روزانه تعداد زیادی کارت ویزیت چاپ میشود که نزدیک به ۸۸ درصد آنها دور ریخته میشوند. زیرا طراحی خوبی ندارند و مخاطب را جذب نمیکنند.
یک کارت ویزیت خوب باید تصویر کلی کسب و کار را در یک نگاه منتقل کند. پس شما به عنوان طراح این قدرت را دارید تا کارت ویزیتی را طراحی کنید که نه تنها دور ریخته نشود بلکه برای ماهها یا حتی سالها نگهداری شود. برای این کار باید نکتههای زیر را رعایت کنید.
قبل از شروع کار به صحبتهای مشتری خود گوش کنید و اطلاعات کسب و کار او را به طور کامل دریافت کنید. در مورد طرح پیشنهادی مشتری خود فکرکنید و قبل از شروع پروژه تمام جوانب برای چاپ کارت ویزیت را در نظر بگیرید.
با توجه به اطلاعاتی که مشتری در اختیار شما قرار میدهد دسته بندی کنید و پیش بروید.
انجام پروژه کارت ویزیت چند مرحله دارد. اولین مرحله انتخاب اطلاعات تماس برای کارت است. با مشتری خود صحبت کنید و اطلاعات تماس را بر اساس موارد زیر دریافت کنید.
اولین قدم این است که شما نام یا عنوان شغلی مناسب را برای کارت ویزیت انتخاب کنید. با توجه به عنوان کارت ویزیت مشتریان میتوانند تشخیص دهند که دارنده کارت ویزیت چه کسی است و چه کاری انجام میدهد.
متاسفانه روزانه کارت ویزیتهای بدون عنوان طراحی و چاپ میشوند که در نهایت باعث بلااستفاده بودن کارت است.
دومین قدم در اطلاعات تماس، نام یا لوگوی شرکت است که حتما باید روی کارت طراحی شود. لوگو (آرم) برای مشتری حس اعتماد را به وجود میآورد و استفاده آن در کارت بسیار مهم است.
وجود شماره تلفن در کارت ویزیت بسیار مهم است. خیلی از مردم هنوز با نوشتن مشکل دارند و عادت به صحبت کردن دارند. بنابراین به هیچ وجه ایمیل و راههای ارتباطی دیگر را جایگزین شماره تلفن نکنید. اگر شمارههای مختلف دارید حتما مشخص کنید که هر شماره برای چه کاری استفاده میگردد.
به عنوان چهارمین قدم در اطلاعات، آدرس ایمیل و سایت را روی کارت ویزیت قرار دهید. بعضی از افراد علاقه دارند به سایت سر بزنند و با کسب و کار شرکت بیشتر آشنا شوند خدمات بیشتری را ببینند و برای این کار داشتن آدرس سایت در کارت ویزیت ضروری است.
با توجه به تاثیر شبکههای اجتماعی در تجارت کسب و کارها اضافه کردن شبکههای اجتماعی مفید است. البته باید مشتری در نظر گرفته شود که به چه شبکه اجتماعی دسترسی دارد و از آن استفاده میکند کارت را با اطلاعات غیر ضروری شلوغ نکنید.
اضافه کردن QR کد به کارت ویزیت فضای زیادی را اشغال میکند اما میتوانید به صورت خلاقانه از آن استفاده کنید و بعضی از اطلاعات آنلاین مثل آدرس سایت، ایمیل یا آدرس شبکههای اجتماعی را در آن قرار دهید و فضای آنها را به QR کد اختصاص دهید.
قدم آخر در اطلاعات، اضافه کردن آدرس یا نقشه (Map) به کارت ویزیت است. این کار بسته به هر شغلی متفاوت است. اگر در کسب و کار نیاز به آمدن مشتری به صورت حضوری باشد اضافه کردن آدرس و نقشه لازم است ولی اگر کسب و کار آنلاین باشد نیازی به وارد کردن آدرس و اشغال کردن فضا نیست. پشت کارت محل مناسبی برای اضافه کردن آدرس یا نقشه است.
دومین مرحله در طراحی کارت ویزیت حرفهای انتخاب رنگ است. رنگهای استفاده شده در طرح باید همخوانی داشته باشند. با توجه به رنگ سازمانی میتوانید رنگ مورد نظر برای طراحی را استفاده کنید و رنگها را با هم ترکیب کنید.
مرحله بعدی انتخاب عکس مناسب است. همیشه در عکس پیامی وجود دارد که با متن قابل بیان نیست. استفاده کردن از عکسهای با کیفیت در طراحی کارت ویزیت خاص برای مشتری مفید است.
مرحله بعدی که بسیار مورد توجه است استفاده از فونت و متن متناسب با کارت است. مشتریان برای خواندن اطلاعات روی کارت نباید اذیت شوند. خوانا نبودن فونت یا بزرگ و کوچک بودن آن روی زیبای کارت تاثیرگذار است. فونت هر چه خواناتر باشد ارتباط برقرار کردن با آن راحتتر است.
قسمت اصلی پیام کارت ویزیت، اطلاعات تماس است. اما کارتی که فقط به مردم اطلاعاتی در مورد تماس بدهد خیلی جذاب نیست. باید به مشتری خود بگویید که چرا با شما تماس بگیرند. بنابراین استفاده از کال تو اکشن در جای مناسب بسیار مفید است. کال تو اکشنهای مثل با ما تماس بگیرید، به سایت ما سر بزنید، با همراه داشتن کارت تخفیف بگیرید و … .
کارت ویزیتها انواع مختلفی دارند و بر اساس معیارهای زیر تعیین میشوند.
کارت ویزیت در سایت بنردیزاین با علم به تمام نکات در طراحی، انجام میشود. برای دیدن قیمت طراحی کارت ویزیت به صفحه تعرفه طراحی در سایت مراجعه کنید.