اهمیت طراحی لوگو
اهمیت طراحی لوگو و تاثیر آن در بازاریابی اینترنتی
ژوئن 8, 2018
تبلیغات همسان چیست؟
تبلیغات همسان چیست؟
آگوست 2, 2018
نمایش همه

استراتژی ارسال پست شبکه های اجتماعی

استراتژی ارسال پست شبکه های اجتماعی

داشتن استراتژی برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی یکی از دغدغه های فعالان حوزه تجارت الکترونیک است. توجه به نظم در ارسال پست و همچنین رعایت تعداد استاندارد ارسال پست، نقش مهمی در اثرگذاری شبکه های اجتماعی برای رونق یک کسب‌وکار دارد. ناگفته نماند تعیین این موضوع که کدام شبکه اجتماعی برای چه کسب‌وکاری مفید است خود نیز نیاز به بررسی بسیار دقیق و تخصصی دارد.

نقش شبکه اجتماعی در تعیین تعداد پست

در تعیین استراتژی ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی، حتماً بایستی به نوع شبکه اجتماعی توجه کرد. همچنین یکی از مهم ترین نکات در تعیین استراتژی شبکه‌های اجتماعی، معین کردن تعداد ارسال پست است. برخی از شبکه‌های اجتماعی نیاز به ارسال تعداد پست زیادی دارند و در برخی دیگر نباید روزانه بیش از یک پست ارسال شود.

مثلاً در لینکدین بهتر است حداکثر روزانه یک پست ارسال شود، اما در اینستاگرام حداقل یک پست و حداکثر سه پست در روز می تواند در استراتژی در نظر گرفته شود. همچنین در شبکه اجتماعی توییتر این تعداد پست می‌تواند تا ۱۵ پست در روز نیز افزایش یابد. به همین علت بایستی بر اساس هر شبکه اجتماعی، استراتژی مخصوص به آن تعیین و اجرا شود.

با توجه به اینکه نظم در ارسال پست‌های شبکه اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تعیین حداقل یا حداکثر تعداد ارسال پست در روز یا هفته بسیار مهم و حیاتی است. اگر در یک روز هیچ پستی ارسال نشود و در روز بعد ۲ برابر پست ارسال شود، قطعاً این بی‌نظمی باعث ریزش تعداد کاربران و فالوور خواهد شد.

اگر برای محتوای شبکه‌های اجتماعی نیاز به طراحی بنر دارید، نمونه طراحی بنر اینستاگرام و تلگرام بنر دیزاین را ببینید.

تعیین زمان‌بندی ارسال پست

از نکات مهم دیگری که در تعیین استراتژی حضور در شبکه اجتماعی باید مورد توجه واقع شود، زمان‌بندی صحیح است. اینکه یک پست در چه‌زمانی ارسال شود و فاصله زمانی بین دو پست چه میزان باشد، اهمیت فراوانی دارد که باید در استراتژی مورد توجه واقع شود. به طور مثال اگر قرار باشد روزانه ۲ پست در صفحه اینستاگرام گذاشته شود، مابین ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر و همینطور حوالی ساعت ۹ تا ۱۰ شب می تواند بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام باشد. این درحالی است که زمان مناسب برای ارسال پست در شبکه لینکدین حدود ساعت ۶ تا ۷ بعدازظهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *