالیت‌ها را در اختیار کاربران و بازاریابان قرار می‌دهند که به آن sem گفته می‌شود در واقع از طریق sem می‌توان بازاریابی سایت را تقویت کرد.

تاریخچه

با روند افزایش تعداد وب سایت‌ها در اواسط دهه ۱۹۹۰ موتورهای جستجو شروع به برنامه‌ریزی برای نمایش مطالب به کاربران کردند با گذشت زمان در سال ۱۹۹۶ موتورهای جستجو شروع به ساخت مدل کسب‌وکار خود برای سرمایه‌گذاری در خدمات مدنظر مانند تبلیغات کلیکی پرداختند در سال ۱۹۹۸ Goto.com نام خود را تغییر داد و در سال ۲۰۰۱ پیش‌درآمدی برای خرید آن توسط کمپانی یاهو بوجود آمد. واژه بازاریابی موتورهای جستجو اولین بار توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ اختراع شد.

مزایا

Sem در نتیجه‌گیری از سایت سرعت بالایی دارد و باعث افزایش بازدیدکننده‌گان در مدت زمان کوتاهی می‌شود و شما می‌توانید در زمان کوتاهی با پرداخت هزینه آن به هدف خود برسید و پیشرفت سریعی کنید اما در seo به زمان و هزینه بیشتری برای کسب موفقیت لازم است.

تفاوت sem و seo

سئو باعث بهینه‌سازی بهتر در موتور جستجو می‌شود و کاربران بیشتر را به سایت هدایت می‌کند و همچنین محتوای یک سایت خیلی راحت در اختیار کاربران قرار می‌دهد این هدف با اقداماتی از قبیل کم‌کردن حجم سایت، تولید محتواهای خوب برای سایت، و انتخاب کلمات کلیدی برای سایت و… محقق می‌شود.

Sem بازاریابی برای موتورهای جستجوگر است یعنی هر اقدامی که در راستای استفاده از امکانات و تکنولوژی موتورهای جستجوگر با هدف جذب بیشتر کاربر و بازدیدکننده صورت می‌گیرد و درآمد بیشتری برای سایت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *