نرم افزارهای طراحی گرافیک
نرم افزارهای طراحی گرافیک برای کامپیوتر
می 23, 2020
عکس تبلیغاتی
۷ نکته موثر برای انتخاب عکس تبلیغاتی حرفه‌ای
ژوئن 13, 2020
نمایش همه

۱۵ اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی

اصول طراحی بنر تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی یکی از راه‌های مهم برای جذب مشتری است. روزانه بنرهای زیادی طراحی می‌شوند که مورد توجه مخاطب قرار نمی‌گیرند و بازخورد مناسبی ندارند. طراحی بنر اصول مختلفی دارد. ما در این مطلب ۱۵ اصل مهم در طراحی بنر تبلیغاتی را آماده کرده‌ایم. اصولی از قبیل اندازه استاندارد بنر، متن بنرتبلیغاتی، رنگ مورد استفاده در طراحی و … در ساخت طراحی بنر تبلیغاتی مهم هستند. برای آشنایی بیشتر با اصول و نکته‌های طراحی با بنردیزاین همراه باشید.

اصول طراحی بنر

بنر تبلیغاتی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که با مخاطب ارتباط برقرار کند. رعایت اصول در طراحی بنر اینترنتی، باعث تبلیغات موثر می‌شود. یکی از اهداف مهم سفارش طراحی بنر افزایش کلیک است. هر چه بنر اصولی‌تر و جذاب‌تر باشد توجه مخاطب بیشتر جلب می‌شود و باعث کلیک روی بنر و نرخ تبدیل خواهد شد. طراحی بنر اصول مختلفی دارد که باید رعایت شود.

۱. از اندازه‌های استاندارد استفاده کنید

همانطور که می‌دانید بنر اندازه‌های مختلفی دارد. سایز بنرهای سایت، اینستاگرام، تلگرام ، یوتیوب و … با هم متفاوت است. با توجه به سفارش مشتریان اندازه بنر تعیین می‌شود. مهم‌ترین اندازه‌های بنر تبلیغاتی به شرح زیر است.

  • ۷۲۸×۹۰ پیکسل
  • ۱۰۰×۳۰۰ پیکسل
  • ۳۰۰× ۲۵۰ پیکسل
  • ۲۴۰×۱۲۰ پیکسل

۲. جای مناسبی برای تبلیغ در نظر بگیرید

انتخاب مکان مناسب برای نمایش بنر تبلیغاتی به اندازه طراحی آن اهمیت دارد. با توجه به شناخت مخاطب و هدف تبلیغ سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که کاملا در دید مخاطب باشد. مثلا بالای صفحه‌ی سایت فضای مناسبی برای تبلیغات است.

۳. در طراحی سادگی را فراموش نکنید

همیشه در طراحی انواع بنر تبلیغاتی سادگی را مدنظر داشته باشید. خیلی از کاربران فقط یک ثانیه به بنر نگاه می‌کنند. محتوا و تصاویر طرح باید به قدری ساده و گویا باشند که در یک ثانیه کاربر متوجه شود. با توجه به زمان محدود طرح‌های پیچیده و شلوغ هیچ نتیجه مطلوبی ندارند.

۴. از انیمیشن استفاده کنید

گیف (Graphic Interchange Format) در سال ۱۹۸۷ توسط یک شرکت خدمات آنلاین، در آمریکا به بازار ارائه شد. GIF بسیار مورد توجه و استفاده کاربران قرار گرفت و امروزه به صورت گسترده برای طراحی بنرهای وب استفاده می‌شود.  طراحی بنرگیف باعث جذابیت تبلیغات می‌شود زیرا حس زنده بودن را به مخاطب انتقال می‌دهد. زمان مناسب برای بنرگیف باید بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه باشد. همچنین استفاده از دکمه کال‌تواکشن در طرح‌های انیمیشنی بسیار کاربردی است.

 

طراحی بنر گیف مد و لباس

۵. اولویت بندی را در اصول طراحی رعایت کنید

برای نتیجه بهتر طراحی بنر، باید پروژه دارای ساختاری مناسب باشد. هر تبلیغ بنری شامل ۳ بخش اصلی است.

لوگو

استفاده از لوگو در طراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از لوگو باعث آگاهی از برند می‌شود. لوگو را در فضای مناسبی از بنر استفاده کنید.

ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی، محصول یا خدماتی است که نیازهای خاص مشتری را برآورده می‌کند. به عبارت دیگر ارزش پیشنهادی در کسب‌وکار به معنی منافعی است که شرکت به مشتری پیشنهاد می‌دهد. مخاطب بر اساس ارزش پیشنهادی، شرکت یا برندی را به دیگری ترجیح می‌دهد. کیفیت، پشتیبانی، ضمانت، تخفیف و … از ارزش‌های پیشنهادیی هستند که باعث جذب کاربر می‌شوند. ارزش پیشنهادی باید در طراحی به‌گونه‌ای قرار گیرد که نگاه مخاطب را به خود جلب کند.

دعوت به اقدام (Call To Action)

از کاربر بخواهید تا برای‌تان کاری انجام دهد؛ این کار با دکمه CTA در بنر انجام می‌شود. گذاشتن دکمه کال‌تواکشن در بنر بسیار مهم است. دعوت به اقدام باید با خلاقیت و فونتی خوانا در فضای مناسبی از بنر قرار گیرد تا کاربر را تشویق به انجام اقدام مورد نظر کند.

طراحی بنر گیف پزشکی

۶. استفاده درست از دکمه‌ها در اصول طراحی بنر مهم است

در طراحی دکمه‌ها، اولین چیزی که مهم است دسته‌بندی دکمه‌ها براساس اهمیت آن‌هاست. اگر در طراحی دکمه‌های علاوه بر دکمه CTA دارید باید ترتیب آن‌ها را درنظر بگیرید. محتوا و جایگذاری مناسب دکمه‌ها باعث افزایش نرخ کلیک در بنر می‌شود.

۷. پایداری در برند را حفظ کنید

بنر تبلیغاتی اصولا به یکی از صفحات فرود سایت‌ لینک داده می‌شود. باید بنر تبلیغاتی و سایت با هم مطابقت داشته باشند تا مشتری سردرگم نشود.

۸. حس فوریت را به‌درستی استفاده کنید

یکی از روش‌های قدیمی و در عین حال استراتژی هوشمند برای فروش، استفاده درست از حس فوریت است. در ذهن انسان همواره عرضه کم باعث تقاضای زیاد و منجر به فروش می‌شود. به خاطر داشته باشید که حس فوریت باید به‌درستی منتقل شود، در صورت استفاده نادرست نتیجه عکس می‌دهد. استفاده از حس ترس، کنجکاوی و اشتیاق فوریت را به کاربر منتقل می‌کند. رنگ‌های متضاد یکی دیگر از راه‌های انتقال حس ضرورت به مشتری است.

۹. کادر مشخصی داشته باشید

چشم افراد به طور طبیعی موضوعات داخل یک کادر مشخص را می‌بیند. تبلیغات بنری با نوع مشخصی از فرم، موثرتر خواهند بود. حتما مشخصات دقیق به طرح‌های خود بدهید. انتخاب کادر مشخص باعث بهینه بودن پروژه می‌شود.

۱۰. فونت خوانا از اصول طراحی بنر تبلیغاتی است

در طراحی بنر محتوا نیز یکی از عناصر بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. نوع فونت و اندازه محتوا در بنر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که برای کاربر خوانا باشد و باعث آزارش نشود. استفاده از فونت‌های کوچک و غیرمعمول ممکن است زیبا به نظر بیاید ولی کار اشتباهی است. زیرا موردپسند کاربر نیست.

استفاده از حجم زیاد محتوا نیز در سفارش طراحی بنر درست نیست. اطلاعات لازم برای طراحی بنر آنلاین باید مختصر و مفید باشد.

طراحی بنر دکتر ساینا

۱۱. رنگ‌ها نقش مهمی در طراحی بنر اینترنتی دارند

رنگ‌ها به پروژه روح می‌بخشند. رنگ‌ها بر روی ذهن و حالات روحی افراد تاثیر می‌گذارند. رنگ باعث جذب مخاطب می‌شود زیرا وقتی مخاطب بنر را می‌بیند اولین عنصری که به چشمش می‌خورد رنگ است. انتقال پیام رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. در زیر پیام و ویژگی برخی از رنگ‌ها برای طراحی را گردآوری کرده‌ایم.

  • رنگ قرمز

رنگ قرمز نماد هیجان،‌ انرژی، شور و عشق است. باعث ایجاد حس هیجان و تصمیم‌گیری سریع در کاربر می‌شود. برندهای معرفی مثل کوکاکولا و ردبول از رنگ قرمز در محصولات خود استفاده کرده‌اند.

  • رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نماد استقامت است و احساس‌ شادی، خلاقیت،‌ موفقیت و انگیزش را منتقل می‌کند. نارنجی احساس گرما را در کاربر به‌وجود می‌آورد و باعث افزایش فعالیت ذهنی می‌شود. برندهای معروفی مانند مک‌دونالد و آمازون در تبلیغات خود از این رنگ استفاده می‌کنند.

  • رنگ زرد

زرد رنگ خلاقیت است و احساس اعتماد‌به‌نفس و هیجان را به کاربر می‌دهد. طول موج رنگ زرد بالا است و بیشتر از هر رنگ دیگری دیده می‌شود. برندهای اسنپ‌چت و مک‌دونالد از رنگ زرد استفاده می‌کنند.

  • رنگ سبز

رنگ سبز آرامش‌بخش و دلپذیر است. حس تازه‌بودن را به کاربر می‌دهد. در رنگ سبز چشم بیشترین عناصر را از سایه‌ها تشخیص می‌دهد. برندهای لاگوست، استارباکس و اندروید از رنگ سبز استفاده می‌کنند.

  • رنگ آبی

آبی رایج‌ترین رنگ در بین جمعیت جهان است. رنگ آبی نماد اعتماد، وفاداری، اطمینان و امنیت است. بسیاری از شرکت‌ها از رنگ آبی در برندشان استفاده کرده‌اند. برندهای سامسونگ، دل، اسکایپ و تویتر از رنگ آبی استفاده می‌کنند.

  • رنگ بنفش

رنگ بنفش ترکیبی از رنگ آبی و قرمز است. بنفش نماد جذابیت، تخیل، ثروت و پیچیدگی است. رنگ بنفش طول موج کمی دارد و با خلاقیت و تخیل همراه است. برندهای یاهو و Hallmark از رنگ بنفش استفاده می‌کنند.

  • رنگ مشکی

رنگ مشکی نماد قدرت است و باعث جذب انرژی می‌شود. رنگ سیاه انحصاری، لوکس و رسمی است. برندهای اپل، آدیداس و نایک از رنگ مشکی استفاده می‌کنند.

  • رنگ خاکستری

خاکستری رنگی خنثی و بی‌طرف است. استفاده درست از خاکستری نشانه قدرت و کمال است. خاکستری بر روی رنگ‌های اطراف خود تاثیرگذار است و برای تعادل بین رنگ‌ها مناسب است. برندهای ویکی‌پدیا و مرسدس بنز از خاکستری استفاده می‌کنند.

  • رنگ سفید

رنگ سفید نمادی از پاکی و خلوص است. سفید رنگی مدرن همراه با طراوت و نوآوری است. متن سفید در زمینه مشکی ترکیب رنگی خوبی را به وجود می‌آورد.

۱۲. عکس‌های با کیفیت را در ساخت بنر تبلیغاتی به‌کار ببرید

در سفارش بنر تبلیغاتی عکس‌ها را با کیفیت بالا انتخاب کنید. عکس‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که پیام را به مخاطب انتقال دهند. عکس‌های غیرمرتبط با طراحی انتخاب درستی نیستند. از سایت‌های مختلف مانند Freepick و Unsplash برای انتخاب عکس‌های مناسب استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که نیازی نیست حتما در همه طراحی‌ها از عکس استفاده شود، در بعضی از مواقع متن حرفه‌ای بیشتر از تصویر اثرگذار است.

۱۳. حجم بنر آنلاین را کاهش دهید

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی بنر تبلیغاتی کاهش حجم بنر است. کاهش حجم به معنای کاهش کیفیت نیست. طراحی پوستر باید به‌گونه‌ای باشد که کیفیت خوب همراه با حجم کم را داشته باشد. هدف استفاده از حجم پایین، بارگذاری سریع بنر برای کاربر است. با استفاده از تکینک‌های مختلف نرم‌افزار فتوشاپ یا استفاده از سایت‌های ezgif و gifcompressor حجم بنر را کاهش دهید.

۱۴. بنر را مشابه سایت ولی متمایز انتخاب کنید 

طراحی بنر اینترنتی باید مشابه با سایتی که قصد تبلیغ در آن را دارید، باشد. شبیه بودن بنر با سایت تبلیغ‌کننده باعث جلب اعتماد کاربر می‌شود. بنر طراحی شده باید مشابه ولی متمایز باشد یعنی بنر باید با استفاده حرفه‌ای از اِلمان‌های مختلف طراحی، قابل مشاهده و کلیک برای کاربران باشد.

۱۵. فرمت بنر را درست انتخاب کنید

فرمت‌های PNG ,JPG و GIF فرمت‌های رایج و قابل استفاده هستند که هرکدام از فرمت‌ها برای هدف خاصی استفاده می‌شوند. فرمت HTML5 در ایران کاربردی نیست ولی بهترین فرمت مورد استفاده برای تبلیغات در گوگل است.

انواع بنر تبلیغاتی 

تبلیغات بنری یکی از رایج‌ترین ابزارهای است که باعث ایجاد شناخت برند و جلب توجه کاربران می‌شوند. انواع بنرهای تبلیغاتی به شرح زیر ارائه می‌شوند.

  • بنر ایستا

بنرهای ایستا بیش از یک دهه است که طراحی می‌شوند. در طراحی بنر ایستا هیچ حرکت یا انیمیشنی انجام نمی‌شود و تصاویر ثابت هستند. بنرهای ثابت به سایت لینک داده می‌شوند. در طراحی بنرتبلیغاتی ایستا از ترکیب متن و تصویر استفاده می‌شود.

  • بنر متحرک 

گیف فرمتی برای فایل‌های تصویری است. بنرمتحرک انمیشنی‌ست که شامل عکس، متن یا ترکیبی از هردو است و با فرمت GIF تهیه می‌شود. بنرهای متحرک طرفداران زیادی دارند و به‌راحتی در موبایل قابل اجرا هستند.

طراحی بنر اینستاگرام 

اینستاگرام اپلیکیشنی بسیار پرطرفدار در بین کاربران است. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. بسیاری از برندها از طریق اینستاگرام اقدام به فروش محصولات و خدمات‌شان می‌کنند. طراحی بنر اینستاگرام انواع مختلفی دارد.

  • طراحی بنر پست اینستاگرام
  • طراحی بنر استوری اینستاگرام
  • طراحی بنر پست‌های چرخشی (Carousel) اینستاگرام
  • طراحی بنر IGTV اینستاگرام

برای طراحی و مشاوره در زمینه شبکه‌های اجتماعی با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید و نمونه بنرهای شبکه‌های اجتماعی را در سایت بنردیزاین ببینید.

قیمت طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر با توجه به کیفیت طراحی هزینه‌های مختلفی دارد. تیم طراحی بنردیزاین با تعرفه مناسبی اقدام به طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی کرده و تاکنون پروژه‌های موفق زیادی را داشته است. برای اطلاع از تعرفه طراحی بنر ثابت و متحرک به صفحه تعرفه طراحی سر بزنید.

در این مطلب مهم‌ترین اصول طراحی بنر نبلیغاتی را معرفی کردیم که امیدواریم مورد استفاده‌تان قرار بگیرید. لطفا مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید تا دوستان‌تان نیز از نکته‌های طراحی بنر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *