طبق آمار، از ابتدای سال ۲۰۱۸ ، نقطه آغاز ۶۳ درصد از کسبوکارها، همراه با تبلیغات ویدئویی بوده است. اکنون ۸۲ درصد از کسبوکارها ویدیو را در تبلیغات آنلاین بخش مهمی از استراتژی میدانند. شیوهای که امروزه در حال پیشرفت است و زودتر از آنچه گمان میبریم مدارج ترقی را در بستر بازار و کسبوکار خواهد پیمود. هرچند امکان نگاه های تردیدآمیز نسبت به اینگونه از تبلیغات آنلاین وجود دارد. آیا واقعاً این رسانه ارزش استفاده برای کسبوکار را دارد؟ آیا منابع کافی برای ساخت و استفاده از تبلیغات ویدئویی وجود دارد؟
پاسخ بسیار ساده است، بلی ارزش آن را دارد. نهتنها به این دلیل که خیلی از کسبوکارها از ویدیو استفاده میکنند، بلکه ازاینجهت که خود یکی از تطبیقپذیرترین و سودآورترین ابزارهای موجود در فضای دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر آنیکی از مطمئنترین رسانههایی است که میتواند در فضای تبلیغات آنلاین بازگشت سرمایه صاحبان تبلیغ را تضمین نماید.
ما در این مطلب دلایلی را مطرح میکنیم که اهمیت تبلیغات ویدیویی را در دیجیتال مارکتنینگ نشان میدهد. با بنردیزاین همراه باشید.
برخی از کارفرمایان هنوز نمیدانند که آیا از ویدیو برای تبلیغات استفاده کنند یا نه؟ در ادامه نُه دلیل بیان میکنیم تا راحتتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا از ویدیو استفاده کنید یا نکنید.
آمار و ارقام نشان میدهد که مشتریان زمان قابل توجهی از وقتشان را صرف دیدن ویدیو میکنند.
بزرگترین شرکتهای فروش آنلاین مانند آمازون و ایبی (Ebay) بیان میکنند که پس از ساختن تبلیغات ویدئویی فروششان تا ۳۵٪ افزایش پیدا کرده است.
اصولا مردم وقتی ویدیویی را تماشا میکنند که برایشان جذاب است، ویدیو را در شبکههای اجتماعیشان به اشتراک میگذارند. در هر دقیقه بیش از ۷۰۰ فیلم در تویتتر به اشتراک گذاشته میشود. اشتراکگذاری فیلم توسط مردم میزان تاثیرگذاری ویدیو تبلیغاتی را بالا میبرد.
کاربران تلفنهمراه روزبهروز در حال افزایش است. افراد بسیار زیادی فیلم را با موبایل تماشا میکنند و این تعداد در حال افزایش است. آمار جالبی که در زمینه دیدن تبلیغات در موبایل وجود دارد، حدود ۸۸٪ قطعات کوتاه تبلیغاتی ۳۰ ثانیهای در موبایل دیده میشوند.
آموزش از طریق فیلم جذاب است،چون شامل عناصر صوتی و تصویری میشود و باعث درگیری احساسات شنوایی و بینایی شده و درنهایت کاربر را جذب میکند. فیلمهای تبلیغاتی بهخصوص اگر شامل راهنمای محصول باشند بسیار تاثیرگذار است زیرا کاربر حس میکند مهارت جدیدی را آموخته است.
موتورهای جستجو در طراحی الگوریتمشان صفحههای را که محتوای ویدیویی تولید کرده باشند اصولا در رتبههای برتر قرار میدهند . انتشار ویدیو در شبکههای اجتماعی، سایتها و وبلاگها احتمال دیده شدن محصول را افزایش میدهد.
در مقایسه با بنرهای تبلیغاتی ویدیوها اطلاعات زیادتری را نشان میدهند. ویدیو حس جذابتری را ایجاد میکند همزمان میتوانید با نشان دادن ویدیو اطلاعات زیادی را نیز بیان کنید.
تاثیرات عاطفی از طریق ویدیو بیشتر است. وقتی در فیلم داستانی گفته میشود از طریق صدا و تصویر توجه مخاطب را جلب میکنید. احساسات کاربر تحت تاثیر قرار میگیرد و به سویتان جذب میشود.
فضای دیجیتال اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، فیسبوک و … امکانتی برای تحلیل، تجزیه و عملکرد ویدیو را فراهم کردهاند که با استفاده از این امکانات تاثیر ویدیو را بررسی کنید. نوشتن نظرات، لایک، اشتراکگذاری و تعاملات اجتماعی اطلعات بسیار مفیدی برای برنامهریزیهای آینده در اختیارتان قرار میدهد.
تمام مفهوم بازاریابی محتوا، مبتنی بر اعتماد و ایجاد رابطه طولانیمدت میان عرضه کننده و متقاضی است. پایه و اساسی که کاربران را به مشتری تبدیل کرده و درنهایت، رویداد فروش را رقم میزند. هنوز هستند مصرفکنندگانی که در مورد خرید اینترنتی محصولات و خدمات دچار تردیدند و تقلب و زیان آنان را به هراس میاندازد. یک تبلیغ ویدیویی مؤثر که در آن بهصورت محاورهای محصول یا خدماتی معرفی میشود بهراحتی میتواند با ایجاد نوعی رویکرد فردی در مخاطب، زمینههای هراس و تردید را محو و اطمینان و خرید را جایگزین آن سازد.
با افزودن یک ویدئو از محصول یا خدمات در صفحه فرود، نرخ تبدیل را افزایش دهید. (منظور از نرخ تبدیل تعداد افرادی است که بهعنوان بازدیدکننده وارد سایت شده و تبدیل به کاربر یا مشتری میشوند.) و نیز بهطور مستقیم منجر به فروش میشود.
تولید ویدئو نه ارزان است و نه فرایند سادهای دارد، اما میتواند برای مدتی طولانی درآمدزا و سودآور باشد. تبلیغات ویدئویی را نسبت به میزان بازخورد و فراگیری آن، از دیگر رسانههای رایج در تبلیغات آنلاین، بسیار مقرونبهصرفه و تأثیرگذارتر خواهید دید. پیشرفت فنآوری و نیز فرایند سادهی نمایش آن در سطح جهانی، عوامل مؤثری در گرایش روزافزون به این نوع تبلیغ است. هرچند که در ساخت آن خلاقیت و شناخت روانشناسانه نوع مخاطب حرف اول را میزند، و تنها در چنین شرایطی است که یک تبلیغ ویدیوئی میتواند به شکل خلاقانهای میلیونها بازدیدکننده داشته باشد.
اگر برای کسبوکار یا محصول خود نیاز به تهیه ویدیو تبلیغاتی دارید با تیم بنر دیزاین در صفحه « تماس با ما» ارتباط باشید.