صفحه فرود
اهمیت لندینگ پیج (Landing Page) و ویژگی‌های صفحه فرود
می 6, 2016
معرفی کتاب تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغاتی
می 24, 2016
نمایش همه

آیا آماده اید از روی نیمکت بلند شوید؟

کتاب فکر بزرگ، دانی دویچ

کتاب فکر بزرگ، دانی دویچ

کتاب فکر بزرگ، دانی دویچ

فکر بزرگ کتابی نوشته دانی دویچ  بازرگان ، کارآفرین و مجری برنامه تلویزیونی فکر بزرگ (big idea) در شبکه CNBC می باشد. در این کتاب آقای دانی دویچ از تجربیات شخصی خود و مهمانان برنامه اش راجب کارآفرینی و پروژهای موفقی که به سرانجام رسانده اند و به درآمدهای  میلیون دلاری رسیده اند صحبت می کند.

ما نیز در این مقاله سعی می کنیم با بیان کردن قسمت هایی از این کتاب کمکی به شما کرده باشیم و امیدواریم بتوانیم انگیزه لازم را برای شروع کسب و کار خود  به شما تزریق کنیم. اما توصیه نهایی ما به شما خواندن کل کتاب است.

 

آیا آماده اید از روی نیمکت بلند شوید؟

همه ی ما فکرهایی داریم، فکرهای بزرگ و دلیل های بیشمار برای انجام ندادن آنها.ساده تر است به جای آنکه در مورد فکر بزرگمان بیندیشیم، کاری انجام دهیم تا این فکر را عملی کنیم.

به اطرافتان نگاه کنید، موفق ترین آدم ها چگونه شروع کرده اند؟ خوب بنگرید، آنان با درک لحظه ای از آگاهی کارشان را شروع و آنرا دنبال کرده اند.

آگاهی نقطه چرخاندن کلید است و انگیزه، عامل شتاب دهنده آن. این تمام داستان است.

کتاب ( فکر بزرگ ) برای کسانی است که از شهامت و انرژی لازم برخورداند تا رویاهایشان را تحقق بخشند.

رویاپردازی یک واقعیت تازه است و فکر بزرگ، نهایت نمایش واقعیت است.

خوب فکر کنید و آگاهانه پاسخ دهید، آیا آماده اید؟ پس بگذارید این اتفاق بیفتد!

(شاهین ترکمن)

 

افراد رویاپرداز موفق

یک خانم خانه دار از اینکه غذاهای مهمانی اش مزه ی ماندگی می دهد، دلخور است و می داند دلیل آن بسته نشدن کامل پاکت های حاوی مواد غذایی است. بام بام! مهر و موم فوری پاکت.

مادری احساس خستگی می کند، چون دائم باید دماغ بچه اش را پاک کند. بام بام! دستمال کاغذی بوگی.

فکرهای خلاق در اطراف ما هستند. من هر روز با افرادی روبرو می شوم که به فکر خلاقی دست یافته اند که پیشتر کسی به آنها فکر نکرده بود. در هر موردی ، این فکر از نیازها و جاهای خالی چیزی بر می خیزد؛ میل به آسان تر ساختن زندگی و بهتر کردن آن. این ها افکار واضحی هستند، اما تنها افراد نیازمند و برانگیخته آنها را می بینند.

اگر هم اینک روی فکر بزرگی نشته اید، فکری که می تواند شما را میلیونر کند، وقت آن است که به حرکت درآیید. اجازه ندهید چیزی متوقفتان سازد. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که فکر شما به جایی نمی رسد.

رویای شما در دسترس شماست. من به راستی شاهد چنین وقایعی بوده ام که صدها بار اتفاق افتاده اند.افرادی که فکرهایشان را به میلیون ها دلار مبدل می کنند، در طبقه های مختلف جامعه پراکنده اند،مادران طبقه متوسط ،کارگران کارخانه ها، دانشگاهیان، معلولان، بازنشستگان و همه کس. افراد عادی که برخی از آنان با موانع بزرگی روبرو هستند به هدف های خالق العاده خود دست می یابند.

تمامی این افراد دارای یک ویژگی مشترک اند. آنان به شور و شوق به فکر خود می اندیشند، آنقدر پرشور و حال که حتی توده منفی بافان نمی تواند آنان را از هدف خود باز دارد. با این باور که سرانجام به هدف خود دست می یابند… و همینگونه نیز می شود. آنان بر اساس باورهایشان عمل می کنند و دستاوردهایشان نشان از انقلابی دارد که روش های داد و ستد را عوض کرده است.

 

عشق پاسخ شماست

اگر از دوهزار نفر بپرسیم: ” راز موفقیت شما چیست؟ ” به تقریب همه خواهند گفت: “انجام دادن آنچه دوست داریم. ” شما باید کارتان را دوست بدارید. من قدمی فراتر می نهم، مهم نیست چه کاری می کنید، اگر آنرا دوست ندارید، کار دیگری پیدا کنید.

من هرگز آدم موفقی را ندیده ام که عاشق کارش نباشد. اگر به اسطوره های تجارت امروز نگاهی بیندازید، آن برق شور و اشتیاق را در چشمانشان خواهید دید. این افراد ثروت زیادی دارند و به کار کردن نیازی ندارند. آنان کار می کنند چون برانگیخته می شوند. می خواهید بدانید چه کسی موفق است؟ به کسانی نگاه کنید که همواره لبخندی روی صورتشان است.

من کلید حل این معما را به شما نشان می دهم. وقتی جمعه شب به همان اندازه چهارشنبه شب برایتان لذت بخش است، شما کاری را که دوست دارید انجام می دهید.

فرهنگ تجارت در کشور ما بسیار بردبارانه است. ما به عنوان یک اجتماع، هنوز هم نپذیرفته ایم که شادی و رضایت، بخشی از موفقیت هستند و مفهوم ” نابرده رنج گنج میسر نمی شود ” مثل چسب به ما چسبیده است. سنت این است که به مدت چهل سال سخت کار کنید و سپس بازنشسته شوید.عجب برنامه مزخرفی!

پرده برداری از اینکه کار می تواند تفریح هم محسوب شود، یک کشف بزرگ است.

مطالب فوق تنها قسمت کوچکی از کتاب فکر بزرگ می باشد من خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم . خواندن این کتاب باعث تغییر رویه در کار و نگاه به کارافرینی و خود اشتغالی می شود و چه بسا که جرقه ای شود برای شروع کسب و کار خودتان….

منبع: کتاب فکر بزرگ انتشارات سیته

نویسنده: دانی دویچ

مترجم: منیژه شیخ جوادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *