بنا به تعریف، CPM به هزینه هر ۱۰۰۰ بار نمایش یک آگهی تبلیغات آنلاین اشاره میکند. ساختار قیمتگذاری CPM برای تبلیغات نمایشی، پارامتری مهم برای کسبوکارهای تجارت الکترونیکی به منظور حفظ پیوستگی شبکهها است.
تبلیغات با مدل پرداخت CPM از سوی شبکه نمایش گوگل ارائه میشود که یکی از متداولترین روشها برای پخش و مدیریت نمایش تبلیغات اینترنتی است. شبکه نمایش گوگل تضمین میکند که هر کسبوکار فقط زمانی باید هزینه تبلیغات را پرداخت کند که آگهیاش واقعا توسط مشتریان احتمالی مشاهده شود. در حالی که تبلیغات کلیکی به ازای هر بار کلیک کاربران روی آگهی تبلیغاتی برای کسبوکار مورد نظر هزینه برمیدارد.
تبلیغات CPM قابل مشاهده که با علامت اختصاری vCPM نشان داده میشود، این امکان را فراهم میکند که شرکت آگهیدهنده فقط در صورتی که کاربران آگهیاش را ببینند هزینه پرداخت کند. این مدل با مدل سنتی که در آن شرکت باید با هر بار نمایش آگهی در صفحه (خواه کاربر ببیند یا نبیند) هزینه پرداخت میکرد متفاوت است. اساسا شرکتهای سفارشدهندهای که موقعیت قابل مشاهده را انتخاب میکنند از مزایای بیشتری برخوردارند، زیرا آگهی آنها بالاتر از آگهیهای CPM عادی قرار میگیرد. بنابراین احتمال دیده شدن تبلیغات آنها بیشتر است. این تاکتیک تعداد مشتریان احتمالی را هم در کوتاهمدت و هم در درازمدت افزایش میدهد.
تبلیغات CPM در موارد زیر برای کسب و کارها مفید است:
کسبوکارهای آنلاینی که به فروش فوری یا نرخ تبدیل بالای حاصل از کمپین و طراحی بنر توجه بیشتری دارند، ممکن است تبلیغات کلیکی را ترجیح دهند. در واقع تبلیغات CPM بیشتر برای کسبوکارهایی مناسب است که در حال برندسازی هستند و تمرکز آنها روی معرفی محصولات و افزایش آگاهی از برند است.