تبلیغات یکی از اجزای مهم رشد کسبوکارها در دنیای آنلاین است. شرکتهای کوچک و بزرگی که به دنبال معرفی محصولات و خدمات خود هستند باید به فکر مسیرهای متفاوتی باشند تا مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند. بنرهای آنلاین یا همان بنرهای اینترنتی جزء تبلیغات مهم و تاثیرگذار هستند که استفاده درست از آنها میتواند مزیت رقابتی بینظیری برای کسبوکارها باشد. با اینکه طراحی بنر یک کار تخصصی و حرفهای است اما به کمک برخی از ابزارها و سایتها میتوان بنرهای جذابی طراحی کرد. تا حالا سعی کردید بنر اینترنتی درست کنید؟ به نظر شما طراحی بنر آنلاین را چطور انجام میدهند؟
حتما شما هم مثل ما روزانه بنرهایی که در وبسایتها و شبکههای اجتماعی منتشر میشوند را میبینید جذب بعضی از این بنرها میشوید و گاهی روی یکی از تبلیغات بنری که جذاب است، کلیک میکنید. بقیه مخاطبانی که از سایتها استفاده میکنند همین روند را دارند. طراحی استراتژیک این بنرها به شما کمک میکنند به اهدافی که در سر دارید برسید و کاربران هدف را بیشتر از قبل به سمت خود بکشید. اگر برای طراحی بنر دنبال دلیل هستید و میخواهید دلایل قانع کننده داشته باشید، مواردی که در ادامه میگوییم را مدنظر داشته باشید.
یکی از مراحلی که در دنیای بازاریابی به شدت مورد توجه قرار میگیرد، هدف گیری مخاطبان است. اگر نتوانید مخاطبان درستی را انتخاب کنید حتی داشتن محصول یا خدمات با کیفیت و ارزشمند هم سودی ندارد. زمانی که از بنرهای آنلاین در جایگاه درست و زمان مناسب استفاده کنید مخاطبانی به سمت شما جذب میشوند که بهترین گزینه برای خرید محصولات و خدمات هستند و میتوانند سودآوری زیادی داشته باشند.
هر کسبوکاری به دنبال شناساندن خود به مخاطبان و مشتریان است. در دنیایی که شرکتها از روشهای مختلفی برای جلب توجه مخاطبان استفاده میکنند متمایز شدن و متمایز ماندن کار چندان آسانی نیست. در چنین شرایطی استفاده از روشهای ثابت شده کمک فراوانی به شما میکند. بنرهای اینترنتی یکی از این روشها است و باعث میشود برند بیشتر از همیشه در معرض دید مخاطبان قرار گیرد تا ماموریتها و اهداف کسبوکار را به مخاطب معرفی کند.
یکی از مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین سنجش نتایج آنهاست. زمانی که از تبلیغات سنتی همچون بنرهای آفلاین یا تبلیغات تلویزیونی استفاده میکنید نمیتوانید به راحتی نتایجی که به همراه داشتهاند را بسنجید. به کمک بنرهای اینترنتی میتوانید همه چیز را به کمک ابزارهای آنالیتیکی رصد کنید و به سراغ سایتها و شبکههای اجتماعی بروید که کاربران بیشتری به سمت شما هدایت کردهاند. به کمک همین روش میتوانید هزینهها را کاهش دهید و در عین حال بهرهوری را هم افزایش دهید.
پیشنهاد سایت بنردیزاین:
یکی دیگر از مزایایی که طراحی بنر آنلاین و استفاده از آن برای کسب وکارها به همراه دارد در دسترس بودن همیشگی است. زمانی که بنری را بر روی وبسایت یا رسانه اجتماعی منتشر میکنید بلافاصله در معرض دید مخاطب قرار میگیرد و میتوانید جایگاه خوبی در ذهن او ایجاد کنید. بنرهای اینترنتی برای مدت زمان طولانی بر روی سایتها میمانند و میتوانند نظر مخاطب را در بازه زمانی بیشتری به سمت خود جذب کنند.
طراحی بنرهای اینترنتی بایدها و نبایدهای خاص خود را دارند. همانند هر فعالیتی که در دنیای آنلاین انجام میدهید باید با یک سری اصول در این مسیر آشنا باشید و جلوی هدر رفت هزینهها را بگیرید. اگر بتوانید بنری را طراحی کنید که از این اصول تبعیت کند حتماً نتایج عالی هم به دست میآورید. بنر آنلاین چه بایدهایی دارد؟
یکی از اهداف اصلی تبلیغات بنری افزایش شناخت و آگاهی از وجود برند است. برای اینکه به چنین هدفی برسید باید از قبل طراحی لوگو مناسب را انجام داده و در تبلیغاتی هم طراحی بگنجانید. بهترین کار این است که لوگو ۱۰ الی ۱۵ درصد از فضای کل تبلیغ را به خود اختصاص دهد و به وضوح نشان داده شود.
دکمه کال تو اکشن به کاربر میگوید قرار است چه کاری انجام دهد. از رنگهای برجسته برای این دکمه استفاده کنید و در انتخاب کلمات نیز دقت کافی داشته باشید. دکمه فراخوان به عمل باید بهگونهای طراحی شود که مخاطب به محض دیدن دکمه روی آن کلیک کند یا کار مورد نظر شما را انجام دهد.
هدفی که از کمپین دارید متن و سایر عناصر تبلیغاتیتان را تحت تاثیر قرار میدهد. اگر میخواهید کمپین آگاهی از برند ایجاد کنید باید از عناصر خاصی بهره ببرید. اگر دوست دارید کمپینتان به تولید سرنخ کمک کند باید از متن و تصاویری استفاده کنید که شما را به این هدف برساند.
یادتان باشد که گزاره ارزشی خود را برای طراحی بنر آنلاین تعریف کنید. گزاره ارزشی فهرستی از بهترین قابلیتها و ویژگیهای محصول یا خدمت شماست که میتواند مخاطب را به خرید یا ثبت سفارش ترغیب کند. زمانی که بنر طراحی میکنید حتما گزاره ارزشی را هم در ذهن داشته باشید و از آن استفاده کنید.
یکی از قابلیتهای منحصربه فرد بنرهای تبلیغاتی این است که کاربر را به انجام عملی ترغیب میکند. از کلماتی همچون تعداد محدود یا فروش محدود استفاده کنید تا کاربر با حس اضطرار درگیر شود و عملی که میخواهید را سریعتر اجرا کند.
خوب حالا که بایدهای طراحی بنر را با هم بررسی کردیم بهتر است نبایدها را هم در نظر داشته باشیم. بیشتر شرکتها به هنگام طراحی بنر تنها به یک اندازه خاص تکیه میکنند و بودجهشان را به هدر میدهند. اینکار نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه زحماتتان را هم به باد میدهد. سعی کنید بنرها را در اندازههای مختلفی طراحی کنید و هر کدام را در جایگاههای خاص به نمایش بگذارید.
اگرچه این موضوع ربطی به طراحی بنر ندارد اما تاثیر شگرفی بر روی نتایجتان میگذارد. زمانی که بنر را بر روی سایت یا رسانهای قرار میدهید باید آن را به یک لندینگ پیج خاص لینک کنید. اینکار نرخ تبدیلتان را بهبود میبخشد و کمپین موثرتری به ارمغان میآورد.
رنگ اولین چیزی است که در بنرهای آنلاین نظر کاربر را به خود جلب میکند. رنگها در فرهنگها و کشورهای مختلف معانی متفاوتی دارند. مطمئن شوید که مخاطب هدف خود را میشناسید و از رنگ و فونت درستی در طراحی بنر آنلاین استفاده کردید.
تصاویر و عکسهایی که بر روی بنرهای آنلاین به نمایش میگذارید نشانگر شخصیت برند شماست. سعی کنید از عکسهای شخصیسازی شده برای طراحی بنر استفاده کنید که مختص شرکت شماست و میتوانند روح برند را به خوبی به نمایش بگذارند.
برای طراحی بنرهای اینترنتی روشها و ابزارهای مختلفی وجود دارد. این روزها با وجود پیشرفت فناوری، کشیدن طرحهای مختلف کار چندان سختی نیست. کافسیت با این ابزارها آشنا باشید و خود را محدود نکنید. اگر با این روند آشنا نیستید یا میخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه با ما همراه شوید.
بنرهای آنلاین جزء عناصر تبلیغاتی شرکتهای بزرگ و کوچک هستند و جایگاه ویژهای در میان کمپینهای تبلیغاتی دارند. به همین خاطر آشنایی با ابزارها و سایتهایی که این مسیر را سادهتر و سریعتر میکنند بسیار مفید است. برخی از ابزارها و سایتهایی که شهرت خوبی در دنیای طراحی بنر و پوستر دارند عبارتنداز:
یکی از ابزارهای بینظیری که طراحان برای طراحی عناصر گرافیکی مختلف استفاده میکنند فتوشاپ است. این ابزار منحصربه فرد در عین سادگی قابلیتهای مختلفی دارد که به شما کمک میکند طرحهای جذابی طراحی کرده و آنها را در معرض دید کاربران بگذارید. اگر با حوزه طراحی آشنا نیستید و فتوشاپ را نمیشناسید میتوانید از قالبهای رایگانی که برای بنرها وجود دارد، استفاده کنید یا از سایتهایی مثل بنر دیزاین کمک بگیرید.
در میان ابزارهای گرافیکی موجود در بازار، ایلوستریتور نرمافزار خاصی است. این نرمافزار قابلیتها و ویژگیهای خاصی دارد و به شما کمک میکند عناصر متفاوتی همچون وکتورها را با خلاقیت طراحی کنید. کافیست این ابزار را بر روی کامپیوتر نصب کنید و سپس دست به کار شوید.
بنراسنک(Bannersnack) یکی از ابزارهای سادهای است که فرآیند طراحی را جذابتر میکند. شما میتوانید طراحی بنر آنلاین را از همان ابتدا خودتان طراحی کنید یا از میان قالبهایی که میبینید یکی را انتخاب نمایید. اگر دوست دارید بنر شگفتانگیزی داشته باشید متن، انیمیشن و تصاویر جذاب به آن اضافه و از شکلهای مختلف در آن استفاده کنید. برای شرکتهایی که به دنبال طراحی بنر برای شبکههای اجتماعی هستند هم بنراسنک قابلیتهای منحصربهفردی آماده کرده است. فرمتهای مختلفی همچون PNG و JPG در این سایت گنجانده شده است تا خروجی گرفتن از طرحها سادهتر باشد.
FotoJet یکی از پلتفرمهای ایدهال برای طراحی بنر آنلاین شبکههای اجتماعی است. میتوانید برای هر طبقهبندی بنر خاصی را پیدا کنید. قابلیتها و ویژگیهای ویرایشی متعددی در این ابزار وجود دارد و کار را حتی برای افراد مبتدی هم سادهتر کرده است.
My Banner Maker یکی دیگر از ابزارهای شناخته شده برای طراحی بنر است. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ایدهای درباره طراحی بنر ندارند یا هیچ تخصصی در این زمینه ندارند میتوانید به راحتی از این سایت کمک بگیرید. در ابتدا بهتر است بنرهای آنلاین را به کمک قالبها و تصاویر آماده طراحی کنید و سپس آنها را با عناصری که دوست دارید سفارشیسازی نمایید.
در این مطلب درباره طراحی بنر صحبت کردیم و راههای مختلف استفاده از عناصر گرافیکی در تبلیغات را گفتیم. اگر دوست دارید بنرهای جذابتری داشته باشید یا تخصص زیادی در حوزه طراحی ندارید میتوانید از متخصصانی که در این حوزه تجربه کافی دارند کمک بگیرید. بدون شک طراحی یک بنر ایدهآل نیازمند صرف زمان و دانش است. طراحان سایت بنردیزاین بنرهای حرفهای را برای شما طراحی میکنند. برای سفارش بنر، ابتدا نمونه بنرهای طراحی شده را ببینید و سپس با توجه به کسبوکار خود سفارش طراحی بنر دهید.