برخی از نمونه کارهای طراحی پست ثابت، بنر تبلیغاتی تلگرام و اینستاگرام
در حال حاضر کاربران زیادی از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و بازار تبلیغات در شبکه های مختلف اجتماعی بسیار داغ است. به دلیل حجم پستها و تبلیغات متعدد، رقابت در آنها بسیار سخت است و در طراحی بنرهای تبلیغاتی شبکههای اجتماعی باید بسیار دقت شود تا منجر به جذب کاربر شود.
شبکههای اجتماعی تلگرام و اینستاگرام گزینههای بسیار خوبی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما هستند که در ادامه به مزیتهای هر یک اشاره میکنیم.
تولید محتوای اینستاگرام
اینستاگرام بستر خوبی را برای تبلیغات فراهم آورده است و روزانه تبلیغات زیادی در این شبکه اجتماعی انجام میشود. تبلیغات اینستاگرام میتواند به عنوان پست یا استوری در پیجهای مختلف تبلیغاتی اینستاگرام مورد استفاده قرار گیرند.
با توجه به اکانت تجاری که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است، کابر به راحتی میتواند صفحه اینستاگرام خود را با اکانت بیزینسی طراحی کند و شناخت خیلی زیادی را نسبت به مشتریان خود بهدست آورد. از جمله جنسیت، محدوده سنی، محدوده جغرافیای و موارد دیگر و با این روش میتواند پرسونای مخاطب خود را بدست آورد.
طراحی بنر و پست اینستاگرام
بسیاری از ایرانیان اینستاگرام را به دلیل حجم بالای کاربران ایرانی آن جایگزین سایت فروشگاهی میدانند و با سفارش بنر اینستاگرام با سرعت هرچه بیشتر درصدد جذب کاربران، برندینگ و افزایش فروش خود هستند. استفاده از لوگوی مناسب، متن و قالب رنگی مناسب در پستهای اینستاگرام بسیار پراهمیت است.
انواع تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟
اینستاگرام قالبهای تبلیغاتی متفاوتی را در پلتفرم خود ارائه میدهد.
-
تبلیغات در استوری
در استوری اینستاگرام تبلیغات به صورت تمام صفحه در استوری دیگر کاربران نمایش داده میشود. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر استوریهای اینستاگرام را میبینند بنابراین میتوانید با تبلیغات در استوری اینستاگرام به مخاطبان گستردهای دست پیدا کنید.
-
تبلیغات در پست
تبلیغات در پست اینستاگرام میتواند به صورت عکس یا ویدیو باشد. در بنر تبلیغاتی اینستاگرام که به عنوان پست استفاده میشود شما میتوانید عکسها یا ویدیوهای بیشتری را به نمایش بگذارید. در تبلیغات ویدیوی خیلی مهم است که در چند ثانیه اول کاربر را جذب محصول یا خدمات خود کنید. ویدیوهای کوتاه تبلیغاتی، اصولا تاثیر بیشتری دارند.
-
تبلیغات در اکسپلور
اکسپلور صفحه نمایش اینستاگرام است که در آن کاربر محتوا و اکانتهای جدید را پیدا میکند. بیش از نیمی از کابران اینستاگرام ماهانه به صفحه اکسپلور سر میزنند. تبلیغات در صفحه اصلی اکسپلور نمایش داده نمیشود و به جای آن وقتی کاربر روی عکس یا ویدیو خاصی کلیک میکند بعد از آن نمایش داده میشود.
-
تبلیغات در قسمت IGTV
اینستاگرام اخیرا اعلام کرده است که در قسمت IGTV نیز تبلیغات ارائه میدهد و اطلاعاتی زیادی هنوز در دسترس قرار نداده است. گفته میشود اینستاگرام قصد دارد تبلیغات را در بین ویدیوهای IGTV قرار دهد.
اهدافی که در تبلیغات اینستاگرام دنبال میشوند:
- نصب اپلیکیشن
- آگاهی از برند
- پیام ارسال کردن
- ترافیک برای فروشگاه یا سایت
- استفاده از اپلیکیشن
- اشتراک گذاری
دکمههای کالتواکشن در تبلیغات اینستاگرام:
- درخواست دهید
- ثبتنام کنید
- با ما تماس بگیرید
- دانلود کنید
- نصب کنید
- اطلاعات بیشتر دریافت کنید
- گوش کنید
- سفارش دهید
- بازی کنید
- منو را ببینید
- پیام ارسال کنید
- خرید کنید
- بیشتر ببینید
هزینه پستهای تبلیغاتی در اینستاگرام بسته به هدف، زمان، محل قرارگیری، زمان ارسال و مدت زمانی که تبلیغ قرار دادرد، متفاوت است.
جهت طراحی تبلیغات موثر در اینستاگرام با سایت بنردیزاین در ارتباط باشید. ما انواع بنرهای ثابت، متحرک و گیف را برای پیج اینستاگرام شما طراحی میکنیم.
تولید محتوای تلگرام
تلگرام یکی دیگر از شبکههای اجتماعی است که بسیار مورد استفاده کاربران قرار میگیرد و امکانات خوبی را به کاربران میدهد. هدف اصلی تلگرام متمایز بودن از سایر رقباست و اینکه تجربه کاربری رضایتبخشی را ارائه دهد.
مزیتهای تلگرام
۱. یکی از مزیتهای تلگرام این است که در دستگاههای مختلف قابل نصب است و میتوان به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت نصب هم روی سیستم ویندوز و هم روی گوشی همراه را دارد.
۲. ایجاد کانالهای عمومی که در گرفتن ممبر محدودیت ندارند از دیگر مزیتهای تلگرام است.
۳. میزان امنیت بالا و رمزگذاری نیز یکی دیگر از مزیتهای این پیام رسان است.
۴. از دیگر مزیتهای تلگرام امکان اشتراک گذاری فایلها با حجم بالا و نامحدود است. به کاربران خود اجازه میدهد تا اسناد، عکسها، فیلم، فایلهای صوتی و … را به اشتراک بگذارند.
طراحی بنر و پست تلگرام
باوجود فیلتر بودن تلگرام بیش از ۲۰ ملیون کاربر ایرانی بصورت روزانه از این این اپلیکیشن پیام رسان استفاده میکنند و تبلیغات هوشمند و هدفمند بیش از پیش در تلگرام Telegram اهمیت پیدا کرده است. طراحبی بنر تبلیغات تلگرام و سفارش طراحی پست تلگرام به شما کمک میکند نرخ فروش و جذابیت خود را در این رسانه پراهمیت افزایش دهید.
رباتهای تلگرام
قابلیت جالبی که تلگرام دارد طراحی انواع رباتها است که بسیار هم مورد استفاده قرار میگیرد. رباتی که در تلگرام ساخته میشود در واقع همانند کاربر تلگرام است ولی به صورت اتوماتیک، یعنی شما میتوانید با آن چت کنید. با توجه به نوع ربات و طراحی انجام شده بعضی از اقدامات را میتواند انجام دهد.
جالب است بدانید که باتهای که برای چت ساخته میشوند با توجه به دردسترس بودن و شخصی سازی پیامها امان بیشتری برای تبدیل و فروش را دارند. رباتها همچنین یک فرم بسیار عالی برای جمعآوری اطلاعات مخاطبان مورد نظر شما هستند. زمانی که شما مطلب جدید یا ویدیو جدیدی در وبلاگ، کانال یوتیوب یا کانال تلگرام منتشر کنید ربات به صورت خودکار آن را در میان ممبرهای شما منتشر میکند. پس از استفاده رباتهای تلگرامی برای کسب و کار خود غافل نشوید.
تبلیغات در تلگرام
مهمترین اصل برای تبلیغات تلگرام، تعداد ممبرهای هر کانال است. هر چه تعداد اعضا در کانالهای تلگرام بالا باشد هزینه تبلیغات نیز افزایش پیدا میکند.
هر کاربر تلگرام یک یا دو گروه خانوادگی یا مربوط به درس، دانشگاه یا دوستان دارد. دقت کنید که این گروهها برای شما گروههای طلایی هستند زیرا اگر محتوای پستهای شما جذاب باشد توسط مخاطب شما به اشتراک گذاشته میشود و باعث افزایش ممبر کانال شما میشود.
راههای برای از دست ندادن اعضای کانال تلگرام
با توجه به اینکه کانال تلگرام و اعضای آن برای شما مزیت محسوب میگردند برای از دست ندادن ممبرهای تلگرام خود نباید ۳ راه اساسی را فراموش کنید.
۱. محتوای با کیفیت
اگر فقط زمانی که قصد جذب اعضا برای کانال خود داشتید محتوای بصری شما با کیفیت و مفید بوده اما به مرور زمان محتوای شما کیفیت مناسب را از دست بدهد و کپی باشد، قطعا باعث ریزش ممبرهای شما خواهد شد.
تعداد پستهای ارسالی در کانال مهم نیست بلکه کیفیت محتوای پوستر هر پست تلگرام مهم است و اینکه برای کاربر جذاب باشد تا کاربر ترغیب شود آن را در گروههای خود به اشتراک بگذارد.
زمان پست گذاشتن در کانال نیز کمک کننده است زمان مناسبی را برای خود در نظر بگیرید و در همان زمان پست ارسال کنید تا در ذهن کاربر ثبت شود که به عنوان مثال ساعت ۱۰ کانال شما پست جدید دارد.
۲. تعامل با اعضای کانال
با اعضای کانال خود ارتباط برقرار کنید و در مورد سلیقه کاربران خود اطلاعات جمعآوری کنید. به عنوان مثال برای ممبرهای خود نظرسنجی طراحی کنید و از آنها بخواهید تا در نظرسنجی شما شرکت کنند. یا اگر کانال و نوع خدمات شما اجازه میدهد از آنها بخواهید تا عکسهای خود را برای شما ارسال کنند تا در کانال منتشر کنید. این کارها باعث میشود تا کاربران حضور بیشتری را در کانال شما داشته باشند.
۳. تبلیغات برای کانال
برای تبلیغ کانال خود از بنرهای تبلیغاتی جذاب استفاده کنید و در شبکههای مختلف تبلیغ کنید یا تبادل با کانالهای دیگر داشته باشید تا بیشتر دیده شوید.
جهت سفارش بنرهای تلگرام با سایت بنردیزاین در تماس باشید تا با رعایت تمامی نکات و اندازههای استاندارد، بنر تبلیغاتی موثر را به صورت گیف، تبلیغ متحرک و یا ثابت تحویل بگیرید.
تولید محتوای شبکههای اجتماعی خود را به ما بسپارید.