نحوه طراحی بنر خیاطی چگونه است؟
نوامبر 25, 2021
ابعاد بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام
ابعاد بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام چقدر است؟
دسامبر 2, 2021
نمایش همه

اندازه فونت در طراحی باید چگونه باشد؟

اندازه فونت در طراحی

بنرها و پوسترها می‌توانند مشتریان بالقوه را به سمت کسب‌وکار شما جذب کنند و آگاهی از برندتان را تا حد زیادی افزایش دهند. استفاده درست از رنگ، فونت و محرک‌ها در طراحی چنین عناصری می‌تواند فروش شما را بیشتر کند و بازدیدکننده‌های زیادی را به سمت شرکت‌تان سوق دهد. یکی از موارد مهمی که بیشتر کسب‌وکارها از آن غافل هستند اندازه فونت در طراحی است. اگرچه بیشتر افراد بر این باورند که استفاده از تصاویر جذاب و عکس‌های زیبا می‌تواند بنرها و پوسترها را به عناصری منحصر به فرد تبدیل کند اما انتخاب اندازه نامناسب فونت همه تلاش‌هایتان را به هدر می‌دهد و بودجه‌تان را نابود می‌کند. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم درباره اهمیت فونت و اندازه آن در طراحی بنر صحبت کنیم و ببینیم چه اندازه‌ای را برای طرح‌هایمان انتخاب نماییم. پس همراه ما باشید.

اندازه فونت در طراحی بنرهای تبلیغاتی چقدر باید باشد؟

ارتفاع فونت یکی از موارد مهمی است که به هنگام طراحی بنر باید مدنظر داشته باشید. یک بنر تبلیغاتی ممکن است لوگوی زیبایی داشته باشد، از رنگ‌های جذابی در طراحی آن استفاده شده باشد و نام کسب وکار به درستی در آن بدرخشد ولی اگر کاربر نتواند آن را به خوبی بخواند و پیامی که مدنظرتان هست را دریافت کند چه ارزشی دارد؟

استفاده درست از اندازه فونت یکی از مواردی است که بیشتر طراحان به هنگام خلق عناصر تبلیغاتی همچون بنر، پوستر و کارت ویزیت نادیده می‌گیرند اما یک فرمول ساده برای تعیین اندازه فونت وجود دارد. زمانی که کاربر سه متر از طرح شما فاصله می‌گیرد فونت باید حداقل دو سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. به عنوان مثال اگر طرحی کشیده‌اید که قرار است در جایگاهی نصب شود و مشتریان فاصله ۶  متری از آن دارند باید فونت شما حداقل ۵ سانتی متر طول داشته باشد.

اندازه فونت در طراحی کارت ویزیت

اگر قصد دارید کارت ویزیتی را طراحی کنید انتخاب فونت می‌تواند تاثیر شگرفی بر روی نتیجه کار داشته باشد. در این شرایط اگر اندازه فونت را بیش از حد کوچک انتخاب کنید مانع از خوانایی درست اطلاعات‌ می‌شود و چشم مشتریان‌تان را هم اذیت می‌کنید. حتماً از خودتان می‌پرسید بهترین و ایده‌ال‌ترین اندازه فونت برای طراحی کارت ویزیت چقدر است. اگرچه قانون ثابتی در این زمینه وجود ندارد اما بهتر است برای بدنه متن‌تان از اندازه ۱۰pt الی ۱۱pt استفاده کنید و برای نوشتن اطلاعات تماس هم از اندازه ۷ الی ۸ استفاده کنید.

اندازه فونت در طراحی

اندازه فونت در طراحی پوستر

پوسترها یکی از عناصر تبلیغاتی هستند که کاربردهای فراوانی دارند. این عناصر را می‌توان برای کسب وکارهای مختلف مورد استفاده قرار داد و از بازدهی آن‌ها شگفت زده شد. اگرچه انواع مختلفی از پوسترها توسط طراحانی همچون طراحان بنردیزاین طراحی می‌شوند اما انتخاب اندازه فونت یا متن یکی از مواردی است که در هر طرحی اهمیت دارد. به عنوان یک قانون کلی می‌توان برای بدنه پوسترها از اندازه فونت ۲۴pt استفاده کرد. همانطور که بارها نیز بیان کردیم خوانایی متن از هر چیزی مهم‌تر است. سعی کنید از فونتی برای بدنه متن استفاده کنید که خوانایی آن برای مخاطبان‌تان ساده‌تر باشد.

عنوانی که برای پوسترتان انتخاب می‌کنید هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بسته به اندازه پوستر و طول عنوان‌تان می‌توانید از اندازه فونت‌های بزرگ یا گوچک استفاده کنید. فونت‌هایی با اندازه بیش از ۵۰ برای نوشتن عناوین مناسب‌ترند.

اگر می‌خواهید پوستری طراحی کنید که نظر همه را به سمت خود جلب کند در انتخاب نوع فونت هم دقت کافی را داشته باشید. از به کار بردن چندین نوع فونت به طور همزمان پرهیز کنید و از فونت‌های ساده‌ای استفاده کنید که چشم مخاطب با آن‌ها آشناست. به خاطر داشته باشید که در طراحی عناصر تبلیغاتی انتقال درست پیام مهم‌تر از زیبایی است.

پیشنهاد سایت بنردیزاین:

چگونه بهترین فونت را برای طراحی انتخاب کنیم؟

انتخاب اندازه فونت در طراحی نیازمند بررسی جوانب مختلفی است. زمانی که می‌خواهید طرحی را خلق کنید باید قبل از هر چیز با اصول انتخاب فونت آشنا باشید و سپس ببینید طرح‌تان قرار است در چه رسانه‌ای به نمایش گذاشته شود. اگر طرح را برای نصب در بیلبوردهای خیابانی می‌خواهید باید فاصله‌ای که کاربر با آن دارد را مدنظر داشته باشید و بر اساس آن اندازه فونت یا قلم‌ را انتخاب کنید.

برای طرح‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و دنیای آنلاین به نمایش گذاشته می‌شوند انتخاب درست فونت مهم تر از انتخاب اندازه آن است. به همین خاطر قبل از هر چیز باید با انتخاب فونت آشنا باشید و فونتی را انتخاب کنید که مشتریان‌ را تحت تاثیر قرار دهد. فاکتورهای کلیدی زیر به شما کمک می‌کنند فونت خوبی برای طرح‌هایتان انتخاب کنید و مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.

برندینگ

فونتی که برای طرح‌تان انتخاب می‌کنید باید نشان‌دهنده برند شما باشد. سعی کنید از نوع فونت و اندازه‌ای استفاده کنید که شخصیت برند را به خوبی به نمایش بگذارد و شما را از سایر رقبا متمایز کند.

اندازه فونت باید چقدر باشد

خوانایی

یک طرح شاهکار بدون خوانایی هیچ ارزشی برایتان نخواهد داشت. اگر طرحی بکشید که بسیار زیبا باشد اما مخاطب نتواند آن را به درستی بخواند می‌توانید ادعا کنید که موفق بوده‌اید؟ معلوم است که نه! افراد زمان زیادی را برای دیدن بنرها و پوسترهای شما اختصاص نمی‌دهند. پس بهتر است از فونتی استفاده کنید که خوانایی خوبی دارد و همه چیز در آن به وضوح خوانده می‌شود. از به کار بردن فونت‌های فانتزی پرهیز کنید و فونتی را انتخای کنید که در اندازه‌ها  و وزن‌های مختلف باز هم خوانایی خوبی دارد.

خانواده فونت

برخی از فونت‌ها از خانواده‌ای هستند که سبک‌ها و وزن‌های مختلفی را در اختیار طراح می‌گذارند. زمانی که می‌خواهید فونت مناسبی برای طراحی انتخاب کنید باید بدانید که از چه خانواده‌ای بهره می‌برید و چقدر در استفاده از اندازه‌ها و سبک‌های آن آزادی عمل دارید.

اندازه فونت در طراحی؛ یک موضوع حیاتی

طراحی عناصر تبلیغاتی یکی از فرآیندهای جذاب اما دشواری است که مراحل مختلفی در خود دارد. بیشتر طراحان مبتدی به هنگام طراحی این عناصر تنها بخش زیبایی شناسی را مدنظر قرار می‌دهند و به دنبال فونت‌ها و تصاویر جذاب می‌روند. اگرچه انتخاب درست این موارد می‌تواند طرح شما را تا حد زیادی متمایز کند اما هدف شما باید انتقال پیام کسب وکار و رساندن آن به گوش مخاطبان باشد. پس در این شرایط پیش از هر کاری فونت و اندازه آن را تعیین کنید و ببینید چگونه می‌توانید متن روی بنر یا پوستر را به درستی به مخاطب نشان دهید. تنها در چنین موقعیتی است که می‌توانید به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی امیدوار باشید و بازده سرمایه‌گذاری خوبی را تجربه کنید. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *