با توجه به اینکه امروزه استفاده از اینترنت و گوشیهای هوشمند در حال افزایش است، شرکتها و کسب و کارهای مختلف از تبلیغات اینترنتی در سایتها و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. تلگرام از جمله شبکههای اجتماعی است که استفاده از آن، در بین افراد بسیار متداول شده است. در نتیجه محیطی مناسب برای بارگذاری بنر تبلیغاتی است.برای تبلیغات در تلگرام نیاز به بنر تبلیغاتی است. نکات لازم در طراحی بنر تلگرام باید به خوبی رعایت شود تا بنری جذاب طراحی شود. در ادامه این مطلب با سایت بنردیزاین همراه باشید.
تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام بازدید بسیار بالایی دارد و بسیاری از شرکتها، تولیدیها، رستورانها و … از این اپلیکیشن برای ارتباط با مشتریان و معرفی خود به کاربران استفاده میکنند. در زیر به مزیتهای و نکاتی در مورد شبکه اجتماعی تلگرام میپردازیم.
بنر تلگرام، نوشته یا تصویری است که برای انتقال پیام به کاربران استفاده میشود. هرچه طراحی بنر تبلیغاتی حرفهایتر باشد، افراد بیشتر از آن استقبال میکنند و پست تبلیغاتی یا آدرس کانال مورد نظر را برای دوستانشان ارسال میکنند.
اندازه بنر در تبلیغات تلگرام باید استاندارد و مناسب باشد. در بنر تلگرام باید تمام جزئیات در یک نگاه دیده شود. اصولا طراحی بنر تلگرام به صورت مربعی انجام میشوند. اندازه مناسب برای بنر مربع ۵۱۲×۵۱۲ یا ۱۰۲۴×۱۰۲۴ است. از بنر با سایزهای نامناسب استفاده نکنید زیرا باعث میشود کپشن و تبلیغ بهخوبی دیده نشوند.
بنر تبلیغاتی متحرک در تلگرام نسبت به بنر ثابت جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. بنابراین استفاده از بنر متحرک برای تلگرام بهتر است چراکه دارای اشکال متحرک و جذابی است. ولی بایستی از تصاویری متحرکی استفاده کنید که دارای حجم کمتری باشند تا پس از کلیک روی آن سریع بارگذاری شود. بهترین مدل بنرهای تلگرام بنرهای مربعی شکل هستند.
یکی دیگر از نکات لازم در طراحی بنر تلگرام سادگی است. بنرتبلیغاتی باید ساده طراحی شود. متن و فونت خوانایی داشته باشد تا کاربر اذیت نشود. استفاده زیاد از حجم محتوا در بنر باعث سردرگمی کاربر میشود. پس بنر را ساده طراحی کنید تا باعث جذب مخاطب شود.
برای طراحی بنر متجرک، در تلگرام نرمافزارهای متفاوتی وجود دارد و هر طراح بر اساس نوع طراحیای که در ذهن دارد، از یکی از نرمافزارها استفاده میکند. مهمترین و کاربردیترین نرمافزار در زمینه طراحی بنر تلگرام برنامه فتوشاپ است. اگر بنر تلگرام یا بنر تبلیغاتیتان را در کانال تلگرام خود قرار دهید، نیاز به پرداخت هزینه نیست اما اگر بخواهید آن را در کانالهای تلگرام پربازدید قرار دهید، باید بر اساس بازدید و تعرفههای آن کانال، مبلغی را پرداخت کنید.
از نقطه قوت تبلیغات در تلگرام، میتوان به این موضوع اشاره کرد که، مطالب و تبلیغات به سرعت در دسترس کاربران آنلاین قرار میگیرد. اگر بنر تبلیغاتی مخاطبپسند و جذاب باشد، به سرعت در صفحههای مجازی انتشار پیدا میکند.
اما نقطه منفی در این نوع تبلیغات این است که، با گذشت زمان اپلیکیشنهای پیشرفتهتری وارد بازار میشوند و اپلیکیشنهای گذشته محبوبیت خود را از دست میدهند. در نتیجه کانالها و صفحههایی که پربیننده بودند، دنبال کنندههای خود را از دست میدهند.
در این مطلب در مورد شبکه اجتماعی تلگرام نوشتیم. نکات لازم در طراحی بنر تلگرام را بررسی کردیم. به نقاط قوت و ضعف تلگرام اشاره کردیم. امیدواریم این مقاله مورد تاییدتان قرار گرفته باشد.