طراحی بنر عید سعید فطر- تخفیف ویژه بنر دیزاین
ژوئن 25, 2017
25 درصد تخفیف سامانه طراحی بنر دیزاین
۲۵ درصد تخفیف سامانه طراحی بنر دیزاین
دسامبر 2, 2017
نمایش همه

پنج نکته‌ی زیرکانه سئو در تبلیغات بنری

سئو در تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

در  این بازار داغ جلب مشتری چگونه می‌توانیم بنر تبلیغات اینترنتی خود را به امتیاز تبدیل کنیم؟ چطور می‌توانیم کارآمدی پیام خود را افزایش دهیم در حالی که مشتریان روز به روز بیشتر از ابزارهایی استفاده می‌کنند که بنرها را پنهان کرده و حتی باعث گسترش بیماری‌های دیجیتال مثل کوری بنر می شوند. قرار هم نیست چیزی بهتر شود. در واقع، نرخ کلیک روند سرازیری خود را همچنان ادامه می‌دهد. اگر نرخ کلیک را در سال ۱۹۹۶، ۲.۱٪ در نظر بگیریم، این نرخ در سال ۲۰۱۲ به ۰.۱٪ تنزل یافته است. در این مقاله، پنج نکته سئو در تبلیغات بنری را که می‌توانید از متخصصان سئو یاد بگیرید به شما خواهیم گفت در نتیجه بنر تبلیغاتی شما کلیک بیشتری دریافت خواهد کرد و همه این‌ها باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات می‌شود.

 

۱. جستجو کلید اصلی است

یکی از مهمترین گام‌­ها در سئو تبلیغات بهینه‌سازی موتور جستجو برای جستجوی کلمات کلیدی است. به این ترتیب می‌توانید بفهمید مشتریان‌تان چگونه خدمات یا محصول شما را جستجو می‌کنند. در تبلیغات خود از زبان خیلی علمی یا حرفه‌ای استفاده نکنید، بهتر است از کلماتی استفاده شود که اغلب مردم در مکالمات‌شان استفاده می‌کنند و به این نکته توجه کنید که شما باید به زبان کاربران خود سخن بگویید. شاید به نظر یک نصیحت واضح بیاید اما اگر به عقب برگردید و نگاهی به بدترین بنرهای خود بیاندازید متوجه می‌شوید که در بسیاری از آن‌ها از اصطلاحات رسمی یا تخصصی استفاده کرده‌اید. دلیل کارساز بودن این مورد می‌تواند این است که یکی از اصول اولیه متقاعدسازی شباهت است. وقتی چیزهایی را ببینیم که بهتر درک می‌کنیم، بیشتر به سمت آن‌ها متمایل می‌شویم.

 

۲. بهینه­‌سازی یک فرایند پیوسته است

سئوها به طور پیوسته چیزهای جدیدی را امتحان می‌کنند تا در صفحات نتایج موتور جستجو، به وب‌سایت‌هایی رتبه بالا بدهند که آن‌ سایت‌ها محتواهای قدیمی را که عملکرد خوبی ندارند مجدد بهینه­‌سازی کرده باشند.

وب‌سایت‌هایی که بهینه‌سازی را به عنوان یک فرایند انجام می‌دهند اغلب تست A/B (مقایسه دو نسخه از یک وب‌سایت یا اپلیکیشن با یکدیگر)‌ را انجام می‌دهند، سعی می‌کنند سرعت سایت را بیشتر کنند، توضیحات متا رو تغییر دهند و غیره.

می‌دانیم که این اصطلاحات فنی شاید برای شما اهمیتی نداشته باشند. اما اگر نخواهیم دروغ بگوییم، بازاریابی هیچگاه آسان نبوده است. فرقی نمی‌کند که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. بهینه‌سازی پیوسته باید چیزی باشد که هرکس در هر شاخه‌­ای انجام دهد. مهم نیست که این بهینه­‌سازی در طراحی بنرها باشد یا تراکت­‌هایی برای تبلیغ.

وقتی می‌بینید بنری کارساز است و مخاطبان خود را دارد دست از کار نکشید. همیشه آزمون A/B را انجام دهید و ببینید کدام بنر بهتر تغییر ایجاد می‌کند. هرازگاهی به عقب برگردید و ببینید که چطور می‌توانستید به راهبرد یا هدف مورد نظر به طور متفاوت نزدیک شوید. شاید بهتر باشد نگاهی عمیق‌تر داشته باشید و به روانشناسی نهان در پس طرح­ بنرهای خود دقیق شده یا اینکه یک موقعیت‌سنجی و نسبت فروش بی‌همتای متفاوت را امتحان کنید. پیشرفت ۱ درصدی در هر سطح از مخروط بازاریابی می‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر زیادی داشته باشد.

          بنر دیزاین با بیش از ۴ سال سابقه در طراحی بنر تبلیغاتی و تیم تخصصی می‌تواند شما را در این امر یاری کند ( مشاهده نمونه کارها )

 

۳. تاثیر جمعی ضروری است

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو تکیه زیادی بر تعداد لینک‌های خارجی دارد که به وب‌سایت­‌ شما پیوند می‌خورند. علاوه بر تعدادشان قدرت و مرجعی که لینک‌ها با خود دارند نیز بسیار مهم است. در صورتی که لینک‌های زیادی به وب‌سایت شما شده باشند،‌ به این معنی است که محتوای با ارزشی دارید. و هر چه این وب‌سایت‌ها قدرتمندتر باشند، رتبه وب‌سایت بالاتر خواهد بود.

درست همانند زندگی واقعی، اگر یک پزشک دارویی برای شما تجویز کند اهمیت خیلی بیشتری دارد تا اینکه فردی در خیابان این کار را انجام دهد. پس، در سئو تبلیغات لینک‌­ها به مثابه رای‌های اعتماد برای شما هستند.

اما چطور می‌توانیم رای­‌ اعتماد را در بنرهای تبلیغاتی خود نشان دهیم؟

یک مثال خوب استفاده از توصیه نامه (سپاس نامه) در بنر است. مردم اغلب به افرادی که چیزی را امتحان کرده‌اند اعتماد می‌کنند. در واقع ۶۸ درصد به نظرات آنلاین از دیگر مشتریان اعتماد دارند، این میزان از سال ۲۰۰۷ هفت درصد بیشتر شده است و نظرات آنلاین در رده سوم و معتبرترین منبع مورد اطمینان قرار دارد. بر اساس سایت Adespresso یکی از تاثیرگذارترین انواع بنرها آن‌هایی هستند که شامل تاثیر جمعی باشند.

راه دیگری برای اینکه بتوانید از قدرت و تاثیر جمعی هم‌زمان استفاده کنید، بهره بردن از نشان­‌ها است. فرقی نمی‌کند که از آن‌ها در صفحه ورودی استفاده کنید تا تبدیل­‌ها را افزایش دهید یا در بنر و برای افزایش نرخ کلیک از آن‌ها بهره ببرید، فقط سعی کنید از چیزی که دیگران در مورد محصول‌تان می‌گویند بیشتر استفاده کنید. در این صورت قابل اعتمادتر خواهید بود.

 

۴. تکرار حیاتی است

در سئو تبلیغاتی و بهینه‌سازی موتورجستجو، باید کلمه کلیدی اصلی خود را چندین بار بر روی پیچ قرار دهید (عنوان، محتوا، URL، ویژگی­‌های ­­ALT و غیره) در نتیجه موتورهای جستجو می‌فهمند که صفحه شما در مورد چه موضوعی است. چیزی که ما در مورد کمپین‌های دیگر از جمله تبلیغات در فیسبوک متوجه شدیم، حیاتی بودن تکرار است.

در واقع، به ندرت پیش می‌آید افراد کالا یا خدماتی را بخرند که برای اولین‌بار با آن برخورد کرده‌­اند. همچنین رابطه مستقیم بین ارزش برندسازیِ تبلیغات آنلاین و تکرار آشکار­سازی بنر تبلیغاتی وجود دارد. البته به آن معنا نیست که همان یک بنر را مرتبا تکرار کنید. سئو در تبلیغات برای مراحل مختلف خرید از انواع کلمات کلیدی (اطلاعاتی، هدایتی، تجاری) استفاده می‌کنند. قرار نیست خیلی سخت‌گیر باشید و مخاطب خود را آزار دهید، اما گاهی اوقات بهتر است که مشتری بنر تبلیغاتی شما را بارها ببیند.

 

۵. مشتری شما در کدام قسمت مخروط بازاریابی قرار دارد؟ برای همان تبلیغ کنید

در سئو، یکی از اساسی‌ترین چیزهایی که به شما آموخته می‌شود این است که انواع مختلفی از کلمات کلیدی وجود دارند و باید برای هر یک از آن‌ها محتوای را بهینه‌سازی نمایید. برخی از مشتریان به‌تازگی برای مشکلی که دارند به دنبال اطلاعات مورد نیازشان می‌گردند، برخی دیگر به دنبال راه‌حلی برای مشکل خود هستند و دسته‌ای دیگر قیمت‌های راه‌حل مورد نظر خود را دیده و مقایسه می‌کنند. به عنوان مثال مشکل کمر درد، مخاطب در ابتدا علت درد کمر خود را می‌یابد، سپس سعی می‌کند راه‌حلی برای درمان پیدا کند. مخاطب با دو راه‌حل روبرو شده، آن‌ها را با هم مقایسه کرده و در نهایت بهترین قیمت را انتخاب می‌کند. باید برای هر چرخه­ خرید یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید.

همین موضوع را می‌توان در طراحی بنر هم در نظر گرفت. یکی از اشتباهات رایج که تبلیغ‌کننده‌ها اغلب دچار آن می‌شوند این است که به طور انحصاری بر بنرهای نزدیک به تبدیل متمرکز می‌شوند، این قابل درک است. اما با ابزارهای تبلیغاتی هیچ‌گاه آگاهی بخشی پیرامون یک مساله به مخاطبان راحت نبوده است. تنها با هزینه‌ای اندک می‌توانید آموزش مخاطب را در مورد موضوعاتی مشخص آغاز کرده و آن‌ها را وارد مخروط فروش نمایید.

مثلا می‌توانید کمپین خود را اینگونه شروع کنید، یک پست وبلاگی یا بنری ایجاد کرده که افراد را به صفحه فروش هدایت نمی‌کند بلکه آن‌ها را به سمت گفتگوهایی در مورد مشکلی که شاید داشته باشند می‌برد. در مرحله بعدی کمپین بازاریابی مجدد راه‌اندازی کنید و یک e-book، اوراق سفید یا نوع دیگری از مواد ایجاد کنید که مناسب فعالیت‌تان باشد و کمک بیشتری به مشتریان برای حل مشکل‌شان کند. در نهایت، بعد از حدود یک هفته  یا کمی زودتر و دیرتر بنری را نمایش دهید که دربردارنده پیامی است که این حس را به مشتری می‌دهد که گویا توسط یک دوست نزدیک برای آن‌ها آماده شده و راه‌حل نهایی را برای مشکل آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

این روش به طور اساسی روش بازاریابی ربایشی است، تنها تفاوت این است که از تبلیغات به منظور ایجاد آگاهی برای مخاطب‌تان استفاده می‌کنید و در صورتی که از همان ابتدا هدف‌گیری‌ درست باشد با هزینه نسبتا کمی صدها نفر را به مخروط بازاریابی معرفی می‌نمایید.

 

نتیجه­ گیری

 بر نیاز مشتری متمرکز شوید. وقتی مشتری خود را هدف می‌گیرید، تنها چیزهایی که فکر می‌کنید مشتری در پی آن است را نشان ندهید. تنها به این خاطر که ترافیک اینترنتی یا تبدیل خوبی دارید از بهبود بخشیدن بنرهای خود دست نکشید. برای بهتر کردن تبدیل­‌ها از قدرت و نفوذ جمعی استفاده کنید. برای تعداد دفعاتی که یک کاربر باید بنر شما را ببیند عدد جادویی بیابید. برای مراحل مختلفِ مخروط فروش انواع مختلفی از تبلیغات ایجاد کنید.

امیداریم از نکات گفته شده در مورد سئو در تبلیغات بنری استفاده کنید. اگر نکته دیگری هست که شما در مورد آن چیزی بدانید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *