بازاریابی اینترنتی
تاریخچه و انواع بازاریابی اینترنتی
می 31, 2016
بنر دیزاین حامی نمایشگاه موبایل گرافی " نصب هرگونه آگهی، پیگردقانونی دارد "
بنر دیزاین حامی نمایشگاه موبایل گرافی “نصب هرگونه آگهی، پیگردقانونی دارد”
ژوئن 12, 2016
نمایش همه

فراخوان برای عمل یا CTA چیست؟

فراخوان برای عمل یا CTA

فراخوان برای عمل یا CTA چیست؟

برای فراخوان برای عمل یا CTA تعاریفی متفاوتی ارائه شده که به چند نمونه اشاره می‌کنیم.

CTA مخفف Call To Action است همانطور که از نامش مشخص است هدف این تکنیک تشویق کاربر به کلیک برروی دکمه CTA است. بهترین مکان مناسب قراردادن CTA مکانی است کاربر صفحه سایت بیشترین فوکوس و تمرکز را دارد در ابتدا صفحه و در وسط یا مرکز آن است.

  • فراخوان عمل یکی از عناصر کلیدی جذب مخاطب هدفمند است و باید در همه فنون بازاریابی مانند ایمیل، به روزرسانی رسانه‌های اجتماعی، مطالب مطبوعات، تبلیغات، بازرگانی و غیره استفاده شود.
  • فراخوان برای عمل یا Call To Action که به اختصار به آن CTA گفته می‌شود به معنی درخواست برای انجام فعالیت خاص توسط کاربر است. به انواع بنر تبلیغاتی ،کلید، لینک و یا هر بخش دیگری در وب‌سایت که بازدیدکننده را به انجام کار ترغیب می‌کند فراخوان یا عمل گفته می شود.

 

CTA در بازاریابی اینترنتی چه تاثیری دارد؟ 

فراخوان برای عمل یا CTA باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان سایت اقدام مورد نظر را انجام دهند. CTA معمولا در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد منظور از نرخ تبدیل نسبت تعداد بازدید سایت و افرادی است که شما را به هدفی که می‌خواستید رسانده‌اند.

فراخوان برای عمل یا CTA

چه رنگ‌های برای CTA استفاده می شود؟ 

  • قرمز

رنگ قرمز معمولا برای CTAهای همراه با اخطار یا اضطرار و هیجان استفاده شود.

  • زرد

اولین رنگی که کاربران می‌بینند و اخطار را به صفحه شما می‌آورد و کاربران را جذب می کند.

  • نارنجی

ترکیبی از فعالیت زرد و قرمز است بهترین رنگ برای ساختنفراخوان برای عمل یا CTA قوی است.

  • آبی

برای حس امنیت، اعتماد و آسودگی خاطر بازدیدکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • سبز

رنگ اشرافی است و جلب اعتماد کاربر و فراخوان به کلیک روی آن انجام می‌گردد.

  • سفید

رنگ‌های اطراف را برجسته می‌کند و برروی پس‌زمینه‌های تیره قابل استفاده است.

 

لازم به ذکر است رنگ های ذکر شده در پس زمینه و رنگ های تصاویر به‌کاربرده شده متفاوت خواهد بود و باید برای انتخاب رنگ در طراحی از پالت‌ رنگی متفاوت استفاده شود و در صفحه و یا تصویر باشد که نگاه کاربر به آن جذب شود.

 

 در استفاده از فراخوان برای عمل یا CTA باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ 

  • اندازه ی CTA باید بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعالیت که جلب توجه کاربر است، محقق شود.
  • فضای کافی برای CTA در نظر بگیرد.
  • CTA را در ابتدا و بالای صفحه قرار دهید.
  • استفاده از تضاد رنگی برای جلب توجه که از عوامل مهم و تاثیر گذار در فراخون برای عمل است.
  • در CTA بیشتر بر روی متن توجه کنید تا گرافیک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *