۲۵ درصد تخفیف بنر دیزاین تا ۲۰ اسفندماه
مارس 1, 2017
راز موفقیت در کسب و کار
راز های کلیدی اما فراموش شده در موفقیت کسب و کار های آنلاین
ژوئن 9, 2017
نمایش همه

چه کسب و کارهایی نیازمند به بازاریابی هستند؟

کسب و کارهای نیازمند به بازاریابی

انواع مدل بازاریابی

بسیاری از مردم فکر می‌کنند بازاریابی همان تبلیغات تجاری برای فروش بیشتر است اما این موضوع تنها درصد اندکی از هدف بازاریابی است. اگر بازاریابی را به یک هرم تشبیه کنیم، مثلث بالایی هرم درصد فروش بازاریابی را در برمی‌گیرد. بخش بزرگی از فعالیت‌های بازاریابی کسب نیازهای اصلی مشتریان است. ابتدا باید نیازهای مشتریان لحاظ شود و بعد در تولید محصول تغییراتی ایجاد شود. بخش دیگر بازاریابی به معنای تبلیغات جهت آشنا کردن محصولات و معرفی محول به مصرف‌کنندگان است. حال که با معنای دقیق بازاریابی آشناتر شدید، ممکن است از خود بپرسید چه کسب و کارهای نیازمند به بازاریابی هستند؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

وقتی به عمق معنای اصلی بازاریابی فکر کنیم، متوجه می‌شویم که همه کسب و کارها مخصوصا کسب و کارهای آنلاین نیازمند به بازاریابی هستند، پس شک کردن در امر بازاریابی و تبلیغات جایز نیست اما نیاز هر کسب‌وکاری نسبت به دیگری متفاوت است.

جوهره وجودی کار شما و انتخاب نوع بازاریابی

خودتان بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که چه چیزی می‌خواهید به مصرف‌کننده عرضه کنید. لیستی از مواردی که فکر می‌کنید از این طریق می‌توانید بازاریابی کنید و خود را به مشتریان بشناسانید تهیه کنید. در این مرحله هیچ موردی را نسنجیده حذف نکنید چرا که شاید موفقیت شما در همین انتخاب باشد.

تمرکز کردن برروی دسته‌ها و گروه‌ها

یکی از مواردی که در بیشتر کسب و کارهای جدید فراموش می‌شود بررسی گروه‌های سنی مرتبط با محصولات است. شما باید مخاطب را بشناسید و بتوانید تشخیص دهید که کدام گروه سنی و کدام نهاد اجتماعی به محصولات شما نیاز دارند. نیمی از راه تشخیص این گروه‌هاست و نیمه دیگر طراحی بازاریابی و تبلیغات بنری در سایت‌های تبلیغاتی برای این دسته‌هاست.

رقابت با هم‌نوعان

همین حالا که این مطلب را می‌خوانید مطمئنا نگران استراتژی بعدی رقیب کاری‌تان هستید. هر فردی به رقیب‌های کاری خودش فکر می‌کند، بنابراین یکی از موارد بازاریابی بررسی بازاریابی رقیبان است. اشتباه نکنید تقلیدی در کار نیست بلکه تقویت ایده‌ها هدف اصلی این بخش است. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که استراتژی بعدی خود را تا زمان عملی شدن برای کسی تعریف نکنید چون ممکن است طعمه رقیب شوید.

بررسی اقدامات صورت گرفته

برای هر ایده‌ای که در موضوع بازاریابی به ذهنتان می‌رسد بازه زمانی مشخص کنید. این بازه  زمانی را تقسیم‌بندی کنید. برای مثال فرض کنید می‌خواهید تاثیر طراحی بنر گیف تبلیغاتی آنلاین را بر میزان فروش خود در طول ۱۲ ماه بررسی کنید. باید ۱۲ ماه به ۳ الی ۵ دسته تقسیم‌بندی شود یعنی به ۴ دسته ۳ ماهه تقسیم شود. زیرا در پایان هر قسمت از این زمان‌های۳ ماهه باید میزان تاثیر پروژه بر کل کسب وکار مشخص شود.

اگر در دوره ی اول صعودی را ندیدید ناامید نشوید زیرا شما در ابتدای راه هستید. همواره در بهترین حالت نتیجه بازه اول خطی ثابت و مستقیم در نمودارهای شماست. اما کار اصلی در بازه‌های دوم و سوم شروع می‌شود که اگر شیب خط نمودار صفر یا منفی باشد باید به فکر تغییر و یا اصلاح این بخش از بازاریابی و تبلیغات آنلاین باشید زیرا در حال صرف هزینه بی‌فایده هستید. اما اگر شیب صعودی باشد خوشحال باشید چون به هدف نزدیک می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *