تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ
آگوست 12, 2018
تبلیغات CPM چیست؟
تبلیغات CPM چیست؟
دسامبر 8, 2018
نمایش همه

مزایای استفاده از بنر گیف در تبلیغات اینترنتی

مزایای استفاده از بنر گیف

مدیران و فعالان اقتصادی نگاهی روشن به فراگیری بستر وب و تأثیر آن در معرفی کسب‌وکار دارند. در فضای تبلیغات اینترنتی راه‌های زیادی برای ارتقاء کسب‌وکار وجود دارد که در این میان بنرها یکی از مؤثرترین استراتژی‌های شناخته‌شده‌ هستند. بنرها در همه انواع خود می‌توانند موجب افزایش بازدید سایت، محبوبیت برند (نام تجاری) و فروش محصولات شوند. یکی از انواع بنرهای تبلیغاتی بنر گیف است. بنر متحرک طرفداران زیادی در حوزه تبلیغات اینترنتی پیدا کرده است. در این مطلب تعریف بنر متحرک، مزایای استفاده از بنر گیف و همچنین معایب این بنر را بررسی می‌کنیم. با سایت بنردیزاین همراه باشید.

بنر گیف چیست؟

کلمه گیف یا GIF مخفف عبارت Graphic Interchange Format است. بنر گیف به بنرهای گفته می‌شود که شامل تعدادی تصویر و متن است که یکی پس از دیگری نمایش داده می‌شوند. نمایش عکس‌ و متن‌های مختلف پشت‌سر هم حس حرکت و انیمیشن را ایجاد می‌کند. فرمت گیف در سال ۱۹۸۷ توسط دانشمندی آمریکایی به نام آقای Steve Wilhite به بازار عرضه شد. بنر متحرک در ابتدا سیاه و سفید بود و به مرور زمان تبدیل به بنر رنگی شد.

مزایای استفاده از بنر گیف چیست؟ 

از دید بازاریابی استفاده از بنر گیف در کمپین‌های تبلیغاتی مزیت‌ها و معایب مختلفی دارد. برخی از مزیت‌های بنر متحرک به شرح ذیل است.

۱. حجم کم 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از بنر گیف حجم کم آن است. فرمت گیف نسبت به سایر فرمت‌ها حجم نسبتاْ کمتری دارد. حجم کم بنر متحرک در استفاده آنلاین بسیار مفید است، زیرا سریع و بدون از دست دادن کیفیت بارگذاری می‌شود.

۲. انتقال پیام بهتر

یکی دیگر از مزایای استفاده از بنر گیف انتقال پیام بهتر به مخاطب است. بنرهای گیف هرگونه ایده و تفکری را بهتر نمایش می‌دهند. بنر متحرک احساسات و حرکاتی را به مخاطب نشان می‌دهند که بنر ایستا نمی‌تواند انجام دهد. جذابیت بنر متحرک مخاطبان را سرگرم می‌کند و باعث می‌شود تا توجه به جزئیات بیشتر شود. استفاده از Gif روشی بسیار موثر برای مطالب آموزشی است.

۳. بیان داستان

در ساخت بنر گیف از شیوه بیان داستان استفاده می‌شود. اسلایدهای مختلف به صورت داستان‌وار پشت سر هم چیده می‌شوند و داستانی را برای مشتری بیان می‌کنند. شیوه بیان داستان یکی از موثرترین راه‌ها برای کسب فروش بیشتر در تبلیغات است.

۴. سازگار با شبکه‌های تبلیغاتی و موبایل

طراحی بنر گیف به‌گونه‌ای است که با شبکه‌های تبلیغاتی مختلف مانند گوگل، سایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی و موبایل سازگار است و به‌راحتی نمایش داده می‌شود. در هنگام طراحی سفارش طراحی بنر گیف به طراح یادآوری کنید که بنر را استفاده در چه شبکه‌ای می‌خواهید.

         بنر گیف باید کمتر از ۳۰ ثانیه باشد تا کاربر را جذب کند.

معایب استفاده از بنر گیف چیست؟ 

علاوه بر مزایای استفاده از بنر گیف که خیلی کاربردی هستند، معایبی نیز وجود دارد. در ادامه سه محدودیت برای بنر متحرک بیان کرده‌ایم.

۱. رنگ‌های محدود 

در طراحی بنر گیف برای استفاده از رنگ‌ها محدودیت وجود دارد و طراح قادر به استفاده از ۲۵۶ رنگ است.

۲. ویرایش خیلی سخت

محدودیت دومی که بنر متحرک دارد، ویرایش خیلی سخت این فرمت است. ویرایش بنر در صورتی که لایه باز داشته باشد امانپذیر خواهد بود. بنابراین قبل از انجام طراحی تصاویر و متن‌های مورد استفاده را نهایی کنید.

نمونه بنر متحرک

با توجه به مزایای زیاد بنر متحرک بیشتر کسب‌وکارها تمایل به استفاده از این بنر را برای کمپین‌های تبلیغاتی خود دارند. سایت بنردیزاین پروژه‌های متعددی در زمینه طراحی نمونه بنر متحرک دارد که می‌توان در صفحه طراحی بنر گیف مشاهده کنید. اگر در شرکت‌تان طراح بنر ندارید، می‌توانید با خیال راحت سفارش طراحی بنر گیف را به سایت بنردیزاین بسپارید.

سخن آخر 

بیشتر کاربران اینترنتی، پیام‌های تصویری را به آگهی‌های متنی بلند و طولانی ترجیح می‌دهند. بعضی وقت‌ها یک تصویر برابر با ۱۰۰۰ کلمه است. بنابراین می‌توان با استفاده از جذابیت و کارآمدی بنر گیف به بهترین شکل ممکن پیام را به مخاطب منتقل ساخت.
طراحی بنر متحرک سایت  در مقایسه با دیگر انواع بیشترین گستره مخاطب را دربرمی گیرد، چون پیام را به‌صراحت منتقل می‌کند و تکرارپذیر است. ازاین‌رو نقش مهمی در معرفی نام تجاری دارد. افراد معمولاً به برندی اعتماد می‌کنند که آن را همه‌جا و به تکرار ببینند.

این مطلب را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و نظرات‌تان در مورد بنر گیف با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *