با افزایش کاربرد اینترنت در میان کاربران، نمایش تبلیغات در پلتفرمهای آنلاینی همچون وبسایت و رسانههای اجتماعی تبدیل به دغدغه مهم صاحبان کسبوکارها است. روشهای زیادی برای نشان دادن پیامهای تبلیغاتی وجود دارد، یکی از همین روشها استفاده از بنرهای تبلیغاتی است که محبوبیت زیادی در میان صاحبان برندها دارد و کاربرد آن به یک حوزه محدود نمیشود. اگر اهل گشتوگذار در اینترنت هستید حتما با بنرهای جذاب و مختلف را روزانه میبینید. بنرهایی که با عناصر گرافیکی مختلف طراحی شده و تلاش میکنند در میان عناصر متعدد نظر مخاطب را به سمت خود جلب کنند. قیمت طراحی بنر تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تا حالا سفارش طراحی بنر داشتید؟ میدانید هزینه هر بنر بر چه اساس تعیین میشود؟
بنرها جزء تبلیغات نمایشی هستند که اندازه و شکلهای مختلفی دارند. موارد استفاده بنرها هم بر اساس نیاز کسبوکارها تغییر میکند تا آنها را به اهداف کوتاهمدت و بلندمدت برساند. قبل از اینکه به سراغ قیمتگذاری و طراحی بنرها برویم باید درک درستی از انواع این عناصر تبلیغاتی داشته باشیم. به طور کلی بنرها به دو دسته مهم بنرهای ثابت و بنرهای متحرک یا گیف تقسیمبندی میشوند اما دستهبندیهای دیگری هم در این بین وجود دارد که در ادامه توضیح میدهیم.
اولین و محبوبترین نوع بنرهایی که بر روی وبسایتها و شبکههای اجتماعی منتشر میشود بنر ایستا یا همان بنر ثابت است. این بنرها از عناصر گرافیکی و متن تشکیل میشوند و به دنبال معرفی محصولات و خدمات شما در فضای آنلاین هستند. طراحی چنین بنرهایی با ابزارهای گرافیکی معروف همچون فتوشاپ و ایلوستریتور انجام میشود و میتواند گزینه عالی برای کسبوکارهای کوچک با هزینه اندک باشد.
بنرهای متحرک که با عنوان بنرهای گیف نیز در میان افراد شناخته میشوند نوع دیگری از بنرهای تبلیغاتی محبوب و پرکاربرد در میان کاربران هستند. این بنرها با قرار گرفتن تصاویر مختلف در کنار هم تشکیل میشوند و طراح تصاویری متحرک را به صورت داستانوار طراحی میکند. اگر به دنبال متمایز کردن برند خود در میان سایر رقبا هستید چنین بنرهایی به بهترین شکل ممکن بازدهی دارند و شما را به هدف اصلی تبلیغ میرسانند.
بیشتر افراد تنها با بنرهای ثابت و متحرک آشنا هستند و از آنها برای نشان دادن محصولات و خدماتشان بهره میبرند. بنرهای HTML جزء بنرهای ترکیبی محسوب میشوند و میتوانند حاوی عناصر گرافیکی، متن، کد و حتی موسیقی باشند. البته به دلیل اینکه بنرهای HTML برای نمایش دادن نیاز به فضای خاصی دارند، افراد کمتری از این بنرها استفاده میکنند.
با پیشرفت و توسعه فناوری فلش، محتوای چندرسانهای نیز در میان مخاطبان محبوبتر شده است. انیمیشن و سایر افکتهای خاص همچون کنتراست رنگ را میتوان به هنگام طراحی بنر فلش مورد استفاده قرار داد و به راحتی چشمان مخاطب را به سمت پیام تبلیغاتی سوق داد. این نوع بنرها تعاملی هستند و نرخ کلیک بالایی میگیرند اما میتوانند سرعت بارگذاری سایت را کندتر کنند و مشکلاتی برای سئوی سایت به وجود بیاورند.
خوب حالا که با انواع بنرها آشنا شدیم میتوانیم به سراغ فاکتورهایی برویم که بر روی هزینه طراحی بنرهای تبلیغاتی اثرگذار هستند. یادتان باشد این عوامل نسبی هستند و هزینههای دقیق بعد از بررسی نیاز کسبوکار مشخص میشود.
اولین و مهمترین فاکتور مهم در تعیین هزینه نهایی بنرها، نوع بنر است. قبل از اینکه بخواهید سفارش را در سایتهایی مثل سایت بنردیزاین ثبت کرده باید هدف تبلیغ را مشخص کنید. میخواهید از چه نوع بنری برای نمایش محصولات استفاده کنید؟ به دنبال بنر گیف هستید یا ثابت؟
پاسخ دادن به این سوالات کمک میکند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید و جلوی هدر رفت وقت و هزینهها را هم بگیرید. معمولا قیمت هر بنر ثابت از ۷۰ هزار تومان شروع میشود و بسته به نیاز افزایش پیدا میکند. بنرهای متحرک به دلیل پیچیدگی بالای فرآیند طراحی، گرانقیمتتر هستند و رنج قیمتیشان از ۳۰۰ هزار تومان شروع میشود.
عامل تعیین کننده دیگری که در دنیای طراحی بنر وجود دارد اندازه آن است. اندازه بنر یکی از فاکتورهایی است که هزینه نهایی طراحی را مشخص میکند. معمولا بنرهایی که با اندازههای بزرگتر طراحی میشوند هزینههای بالاتری دارند.
برخی از شرکتها هستند که به دنبال بنرهای ساده میروند و نیازی به طرحها و ایدههای پیچیده ندارند. در این میان برندهایی هم هستند که ترجیح میدهند از بنرهای جذابتر و پیچیدهتر برای نمایش محصولات و خدماتشان استفاده کنند. هرچقدر طرح مدنظر شما سختتر و نیاز به خلاقیت بیشتری داشته باشد، فرآیند طراحی آن نیز طولانیتر باشد، به تبع آن هزینهها نیز افزایش پیدا میکند.
پیشنهاد سایت بنردیزاین:
به دلیل حجم بالای سفارشهای که روزانه به طراحان حرفهای میرسد، اصولا خود طراح یا سایت طراحی زمانی را برای انجام و تحویل کار در نظر میگیرد که در ابتدای انجام پروژه به مشتری اعلام میکند. اما اگر مشتری برای طراحی بنر عجله داشته باشد و برای اجرای کمپین خاصی نیاز به طراحی فوری داشته باشد، باید هزینههای بالاتری برای طراحی پرداخت کند. قبل از سفارش میتوانید این موضوع را از شرکت مربوطه بخواهید و براساس توافق کار انجام شود.
طراحی بنرهایی جذابی که برای تبلیغات به کار میروند کار چندان سادهای نیست. این بنرها باید بتوانند نظر مخاطب را جلب کنند و او را به کلیک کردن تشویق کنند. اگر تجربه زیادی در این زمینه ندارید بهتر است باقی مقاله را همراه ما باشید. در ادامه بهترین تمرینات موجود برای طراحی بنر را بررسی کرده و نقشه راه جذاب برای طراحی ترسیم میکنیم.
زمانی که به بنری نگاه میکنید، اولین چیزی که نظرتان را به خود جلب میکند عنوان آن است. عنوان باید به اندازه کافی جذاب و قدرتمند باشد و بتواند پیام را در همان ثانیههای اول به مخاطب انتقال دهد. کاربران را با عناوین کوتاه اما جذاب سرجایشان میخکوب کنید. برای اینکار میتوانید از اندازههای مختلف فونت استفاده یا رنگ عنوان را عوض کنید.
اگرچه عناصر گرافیکی جذاب بنر شما را از سایر بنرهای موجود متمایز میکنند اما متنی که روی بنرها نوشته میشود هم بسیار مهم است. متنی بنویسید که مخاطب را به سمت بنر جذب کند.
حتی اگر بنر جذاب با متن خلاقانه هم داشته باشیم باز هم به کال تو اکشن قوی نیاز است. کال تو اکشن که همان دعوت به اقدام یا عمل است به مخاطب مسیر میدهد و او کاری را میخواهیم انجام میدهد. هر تبلیغ بنری باید یک کال تو اکشن قدرتمند داشته باشد. چه باور کنیم چه نه! برخی از کاربران نمیدانند بنرهای تبلیغاتی که بر روی سایتها یا شبکههای اجتماعی منتشر میشوند قابل کلیک هستند. پس باید روی بنر بنویسیم «کلیک کنید، خرید کنید، ثبتنام کنید و …» تا مخاطب به مسیری که برایش درنظر گرفتهایم، برود.
بسته به جایی که بنر منتشر میشود، باید از اندازههای مناسب استفاده کنیم. این موضوع برای وبسایتها از اهمیت بسیار زیادی دارد، سرعت بارگذاری سایتها به اندازه تصاویری که در آن منتشر میشود بستگی دارد. باید سعی کنیم حجم فایلهای بنر طراحی شده درست و متناسب باشد تا مشکلی بابت سئوی سایت بوجود نیاید.
کار با انتشار بنر تمام نمیشود. برای اینکه مطمئن شویم مسیر درستی را طی کردهایم یا نه؟ باید موفقیت یا شکست کمپینها را بسنجید. بررسی موفقیت کمپینهای اینترنتی و آنلاین سادهتر از کمپینهای آفلاین است. با استفاده از ابزارهای آنالیتیکی مثل گوگل آنالیتیکس یا آماری که سایتهای تبلیغاتی در اختیارمان میگذارند، باید عملکرد بنرهای طراحی و استفاده شده در کمپین را به دقت بررسی کنیم.
در این مطلب فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در هزینه های طراحی بنر تبلیغاتی را با هم بررسی کردیم. عوامل متفاوتی در تعیین هزینههای طراحی دخیل هستند و هر کدام از آنها میتوانند نقش مهمی در قیمت نهایی داشته باشند. اگر میخواهید بنری حرفهای و با کلیک بالا را سفارش دهید یا کمپین تبلیغاتی در فضای آنلاین دارید، بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و از تجربههای آنها استفاده کنید. طراحان سایت بنردیزاین در طراحی بنر تبلیغاتی بسیار حرفهای هستند و با کسبوکارهای مختلفی کار کردهاند، میتوانید در سایت نمونه بنرهای طراحی شده را ببینید و سپس سفارش دهید.