فراخوان برای عمل یا CTA چیست؟

برای CTA تعاریفی متفاوتی ارائه شده که به چند نمونه ی آن اشاره می کنیم.

CTA مخفف call To Action است همانطور که از نامش مشخص است هدف این تکنیک این است که کاربر را تشویق به کلیک بروی دکمه CTA می کند. بهترین مکان مناسب قراردادن CTA مکانی است کاربر صفحه سایت بیشترین فوکوس و تمرکز را دارد در ابتدا صفحه و در وسط یا مرکز آن است.

  • فراخوان عمل ،یکی از عناصر کلیدی جذب مخاطب هدفمند است و باید در همه ی فنون بازاریابی مانند ایمیل، به روزرسانی رسانه های اجتماعی ،مطالب مطبوعات، تبلیغات ، بازرگانی و غیره استفاده شود.
  • فراخوان برای عمل یا call To Action که به اختصار به آن CTA گفته می شود به معنی درخواست برای انجام فعالیت خاص توسط کاربر است .به انواع بنر تبلیغاتی ،کلید، لینک و یا هربخش دیگری در وب سایت که بازدیدکننده را به انجام کار ترغیب می کند فراخوان یا عمل گفته می شود.

 

CTA در بازاریابی اینترنتی چه تاثیری دارد:

CTA باعث می شود تا بازدید کنندگان سایت اقدام مورد نظر را انجام دهند CTA معمولا در معرض دید کاربران هستند منظور از نرخ تبدیل نسبت تعداد بازدید سایت و افرادی است که شما را به هدفی که میخواستید رسانده اند.

دکمه call to action

رنگ های که برای CTA استفاده می شود:

  • قرمز: رنگ قدیمی CTA ها که باید همراه با اخطار استفاده شود.
  • زرد: اولین رنگی که کاربران میبینند و اخطار را به صفحه شما می آورد و کاربران را جذب می کند.
  • نارنجی: ترکیبی از فعالیت زرد و قرمز است بهترین رنگ برای ساختن CTA های قوی.
  • آبی: بازدیدکننده در کار خود تجدید نظر خواهد کرد.
  • سبز: جلب اعتماد کاربر و فراخوان به کلیک روی آن
  • سفید: : بقیه رنگ ها را برجسته نمایش می دهد و برروی پس زمینه های تیره قابل استفاده میباشد.

 

لازم به ذکر است رنگ های ذکر شده در پس زمینه و رنگ های تصاویر بکاربرده شده متفاوت خواهد بود و میبایست رنگ انتخابی متفاوت از پالت رنگی استفاده شده در صفحه و یا تصویر باشد که نگاه کاربر به آن جذب شود.

 

چه نکاتی در استفاده از CTA باید رعایت کرد:

  • اندازه ی CTA باید بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعالیت که جلب توجه کاربر است محقق شود.
  • فضای کافی برای CTA در نظر بگیرد.
  • CTA در ابتدا و بالای صفحه قرار دهید.
  • استفاده از تضاد رنگی برای جلب توجه که از عوامل مهم و تاثیر گذاراست.
  • در CTA بیشتر بر روی متن توجه کنید تا گرافیک.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *