تخفیف نوروز طراحی بنر
تخفیف نوروزی بنر دیزاین
مارس 11, 2016
سامانه طراحی بنر دیزاین
سال نو (۱۳۹۵) مبارک باد
مارس 17, 2016
نمایش همه

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

مزایای تبلیغات اینترنتی

مزایای تبلیغات اینترنتی

اگر نگاهی به در و دیوار شهر بیاندازیم در سرتاسر شهر تعداد بسیار زیادی تابلوهای تبلیغاتی، آگهی ها، بنرها و… را می‌بینیم اما با توجه به رشد سریع فناوری این تبلیغات روزبه‌روز کارایی خود را از دست می‌دهند و تبلیغات اینترنتی جایگاه خود را پیدا کرده و سهم بیشتری از بازار را از آن خود می‌کنند. معرفی کالا از طریق تبلیغات سنتی و به روش‌هایی همچون هدایای تبلیغاتی (مثل خودکار، تقویم سال نو، کلاه و لیوان) دیگر چندان مفید نیست. این روش‌های قدیمی، بسیار هزینه‌بر است و در اختیار افراد معدودی قرار می‌گیرند که چندان اهمیتی برای شرکت و خدمات شما قائل نیستند. براین اساس بازاریابی سنتی و استفاده از شیوه‌های قدیمی تبلیغ نظیر استفاده از تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات و مانند آن اندک اندک تاثیر خود را از دست می‌دهند. این درحالی است که «اینترنت» با توجه به وسعت، کارایی‌های مختلف و استفاده روزمره تقریبا تمامی مردم از جایگاه ممتازی در حوزه تبلیغات برخوردار است. در این مطلب در مورد مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی برای‌تان نوشته‌ایم با ما در بنر دیزاین همراه باشید.

 

تبلیغات سنتی 

تبلیغات چاپی سنتی، هزینه‌های هنگفتی برای طراحی تبلیغ هر نوع بنر فروش و خدمات، هزینه‌ چاپ و نشر و انبار بسته‌های تبلیغ متحمل می‌شود. به‌علاوه هزینه پخش و انتشار تبلیغات سنتی نیز باید در نظر گرفته شود، هزینه کار جمع‌آوری اجناس، حمل‌و‌نقل برای تحویل تبلیغات چاپ شده و … .

در شرایط فعلی و باتوجه به توضیحات ذکر شده، تبلیغات اینترنتی می‌تواند جایگزین مناسبی نسبت به تبلیغات سنتی و سایر انواع تبلیغات قدیمی باشد.

 

ویژگی و مزایای تبلیغات اینترنتی

گستردگی بازار

روش‌های سنتی محدودیت‌های جغرافیایی بسیاری دارد و فقط در ناحیه محدودی قابل مشاهده هستند همچنین برای بازاریابی ملی نیاز به صرف هزینه هنگفت است.

در این رابطه، تبلیغات اینترنتی کاملاً برعکس روش سنتی است و هیچ محدودیت فیزیکی و جغرافیایی ندارد. انجام‌گیری این تبلیغات به صورت کشوری و یا حتی جهانی هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و همه قادر به مشاهده تبلیغات اینترنتی هستند. برای هر مصرف‌کننده که کامپیوتری داشته باشد، که در این عصر تقریباً شامل همه مصرف‌کنندگان می‌شود، قابل دسترسی است.

 

قابلیت ردگیری بیننده

برآورد تعداد افرادی که ممکن است یک تبلیغ در روزنامه را مشاهده کنند، تقریباً غیرممکن است. اما تبلیغات اینترنتی این امکان را دارد که تعداد افراد بیننده تبلیغ را ردگیری کند. از این طریق مشخص می‌شود که چه تعداد افراد با مشاهده  یک تبلیغ به وب‌سایت اصلی آن نیز سر می‌زنند و چه تعداد مشتری جدید از طریق آن تبلیغ اضافه می‌شود.

 

مخاطب‌یابی هدفمند

شما می توانید محصولات خود را برای گروه‌های دقیق‌تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید. سایت‌های مختلف هر کدام مخاطبین خاص خود را دارند و گروه سنی خاصی به آن مراجعه می‌کنند به طور مثال سایتی که به معرفی و فروش لوازم آرایشی بهداشتی می‌پردازد بیشتر بانوان مخاطب آن هستند. شما می‌توانید با شناسایی مخاطبان تبلیغات خود را در سایت مناسب قرار دهید . این امر کیفیت طرح‌های تبلیغاتی را بالا برده و باعث می‌شود از تبلیغات نتایج بیشتر و ملموس‌تری به دست آورید.

 

هزینه تبلیغات

تبلیغات اینترنتی بسیار مقرون‌ به‌صرفه‌تر از تبلیغات چاپی سنتی هستند. یک تبلیغ معمولی به روش سنتی مانند چاپ در مجلات و روزنامه‌ها بسیار هزینه‌بر است. اما با تبلیغ بر روی سایت‌های معروف بسیار در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. با تبلیغات اینترنتی فقط زمانی باید پول بپردازید که بیننده‌ای در سایت برروی تبلیغ شما کلیک کند.

 

سرعت تبلیغات

یکی دیگر از مزایای تبلیغات اینترنتی سرعت تبلیغات است. در تبلیغات سنتی بعد از طراحی و نوشتن تبلیغ باید آن‌را در تابلوهای تبلیغاتی موجود در معابر و خیابان‌ها قرار دهید یا آن‌را در نشریات چاپ کنید که هر دوی آن‌ها وقت زیادی می‌گیرند و گروه کمتری از مردم به آن دسترسی دارند. سرعت تبلیغات آنلاین بسیار سریع‌تر از تبلیغات آفلاین است. بلافاصله پس از طراحی بنر تبلیغاتی، می‌توانید بنر را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان قرار دهید.

 

اطلاعات موجود در تبلیغات

در تبلیغات اینترنتی شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق‌تری از کالاها و خدمات را به مخاطبان ارائه دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی همه‌چیز به یک کادر مشخص خاتمه می‌یابد و نمی‌توان شرکت و خدمات را به‌طور کامل بیان کرد ولی در تبلیغات سایت‌ها، کاربر می‌تواند با کلیک بر لینک به سایت یا صفحه خاصی منتقل شده و جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.

 

شیوه پرداخت

پرداخت بهتر، معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات و بازاریابی آنلاین به شمار می‌رود. در تبلیغات آفلاین باید کل هزینه را در همان اول کار به آژانس تبلیغاتی پرداخت کنید و پرداخت هزینه بدون درنظر گرفتن بازدهی است. گاهی ممکن است در تبلیغ سنتی به نتیجه مطلوب نرسید در حالی که بابت آن هزینه زیادی را متحمل شده‌اید اما در تبلیغات اینترنتی می‌توان هزینه‌ها را براساس عواملی همچون مخاطبان واقعی که تبلیغات را دیده‌اند، کلیک‌ها و غیره تعیین نمود.

 

ویرایش و تغییر تبلیغات

در فضای اینترنتی مطالب را می‌توان به سهولت ویرایش و حذف کرد به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را با یک تغییر جزئی در کد آن اصلاح نمود و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب نمی‌توان آن را دست‌کاری کرد.

 

برقراری ارتباط با مشتری

شما می‌توانید با قراردادن بخش گفت‌وگوی آنلاین در سایت و همچنین ارتباط از طریق ایمیل رابطه مستقیمی را با مخاطب برقرار کنید، که با این روش می‌توانید پاسخگوی سوالات مشتری خود باشید و اعتمادش را جلب کنید.

 

برندسازی

با تبلیغات آنلاین می‌توانید برند، شرکت، کالا و سرویس‌های خود را متمایز کنید که بسیار مهم است، برند و شناخت برند بخش مهمی از فرآیند نظام‌مند بازاریابی به شمار می‌رود.

 

گستردگی مخاطبان

آخرین مزیت از مزایای تبلیغات اینترنتی در این مطلب گستردگی مخاطبان است. ضریب نفوذ اینترنت در ایران، در سال ۹۳ در حدود ۴۸٪ (۳۶ میلیون نفر) بوده است. همچنین تعداد کاربرانی که هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند، بالغ بر ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ نفر بوده است. برای بسیاری این مسئله روشن است، تعداد کابرانی که روزانه در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش است و بیانگر این است که سرمایه‌گذاری در تبلیغات اینترنتی نتایج مطلوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *