اصول طراحی بنر تبلیغاتی
۱۵ اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی
می 30, 2020
نرم افزار بهینه سازی عکس
۷ نرم افزار آنلاین و رایگان برای بهینه سازی عکس
جولای 4, 2020
نمایش همه

۷ نکته موثر برای انتخاب عکس تبلیغاتی حرفه‌ای

عکس تبلیغاتی

تا حالا فکر کرده‌اید چرا بین حجم زیادی از تبلیغات فقط بعضی از آن‌ها مخاطب را جذب می‌کنند و باعث بالا رفتن نرخ فروش می‌شوند؟ یکی از دلایل جذابیت بنر که کسب‌وکارهای موفق استفاده می‌کنند،  طراحی بنر تبلیغاتی براساس اصول استاندارد است. اصول استاندارد شامل انتخاب محتوا، رنگ، فونت، عکس مناسب و … است. ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد یکی از اصول بسیار مهم طراحی به نام عکس تبلیغاتی بنویسیم. چه عکسی برای تبلیغات‌مان مناسب است؟ عکس تبلیغاتی چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟ استفاده از تصویر در بازاریابی محتوایی چقدر مهم است؟ چطور تصویر درستی برای تبلیغات آنلاین انتخاب کنیم؟ نگران جواب همه سوالات بالا نباشید، زیرا ما در ادمه مطلب جواب سوالات را تهیه کرده‌ایم پس در ادامه با سایت بنردیزاین همراه باشید.

 

عکس مناسب برای آگهی تبلیغاتی

همانطور که گفتیم، اصولی مهمی برای طراحی بنر تبلیغاتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جهت جلب توجه و تاثیرگزار روی مشتری انتخاب عکس مناسب است. اغلب از عکس‌ها به عنوان طمعه بصری یاد می‌کنند، زیرا عکس به عنوان سند است و بیشترین اعتماد را در مشتری ایجاد می‌کند. تاثیر یک عکس حرفه‌ای روی مخاطب خیلی بیشتر از تاثیر دو صفحه متن حرفه‌ای است. متاسفانه برخی از کسب‌وکارها انتخاب عکس مناسب را با تصویری که بسیار خلاقانه و پیچیده است اشتباه می‌گیرند و در تبلیغات نتیجه مطلوب را به‌دست نمی‌آورند.

 

عکس خریدن یا عکاسی کردن؟  

زمانی که بحث انتخاب عکسِ مناسب مطرح می‌شود، سریع این مطلب به ذهن می‌رسد که برای تبلیغات آنلاین نیاز به خرید عکس یا عکاسی کردن داریم؟ خرید یا عکاسی به پروژه‌ بستگی دارد. اگر پروژه محصولی خاص و منحصربه‌فرد باشد مانند هتل، فروشگاه، رستوران و … نیاز به عکاسی کردن است. عکس‌های گرفته شده واقعی هستند، کالا و خدمات را به صورت واقعی نمایش می‌دهند. عکس‌های واقعی برای مخاطب جذاب هستند. اما محدودیتی که وجود دارد عکاسی کاری هزینه‌بر است و نیاز به زمان زیادی دارد تا عکس گرفته و آماده تحویل گردد.

ولی اگر بودجه محدودی دارید و استفاده از تصاویر واقعی برای خدمات‌تان ضروری نیستند،‌ پیشنهاد می‌کنیم از عکس‌های آماده خریداری کنید. خرید عکس نسبت به عکاسی سریع‌تر و ارزان‌تر است. در خرید تصویر توجه کنید که باید تصاویر خاص را انتخاب کنید. رقبای خود را بشناسید و زیرنظر داشته باشید تا از عکس‌های مشابه و تکراری استفاده نکنید.

 

در عکس تبلیغاتی شناخت مخاطب مهم است؟ 

تصویر باید گیرا باشد. یعنی به‌گونه‌ای مخاطب را درگیر کند که مخاطب بتواند خود را در عکس تصور کند و جایگزینی انجام دهد. قبل از انتخاب عکس باید به‌خوبی بدانید که عکس را برای چه کسانی انتخاب می‌کنید. تصویر انتخابی باید چه پیامی را به مشتری منتقل کند. بنابراین برای نتیجه بهتر شناخت مخاطب بسیار مهم است.

حتی در شناخت مخاطب سن مشتری نیز یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار است. درک مفهوم تصویر با افزایش سن تغییر می‌کند. مخاطب جوان تصویر را در یک نگاه می‌بیند و همه جزئیات آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. در حالی که درک مخاطب مسن از تصویر متفاوت است و با تلاش زیادی جزئیات را تصور می‌کند. 

        عکس را برای مخاطب انتخاب کنید برای خودتان انتخاب نکنید.

 

عکس باید جدید و به‌روز باشد؟ 

جدید و به‌روز بودن هم برای محتوا و هم برای عکس کاربردی است. اگر قصد دارید از عکس افراد در تبلیغات استفاده ‌کنید، برای طراحی بنر تبلیغاتی جدید حتما توجه کنید که عکس و رنگ لباس متناسب با بنر باشد. روند تبلیغات آنلاین به سرعت در حال پیشرفت است و لازم است که به جزيئات عکس توجه شود.

 

تصویری که انتخاب می‌کنید جذاب است؟ 

تصویری که خسته‌کننده باشد به‌هیچ‌عنوان مخاطب را جذب نمی‌کند. عکس‌های واضح و شاد باعث جذب مشتری می‌شوند. اگر محدودیتی ندارید از عکس‌های رنگی و روشن استفاده کنید، زیرا ثابت شده‌است که رنگ جذاب ۸۰ درصد باعث دیده‌شدن و فروش می‌شود.

 

از انتخاب عکس هدف خاصی دارید؟ 

متاسفانه بسیاری از افراد برای پُر کردن فضای خالی از عکس استفاده می‌کنند که این کار اشتباست، زیرا خوانندگان متوجه می‌شوند و درنهایت مخاطب نسبت به برند بی‌اعتماد می‌شود. استفاده از عکس محصول یا خدمات شرکت ایده‌ای جذاب برای جذب مخاطب است. از عکس‌های با کیفیت و مرتبط استفاده کنید و هدف استفاده از تصویر (مثلا برای جذب مخاطب) را درنظر داشته باشید. عکس‌های هدفمند باعث تقویت محتوای بازاریابی می‌شوند.

 

آیا استفاده از عکس همراه با متن تاثیرگذار است؟ 

در شروع کار باید تصمیم بگیرید که در طراحی بنر تبلیغاتی‌تان عکس مهم‌تر است یا متن. اگر تصویری خیلی روشن و واضح انتخاب کنید متن دیده نمی‌شود. اگر عکس بی‌کیفیت و ضعیف باشد کل تبلیغ نادیده گرفته می‌شود. ساده‌ترین راه‌ انتخاب عکسی است که به متن تاکید کند و مطابق با متن باشد. متاسفانه در بسیاری از بنرها به تطابق عکس و متن توجه نمی‌شود.

 

رنگ تصاویر باید چگونه باشد؟ 

به رنگ‌بندی تصاویر دقت کنید و رسانه‌ای که قصد تبلیغ در آن را دارید در نظر بگیرید. درواقع هر نوع عکسی را در فضای دیجیتال استفاده می‌کنند ولی باید توجه داشته باشید که باید رنگ‌ بنر تبلیغاتی مناسب نوع تبلیغات و مخاطب‌تان باشد. رنگ تصاویر باید با اِلمان‌های مختلف طراحی هم‌خوانی داشته باشد. به‌عنوان مثال رنگ‌های قرمز و زرد گرم و پُرانرژی هستند و مخاطب را جذب می‌کنند. بنابراین اگر مشتری شما جوان و پُرشور و هدف از تبلیغ شادی و نشاط است از تصاویر با رنگ‌های گرم استفاده کنید. در مقابل رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز نماد اعتماد هستند. برندهای که در تبلیغات‌ هدف‌شان جلب اعتماد مشتری است از رنگ‌های سرد استفاده می‌کنند. رنگ تصاویر انتخابی را با نرم‌افزار فتوشاپ تغییر دهید.

 

چگونه عکس تبلیغاتی از اینترنت بگیریم؟ 

اگر در مجموعه خودتان عکاس ندارید خیلی نگران نباشید زیرا با استفاده از هزینه کم می‌توانید عکس‌های بسیار باکیفیت و حتی رایگان دانلود کنید. وب‌سایت‌های وجود دارند که عکس تبلیغاتی اینترنتی می‌فروشند. لیستی از سایت‌های فروش نمونه عکس تبلیغاتی را در زیر فراهم کرده‌ایم. اما نکته‌ای که وجود دارد، برای خرید عکس‌های تبلیغاتی باید کارت‌اعتباری بین‌المللی داشته باشید تا بتوانید از سایت‌های فروش عکس خرید کنید. اما اگر کارت‌اعتباری هم ندارید بازهم نگران نباشید، زیرا راه‌حل این مشکل نیز وجود دارد. سایت‌های در ایران فعالیت می‌کنند که می‌توانید عکس موردنظر را از آن‌ها خریداری کنید. کافی‌ست در گوگل عبارت «خرید عکس از شاتراستوک» را جستجو کنید، لیستی از سایت‌های ایرانی پیشنهاد می‌شود که می‌توانید تصویر مورد نظر را خرید کنید.

http://www.freepik.com

http://www.istockphoto.com

http://www.shutterstock.com

http://www.pexels.com

http://www.gratisography.com

http://www.reshot.com

https://www.sitebuilderreport.com/stock-up

https://unsplash.com

بسیاری از سایت‌های معرفی شده عکس‌های رایگان با کیفیت بالا دارند که می‌توانید دانلود و استفاده کنید.

امیداریم نکته‌های گفته شده برای انتخاب عکس تبلیغاتی به شما کمک کند تا بتوانید پروژه‌ای طراحی کنید که تبلیغات کلیکی موثر داشته باشد. اگر اطلاعات یا نکته دیگری در مورد انتخاب عکس دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *