تبلیغات همسان چیست؟
تبلیغات همسان چیست؟
آگوست 2, 2018
مزایای استفاده از بنر گیف
مزایای استفاده از بنر گیف در تبلیغات اینترنتی
سپتامبر 26, 2018
نمایش همه

تبلیغات ویدیویی و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات ویدیویی

طبق آمار، از ابتدای سال ۲۰۱۸ ، نقطه آغاز ۶۳ درصد از کسب‌وکارها، همراه با تبلیغات ویدئویی بوده است. اکنون ۸۲ درصد از کسب‌وکارها ویدیو را در تبلیغات آنلاین بخش مهمی از استراتژی می‌دانند. شیوه‌ای که امروزه در حال پیشرفت است و زودتر از آنچه گمان می‌بریم مدارج ترقی را در بستر بازار و کسب‌وکار خواهد پیمود. هرچند امکان نگاه های تردیدآمیز نسبت به این‌گونه‌ از تبلیغات آنلاین وجود دارد. آیا واقعاً این رسانه ارزش استفاده برای کسب‌وکار را دارد؟ آیا منابع کافی برای ساخت و استفاده از تبلیغات ویدئویی وجود دارد؟

پاسخ بسیار ساده است، بلی ارزش آن را دارد. نه‌تنها به این دلیل که خیلی‌ از کسب‌وکارها از ویدیو استفاده می‌کنند، بلکه ازاین‌جهت که خود یکی از تطبیق‌پذیرترین و سودآورترین ابزارهای موجود در فضای دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر آن‌یکی از مطمئن‌­ترین رسانه‌هایی است که می‌تواند در فضای تبلیغات آنلاین بازگشت سرمایه صاحبان تبلیغ را تضمین نماید.

ما در این مطلب دلایلی را مطرح می‌کنیم که اهمیت تبلیغات ویدیویی را در دیجیتال مارکتنینگ نشان می‌دهد. با بنردیزاین همراه باشید.

دلایل اهمیت تبلیغات ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ 

برخی از کارفرمایان هنوز نمی‌دانند که آیا از ویدیو برای تبلیغات استفاده کنند یا نه؟ در ادامه نُه دلیل بیان می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا از ویدیو استفاده کنید یا نکنید.

۱. مشتریان بیشتر ویدیو تماشا می‌کنند

آمار و ارقام نشان می‌دهد که مشتریان زمان قابل توجهی از وقت‌شان را صرف دیدن ویدیو می‌کنند.

  • ۹۲٪ از تجارت B2B از چشم‌انداز تبلیغات ویدیویی استفاده می‌کنند.
  • طبق گفته سایت یوتیوب بیش از ۴ بیلیون ویدیو روزانه در یوتیوب دیده می‌شود.
  • بیش از یک سوم خریداران پس از دیدن تبلیغات ویدیویی اقدام به خرید می‌کنند.

۲. تبلیغات ویدیویی تبدیل به فروش می‌شوند 

بزرگترین شرکت‌های فروش آنلاین مانند آمازون و ای‌بی (Ebay) بیان می‌کنند که پس از ساختن تبلیغات ویدئویی فروش‌شان تا ۳۵٪ افزایش پیدا کرده است.

۳. مردم ویدیو را به‌اشتراک می‌گذارند

اصولا مردم وقتی ویدیویی را تماشا می‌کنند که برای‌شان جذاب است، ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک می‌گذارند. در هر دقیقه بیش از ۷۰۰ فیلم در تویتتر به اشتراک گذاشته می‌شود. اشتراک‌گذاری فیلم توسط مردم میزان تاثیرگذاری ویدیو تبلیغاتی را بالا می‌برد.

۴. تبلیغات ویدیویی در تلفن‌همراه به‌خوبی نمایش داده می‌شود

کاربران تلفن‌همراه روز‌به‌روز در حال افزایش است. افراد بسیار زیادی فیلم را با موبایل تماشا می‌کنند و این تعداد در حال افزایش است. آمار جالبی که در زمینه دیدن تبلیغات در موبایل وجود دارد، حدود ۸۸٪ قطعات کوتاه تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای در موبایل دیده می‌شوند.

۵. فیلم روشی جذاب برای آموزش است

آموزش از طریق فیلم جذاب است،‌چون شامل عناصر صوتی و تصویری می‌شود و باعث درگیری احساسات شنوایی و بینایی شده و درنهایت کاربر را جذب می‌کند. فیلم‌های تبلیغاتی به‌خصوص اگر شامل راهنمای محصول باشند بسیار تاثیرگذار است زیرا کاربر حس می‌کند مهارت جدیدی را آموخته است.

۶. موتورهای جستجو محتوای ویدیویی را بهتر نمایش می‌دهند

موتورهای جستجو در طراحی الگوریتم‌‌شان صفحه‌های را که محتوای ویدیویی تولید کرده باشند اصولا در رتبه‌های برتر قرار می‌دهند . انتشار ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و وبلاگ‌ها احتمال دیده شدن محصول را افزایش می‌دهد.

۷. ویدیو اطلاعات زیادی را در مدت زمان کمی نشان می‌دهد

در مقایسه با بنرهای تبلیغاتی ویدیوها اطلاعات زیادتری را نشان می‌دهند. ویدیو حس جذاب‌تری را ایجاد می‌کند هم‌زمان می‌توانید با نشان دادن ویدیو اطلاعات زیادی را نیز بیان کنید.

۸. تعریف داستان در تبلیغات ویدیویی بهتر گفته می‌شود

تاثیرات عاطفی از طریق ویدیو بیشتر است. وقتی در فیلم داستانی گفته می‌شود از طریق صدا و تصویر توجه مخاطب را جلب می‌کنید. احساسات کاربر تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به سوی‌تان جذب می‌شود.

۹. تبلیغات ویدیویی تجزیه و تحلیل خوبی را ارائه می‌دهد

فضای دیجیتال اینستاگرام،‌ یوتیوب، آپارات، فیسبوک و … امکانتی برای تحلیل، تجزیه و عملکرد ویدیو را فراهم کرده‌اند که با استفاده از این امکانات تاثیر ویدیو را بررسی کنید. نوشتن نظرات، لایک، اشتراک‌گذاری و تعاملات اجتماعی اطلعات بسیار مفیدی برای برنامه‌ریزی‌های آینده در اختیارتان قرار می‌دهد.

تمام مفهوم بازاریابی محتوا، مبتنی بر اعتماد و ایجاد رابطه طولانی‌مدت میان عرضه ­کننده و متقاضی است. پایه و اساسی که کاربران را به مشتری تبدیل کرده و درنهایت، رویداد فروش را رقم می‌زند. هنوز هستند مصرف‌کنندگانی که در مورد خرید اینترنتی محصولات و خدمات دچار تردیدند و تقلب و زیان آنان را به هراس می‌­اندازد. یک تبلیغ ویدیویی مؤثر که در آن به‌صورت محاوره‌ای محصول یا خدماتی معرفی می‌شود به‌راحتی می‌تواند با ایجاد نوعی رویکرد فردی در مخاطب، زمینه‌های هراس و تردید را محو و اطمینان و خرید را جایگزین آن سازد.

با افزودن یک ویدئو از محصول یا خدمات در صفحه فرود، نرخ تبدیل را افزایش دهید. (منظور از نرخ تبدیل  تعداد افرادی است که به‌عنوان بازدیدکننده وارد سایت شده و تبدیل به کاربر یا مشتری می‌شوند.) و نیز به‌طور مستقیم منجر به فروش می‌شود.

تولید ویدئو نه ارزان است و نه فرایند ساده‌­ای دارد، اما می‌تواند برای مدتی طولانی درآمدزا و سود­آور باشد. تبلیغات ویدئویی را نسبت به میزان بازخورد و فراگیری آن، از دیگر رسانه‌های رایج در تبلیغات آنلاین، بسیار مقرون‌به‌صرفه و تأثیرگذارتر خواهید دید. پیشرفت فن‌آوری و نیز فرایند ساده‌ی نمایش آن در سطح جهانی، عوامل مؤثری در گرایش روزافزون به این نوع تبلیغ است. هرچند که در ساخت آن خلاقیت و شناخت روان‌شناسانه‌ نوع مخاطب حرف اول را می‌زند، و تنها در چنین شرایطی است که یک تبلیغ ویدیوئی می‌تواند به شکل خلاقانه‌ای میلیون‌ها بازدیدکننده داشته باشد.

اگر برای کسب‌وکار یا محصول خود نیاز به تهیه ویدیو تبلیغاتی دارید با تیم بنر دیزاین در صفحه « تماس با ما» ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *