طراحی کارت ویزیت
نکات مهم در طراحی کارت ویزیت
می 16, 2020
نرم افزارهای طراحی گرافیک
نرم افزارهای طراحی گرافیک برای کامپیوتر
می 23, 2020
نمایش همه

۶ قدم برای طراحی بنر تبلیغاتی ایده آل

شاید تا به حال مقالات بسیاری درباره چگونگی طراحی و اجرای تبلیغات بنری خوانده باشید، که همگی از نحوه طراحی بنر تبلیغاتی ایده‌آل برای جذب مخاطب و فروش بیشتری می‌گویند. می‌توانید تمام آن مقاله‌ها را برای افزایش آگاهی خودتان بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید؛ اما با این حال ما در این مقاله برای شما، لیستی از ابتدایی‌ترین و بهترین راه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و در نتیجه افزایش تبدیل با استفاده از تبلیغات بنری، جمع آوری کردیم.

۱. اندازه بنر

برای طراحی بنر، چندین اندازه وجود دارد که از میان آن‌ها باید یکی را انتخاب کنید. این اندازه‌ها، اندازه‌هایی هستند که در بیشتر وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند و همه بازاریابان و منتشرکنندگان تبیلغات از آن‌ها به عنوان رایج‌ترین و پرنمایش‌ترین اندازه‌های بنر استاندارد نام می‌برند:

  • ۲۰۰ در ۲۰۰
  • ۴۶۸ در ۶۰
  • ۷۲۸ در ۹۰
  • ۳۰۰ در ۲۵۰
  • ۳۳۶ در ۲۸۰
  • ۱۲۰ در ۶۰۰
  • ۱۶۰ در ۶۰۰
  • ۳۰۰ در ۶۰۰
  • ۹۷۰ در۹۰

از نظر کادرنو در مقاله پرنمایش‌ترین اندازه‌های بنر در سایت‌های برتر ایرانی از نظر رتبه الکسا، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تشخیص اندازه خوب برای نمایش تبلیغات، جایگاهی است که قرار است آن تبلیغ به نمایش گذاشته شود. در میان اندازه‌های تصویر پایین، اندازه ۷۲۸ در ۹۰ به دلیل قرار گرفتن در هدر سایت بیشترین بازخورد مثبت را، ممکن است داشته باشد؛ به همین دلیل این اندازه بنر را در وب‌سایت‌های برتر ایران از نظر رتبه الکسا بسیار مشاهده می‌کنیم.

۲. تشویق آشکار کاربر به کلیک‌کردن

دکمه کال تو اکشن در تبلیغات شما، باید بتواند کاربران را ترغیب به کلیک بر روی بنر بکند و آن‌ها را از هر کجا که هستند به سمت وب‌سایت شما هدایت کند.

چیزهایی که در دکمه کال تو اکشن حتما باید رعایت شود این است که، قابل مشاهده باشد، کاربر را تشویق به کلیک کند و محتوای آن کوتاه و مختصر باشد. مطمئنا کسی دوست ندارد روی دکمه کال تو اکشن بنر خود، محتوای طولانی و بزرگی داشته باشد! دکمه کال تو اکشن باید بتواند با متن کوتاه و گیرا، کاربر را به کلیک روی بنر جذب کند.

در واقع متن “اینجا کلیک کنید” در دکمه کال تو اکشن، متن ترغیب کننده برای کلیک نیست. متنی را انتخاب کنید که کاربر را کنجکاو به دانستن بیشتر کند.

۳. طیف وسیعی از مخاطبان

هرچه مخاطبان شما گسترده‌تر باشد، تبلیغات بنری بهتر جواب می‌دهد. شما هرگز نباید با یک گروه کوچک از افراد سراغ اجرای تبلیغات بنری بروید؛ با چند گروه از مخاطبان متفاوت کار را آغاز کنید تا بتوانید شبکه مخاطبان خود را گسترده و گسترده‌تر کنید. با این کار با ترافیک بزرگی مواجه خواهید شد، که باعث تعجب شما خواهد شد.

۴. به تبلیغات خود زمان بدهید

طراحان، نویسندگان و بازاریابان می‌توانند افراد کمال‌گرایی باشند. اینکه هنگام اجرای تبلیغات به مشکل بربخورید اصلا چیز عجیبی نیست و شما اولین نفری نیستید که با مشکل مواجه شده است!

در این مواقع انجام هر کاری را متوقف کنید، نفس عمیق بکش و همیشه باید قبل از هرگونه تغییر، اجازه دهید یک یا دو روز تبلیغات شما کمی خود را نشان دهد. این کار به شما این امکان را می‌دهد که، تبلیغ قدیمی را با تبلیغ جدید مقایسه کنید تا ببینید کدام یک بهترین عملکرد را دارد.

۵. طراحی ساده

تمام افراد از تبلیغاتی که مبهم، گیج کننده و شلوغ هستند، متنفرند. اینگونه تبلیغات، زمان بارگذاری را کند می‌کنند، تاثیر منفی دارند و به طور کلی اهداف شما از بازاریابی را برآورده نمی‌کنند.

هنگام طراحی بنر خود، بهتر است آن را تمیز و ساده طراحی کنید. از شلوغ کردن بیش از حد طرح با متن و محتوا خودداری کنید. این را کادرنو در مقاله ۲۰ نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری اشاره کرده و در ادامه این مقاله نیز بیان کرده است که، ترتیب در تبلیغات بنری، یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت تبلیغ است. سه مؤلفه برای حفظ موازنه و ترتیب در تبلیغ بنری ۱. لوگو شرکت ۲. پیام شما یا ارزش پیشنهادی ۳.  دکمه کال تو اکشن است.

۶. اهداف تبلیغات شما

تمام تبلیغات یک یا دو هدف دارند:

۱. تبدیل: شما با جذب کردن مخاطبان جدید، سیستم ورود مخاطب به وب‌سایت خود را از حالت تصادفی به ورود مشتری بالقوه تغییر داده‌اید.

۲. برای آگاهی بخشی: مخاطب با مشاهده تبلیغات شما، نام برند شما را در ذهن خود نگه می‌دارد. این موضوع در بلند مدت می‌تواند کاربر را به مشتری شما تبدیل کند و با برند شما رابطه بلند مدت برقرار کند.

تمام مواردی که گفته شد، به شما کمک می‌کند که طراحی بنر تبلیغاتی ایده‌آل داشته باشید. طراحی عالی بنر در تبلیغات بنری، رمز موفقیت شما در کمپین‌ها خواهد بود و کسب و کار شما را بیشتر از قبل بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *