طراحی لوگو
طراحی لوگو و آرم مناسب
آوریل 7, 2016
صفحه فرود
اهمیت لندینگ پیج (Landing Page) و ویژگی‌های صفحه فرود
می 6, 2016
نمایش همه

تبلیغات کلیکی (PPC)، مزایا و معایب

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا ppc

تبلیغات کلیکی به تبلیغاتی گفته می‌شود که شما فقط زمانی پول پرداخت می‌کنید که بر روی تبلیغ کلیک شود و لینک مورد نظر توسط بازدیدکننده دیده شود. تبلیغات کلیکی که معادل انگلیسی آن Pay Per Click  و Cost Per Click  و مخفف آن‌ها به ترتیب PPC و CPC است و به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است.

در تبلیغات کلیکی آگهی‌دهنده یا به طور مستقیم با نمایش‌دهنده در ارتباط است و پس از توافقات لازم تبلیغ بر روی سایت نمایش داده می‌شود یا آگهی‌دهنده به واسطه آژانس‌های تبلیغاتی که با دامنه وسیعی از سایت‌ها در ارتباط هستند آگهی خود را به نمایش می‌گذارد. در هردو حالت طرفین مبلغی را به عنوان قیمت هر کلیک در نظر می‌گیرند که در حالت اول به صورت مستقیم و پس از محاسبه تعداد کلیک‌ها به نمایش‌دهنده پرداخت می‌شود و در حالت دوم مبلغ محاسبه شده به آژانس تبلیغاتی پرداخت و آژانس طبق قرارداد و کسر حق کمیسیون مابقی پول را به نمایش‌دهنده پرداخت می‌کند.

نحوه محاسبه تعداد کلیک‌ها

نمایش دهنده و آژانس بر اساس IP بازدیدکننده‌گان و با استفاده از اسکریپت‌ها و نرم‌افزار‌های تحت وب کلیک‌ها را شمارش می‌کنند و معمولا IPها برای مدت مشخصی (چند ساعت یا یک روز) نگه داری می‌شوند و در صورت کلیک دوباره در این مدت زمان فقط یک کلیک محاسبه می‌شود.

 

مزایای تبلیغات کلیکی

  • نمایش تبلیغ بر اساس محتوای سایت

می‌توانید با توجه به محتوا و مخاطبین خود بنر تبلیغاتی را در سایت‌های مرتبط با محتوای سایت خودتان قرار دهید. مثلا اگر شما یک فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید می‌توانید بنر تبلیغی خود را در سایت‌هایی که محتوای آن‌ها تکنولوژی و فناوری است قرار دهید و به این صورت مخاطبین خود را بیابید.

  • نمایش بر اساس منطقه جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی خاصی را انتخاب کنید و تبلیغات خود را در آن منطقه نمایش دهید. وقتی که خدمات شما محدود به منطقه خاصی است و به سایر نقاط نیازی به معرفی خدمات و نمایش تبلیغات ندارید لزومی ندارد در آن مناطق تبلیغات کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید. نکته دیگر با استفاده از این ویژگی و با توجه به اینکه کشورمان ایران دارای زبان‌ها و قومیت‌های مختلفی است شما می‌توانید در هر منطقه با زبان محلی منطقه تبلیغ خود را نمایش دهید و به این صورت تبلیغات هدفمندتری داشته باشید.

  • نمایش بر اساس سیستم عامل

اگر محصولات شما برای سیستم عامل خاصی قابل استفاده هستند، می‌توانید تبلیغات را محدود به سیستم عامل کنید. مثلا اگر سایت شما ارائه دهنده خدمات سیستم عامل اندروید است شما می‌توانید تبلیغات خود را برای این سیستم عامل نمایش دهید و به این صورت در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

  • زمان‌بندی نمایش تبلیغات

با توجه به نیاز کسب‌وکار خود و بهترین زمان را برای نمایش بنر تبلیغاتی انتخاب کنید. معمولا با توجه به خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید می‌توانید بهترین زمان را برای نمایش و ایجاد بازدهی بیشتر انتخاب کنید.

  • نشانه گیری مجدد کاربران

باتوجه به بررسی‌های انجام شده، هرکاربر با چند مرتبه بازگشت مجدد به وب‌سایت اقدام به استفاده از خدمات و خرید محصولات می‌کند، با انجام تبلیغات پس از ورود کاربر و استفاده از وب‌سایت و به احتمال بسیار از سایت خارج شده و طی مدت زمان کوتاهی شما را فراموش می‌کند. در سیستم‌های تبلیغات کلیکی چنین امکانی وجود دارد که مجددا تبلیغات خود را به همان کاربران نشان دهید که با ورود مجدد به سایت مشتری محصولات و خدمات شما شوند.

طراحی بنر تبلیغات اینترنتی

معایب تبلیغات کلیکی

متاسفانه برخی از افراد و سایت‌ها وجود دارند که برای افزایش کلیک‌ها و متعاقبا افزایش درآمد روی بنرهای تبلیغاتی کلیک می‌کنند. این کلیک‌های غیرقانونی که کلاهبرداری نیز محسوب می‌شود توسط اشخاص، نرم‌افزار ها و ربات‌هایی که برای این کار طراحی شده‌اند، انجام می‌شود.

 

فاجعه‌ای به نام کسب درآمد کلیکی

متاسفانه متاسفانه سایت‌های در وب وجود دارند که با جمع‌آوری افراد و واریز مبلغی به ازای هر کلیک به اشخاص اقدام به کلیک‌کردن بر روی بنرهای تبلیغاتی می‌کنند و این یعنی افرادی که بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند که محتوای سایت برای‌شان مهم نیست و فقط دنبال کسب درآمد هستند و این به معنای نابودی هزینه‌های تبلیغاتی شماست.

و اما شما می‌توانید با انتخاب آژانس‌های تبلیغاتی معتبر و قدیمی در این حرفه از صحت کلیک‌های انجام شده بر روی بنر خود اطمینان حاصل کنید و نگران از دست رفتن پول‌های خود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *