برای فراخوان برای عمل یا CTA تعاریفی متفاوتی ارائه شده که به چند نمونه اشاره میکنیم.
CTA مخفف Call To Action است همانطور که از نامش مشخص است هدف این تکنیک تشویق کاربر به کلیک برروی دکمه CTA است. بهترین مکان مناسب قراردادن CTA مکانی است کاربر صفحه سایت بیشترین فوکوس و تمرکز را دارد در ابتدا صفحه و در وسط یا مرکز آن است.
فراخوان برای عمل یا CTA باعث میشود تا بازدیدکنندگان سایت اقدام مورد نظر را انجام دهند. CTA معمولا در معرض دید کاربران قرار میگیرد منظور از نرخ تبدیل نسبت تعداد بازدید سایت و افرادی است که شما را به هدفی که میخواستید رساندهاند.
رنگ قرمز معمولا برای CTAهای همراه با اخطار یا اضطرار و هیجان استفاده شود.
اولین رنگی که کاربران میبینند و اخطار را به صفحه شما میآورد و کاربران را جذب می کند.
ترکیبی از فعالیت زرد و قرمز است بهترین رنگ برای ساختنفراخوان برای عمل یا CTA قوی است.
برای حس امنیت، اعتماد و آسودگی خاطر بازدیدکننده مورد استفاده قرار میگیرد.
رنگ اشرافی است و جلب اعتماد کاربر و فراخوان به کلیک روی آن انجام میگردد.
رنگهای اطراف را برجسته میکند و برروی پسزمینههای تیره قابل استفاده است.
لازم به ذکر است رنگ های ذکر شده در پس زمینه و رنگ های تصاویر بهکاربرده شده متفاوت خواهد بود و باید برای انتخاب رنگ در طراحی از پالت رنگی متفاوت استفاده شود و در صفحه و یا تصویر باشد که نگاه کاربر به آن جذب شود.