کارت ویزیت اولین و مهمترین ابزاری است که هر کسبوکار برای خود تهیه میکند در طراحی و چاپ کارت ویزیت مهمترین راههای ارتباطی مشتریان با صاحب کارت درج میشود. کارتی با اطلاعات کسب وکار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازایابی شما به طور مستیقم استفاده نمیشود، بلکه کارت ویزیت به طور غیرمستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات را به عهده دارد. کارت ویزیت را میتوان علاوه بر ارائه به مشتریان، ضمیمه کاتالوگ و بروشورها، داخل پاکتهای نامه، داخل بستههای محصول و یا نایلون کالاها قرارداد تا اثربخشی آن دو چندان شود.
کارت ویزیت به صورت امروزی در قرون ۱۷ میلادی در اروپا (انگلستان و فرانسه) رواج یافت چاپی که اشرافزادهگان برای ملاقات با یگدیگر نام و خلاصهای از سوابق خود را در کاغذ یادداشت میکردند .کارتهای تجاری در قرون هفدهم و هجدم میلادی در انگلستان بوجود آمدند. کارتها داری نقشهای بودند که راه رسیدن به آن شرکت یا فرد را نشان میدادند. با گذشت زمان کارتها شامل نام، شماره تلفن، شماره فکس و ایمیل شدند.
چاپ افست به لحاظ قیمت به صرفهتر است و تمام سفارشات کارت ویزیت با چاپ افست انجام میگیرند. سایز اصلی و در واقع استاندارد کارت ویزیت افست با رعایت حاشیه دارای ابعاد ۶/۸×۸/۴ سانتیمتر است. حداقل رزولوشن کارت ۳۰۰ پیکسل براینچ است.
این روش معمولا برای کارهای فوری و تیراژ کمتر از هزار عدد مورد استفاده قرار میگیرد و سفارش روی کاغذ چاپ میشود. ابعاد کار ۹×۵ سانتیمتر چاپ میشود. استفاده از این روش فقط در شرایط فوری قابل توجیه است.
برای آشنایی با نکات مهم کارت ویزیت مقاله «نکات مهم در طراحی کارت ویزیت» را مطالعه کنید.