بنر تبلیغات اینترنتی
انتخاب بهترین مکان برای بنر تبلیغات اینترنتی
فوریه 28, 2019
طراحی بنر تلگرام
نکات لازم در طراحی بنر تلگرام
آوریل 19, 2019
نمایش همه

انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی

رنگ در طراحی بنر

انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی

در هنگام سفارش طراحی بنر تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید که، نوع تبلیغ بنر با رنگی که در طراحی آن به کار می­رود، رابطه مستقیم دارد. با انتخاب رنگ مناسب، برای بنر­ می‌توانید هدف و ویژگی‌­های خاص را های­لایت کنید. در واقع رنگ‌­ها زبان ارتباطی با مخاطب هستند و این ارتباط، به صورت حسی و ذهنی با مخاطب برقرار می‌­شود. پس باید با علم و دقت تمام، رنگ‌­ها و ویژگی‌­های بنر تبلیغاتی انتخاب شود. با بنردیزاین همراه باشید تا با انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی آشنا شوید.

انتخاب رنگ در طراحی بنر 

رنگ‌ها توسط طراحان کار بلد، انتخاب می‌­شوند. رنگ نقش بسیار تاثیرگذاری در تبلیغات دارد اما انتخاب رنگ باید با محصول، متن و پیامی که برند دارد متناسب باشد. زمانی رنگ به‌درستی انتخاب می‌شود که متناسب با محصول باشد و برند را به خوبی معرفی کند. در ادامه به معرفی پرطرفدارترین رنگ‌ها می‌پردازیم و ویژگی هر رنگ را بررسی می‌کنیم.

بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی 

هر رنگ پیام و ویژگی مخصوص‌ به‌خود را دارد و برای هدف خاصی ایجاد می‌شود. هر برندی با هدفی که در تبلیغات دارد رنگ خاصی را انتخاب می‌کند.

۱. رنگ زرد

رنگ زرد دارای انرژی زیاد و رنگی گرمابخش است. زرد رنگ آفتاب  و رنگی غنی که یادآور طلا و گنج است. رنگ زرد خطرناک است زیرا چشم مخاطب را اذیت می‌کند. پیشنهاد می‌شود از دوز کمتری از زرد در تبلیغات استفاده کنید.

برند National Geographic (نشنال جئوگرافیک) از رنگ زرد در طراحی لوگو و طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌کند، اما از پس‌زمینه سیاه و آبی را در طراحی‌ها به‌کار می‌برد تا چشم مخاطب را اذیت نکند.

برند نشنال جئوگرافیک در طراحی پوستر تبلیغاتی دکمه دعوت به بازخورد (Call To Action) را به رنگ زرد طراحی می‌کند و هدفش دعوت کاربر برای کشف گنجینه‌ها و ماجراهاست.

۲. رنگ نارنجی 

رنگ نارنجی مخاطب را به خلاقیت، دوستی و علاقه دعوت می‌کند و حس لذت جوانی و شادابی را به کاربر می‌بخشد. با توجه به هدفی خاص در بنر تبلیغ سایت نارنجی را با رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری استفاده می‌کنند.

برند فانتا (Fanta) در لوگو و در طراحی بنرهای تبلغاتی از رنگ نارنجی استفاده می‌کند. اصولا از رنگ نارنجی برای تبلیغاتی استفاده می‌کنند که خریداران آن افرادی جوان و شاداب هستند.

۳. رنگ قرمز

رنگ قرمز در همه مواقع استفاده می‌شود. قرمز بیانگر شور، سرعت، عشق و هیجان است.  رنگ قرمز با احساسات قدرتمندی در ارتباط است. قرمز در همه زمینه تبلیغاتی از خدمات هواپیمایی گرفته تا صنعت فیلم و خورده‌فروشی استفاده می‌شود. رنگ قرمز را در بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند که حس فوریت را القا کند و کاربر را متقاعد به خرید کند.

رنگ قرمز را با ترکیبی از رنگ سفید استفاده می‌کنند. برند کوکاکولا از ترکیب دو رنگ قرمز و سفید در طراحی بنر و محصولاتش استفاده می‌کند.

۴. رنگ بنفش

رنگ بنفش حس تجملاتی و لوکس بودن را همراه با جاه‌طلبی و خلاقیت به کاربر منتقل می‌کند. اولین برخورد مخاطب با برندی که پالت بنفش را در تبلیغات به‌کار برده است، حس دعوت از کاربر به دنیای جذاب را دارد. رنگ بنفش مظهر اعتماد و تاثیرگذاری است.

شرکت خدمات حمل‌ونقل FedEx از رنگ بنفش در لوگو و تبلیغاتش استفاده می‌کند. شرکت FedEx در طراحی بنر تبلیغاتی از داستان‌های بلندپروازانه الهام می‌گیرد. حس اعتماد و اعتبار را به مشتریانش القا می‌کند.

۵. رنگ سبز

رنگ سبز نشانه رشد، تولدی دوباره،‌ طبیعت و فراوانی است. سبز مظهر آرامش، امنیت و ثروت است. رنگ سبز احساس تازه‌ای از زندگی جدید را به ارمغان می‌آورد. برند استارباکس از سبز برای لوگو و تبلیغات خود استفاده می‌کند.

۶. رنگ آبی

رنگ آبی نشانه اعتماد و پایداری است. آبی رنگ پرطرفدار در بین مردم جهان است. تعداد زیادی از برتدها از آبی در طراحی بنر اینترنتی و لوگو استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی، فناوری اطلاعات، سیستم بانکداری و تکنولوژی‌های مختلف از رنگ آبی برای ایجاد حس اعتماد استفاده می‌کنند. برندهای مثل سامسونگ، دل، تویتتر، لینکدین، فیسبوک، فورد و بسیاری دیگر از رنگ آبی استفاده می‌کنند.

۷. رنگ سیاه 

رنگ سیاه نماد جسارت، قدرت و رمز وراز است. یکی از بهترین ترکیب‌های متنی رنگ سیاه و سفید است. برندهای که رنگ مشکی را در استراتژی لوگو و تبلیغات‌شان قرار می‌دهند، هدفشان کیفیت و لوکس بودن است. برند بلک‌بری از رنگ مشکی استفاده می‌کند.

۸. رنگ سفید

سفید نماد پاکی و صداقت است. رنگ سفید به تنهایی استفاده نمی‌شود و معمولا با رنگ‌های دیگری ترکیب می‌شود. از رنگ سفید در صنعت بهداشتی و پزشکی، فناوری اطلاعات و برندهای قدرتمند استفاده می‌شود. برند اپل از رنگ سفید ماهرانه بهره گرفته و در محصولاتش از آن استفاده می‌کند.

طراح، در انتخاب رنگ­ برای طراحی بنر باید با روان­شناسی رنگ­‌ها آشنایی کامل داشته باشد. برای مثال، زمان تخفیف یا حراج محصولات­ باید از رنگ­‌هایی مثل قرمز و بنفش و دیگر رنگ­‌های محرک استفاده کند. یا برای تبلیغ وسایل اتاق بازی باید از رنگ‌­های گرم استفاده کند تا احساس جنب و جوش به‌وجود آید. یکی دیگر از راه‌­های طراحی بنر جذاب و خلاقانه، استفاده از رنگ‌­های متضاد است. رنگ‌­های متضاد باعث جلب توجه بیشتر مخاطب می‌­شود.

جذابیت‌های طراحی بنر

طراحی حرفه­‌ای بنر از چند بخش اساسی تشکیل می­‌شود، در مرحله­‌ی اول برای کادربندی باید از اندازه‌­های مناسب استفاده کنید. دومین مرحله در طراحی بنر، رعایت ترتیب متن‌­ها است. در ابتدا باید لوگو را با برجستگی بیشتری طراحی کرده، در ادامه نوبت به ارزش پیشنهادی می­رسد.  ارزش پیشنهادی، پیشنهاد­های جذاب و استثنایی مثل تخفیف را در بنر تبلیغاتی طراحی کنید.

دکمه‌­ی کال‌تواکشن را طراحی کنید، دکمه‌­ای که با کلیک روی آن کاربران وارد صفحه­ مورد نظر می‌­شوند. سعی کنید بنرتان برای اکثریت، ساده و قابل فهم باشد. برای طراحی بنر از چهارچوب واضحی استفاده کنید، مثلا رنگ بنرتان با رنگ زمینه­ سایتتان متفاوت باشد یا با کادری از هم جدا شوند. باید متن تبلیغ، کمی کوچک­تر باشد و در یک نگاه توسط مخاطب خوانده شود. از رنگ­‌های مناسب استفاده کنید. هر رنگ یک معنای خاص را دارد و باید در جای مناسب خودش استفاده شود. نکته بعدی حجم بنر است. باید حجم فایل تبلیغاتی­، کم باشد تا سریع­تر بارگذاری شده بازدیدکنندگان سایت بنر را ببینند.

سفارش بنر با قیمت مناسب

برای سفارش طراحی بنر تبلیغاتی باید به افراد حرفه‌­ای مراجعه کنید، تا طراحی بنر تبلیغاتی دارای اصول مناسب باشد و مورد توجه مخاطب قرار گیرد. سایت‌­هایی که طراحی انجام می­‌دهند، باید نسبت به کیفیت بنر ارائه داده شده، گارانتی در اختیارتان قرار بدهند. سایت طراحی بنر باید طراحی را در زمان مشخص تحویل دهند. همچنین بسیار از سایت‌­های طراحی بنر، تخفیفات ویژه‌­ای را در اختیار کاربران قرار می‌­دهند.

بنر­ها و طرح‌­های گرافیکی با اندازه­‌های متفاوت طراحی می‌شوند. باید در یک نگاه، معنایی را به ذهن مخاطب القا کنند. بنر­ها به دو صورت متحرک و ثابت هستند. بنر گیف ، در واقع همان گیف‌­ها و موشن­‌های بدون صدا هستند. طراحی بنر به صورت ایستا همانند عکس است، که هم قابلیت چاپ و هم قابلیت بارگذاری در وب‌سایت‌­ها را دارد. طراحی به روش پویا یا متحرک نیز، همانند یک فیلم کوتاه و تاثیر­گذار است. تجربه نشان داده است که استفاده از بنر گیف ،باعث افزایش بازدید از سایت­‌ و شبکه­‌های اجتماعی می‌­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *