تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی (PPC)، مزایا و معایب
April 13, 2016
کتاب فکر بزرگ، دانی دویچ
آیا آماده اید از روی نیمکت بلند شوید؟
May 10, 2016
نمایش همه

اهمیت ( Landing Page ) و ویژگی های صفحه فرود مناسب

لندینگ پیج landing page

لندینگ پیج landing page

کاربرد صفحه فرود (landing page):

با ورود اینترنت به زندگی و استفاده بیش از حد از آن با توجه کاربردهای آن،بسیاری از عادت ها و رفتارهای ما دچار تغییرشده است به طور مثال بیشتر افراد برای کسب اطلاعات راجب محصولی دیگر به مغازه داران و صاحبان کسب و کار مراجعه نمی کنند و جواب سوال های  خود را از سایت های معتبر مربوط با آن محصول پیدا می کنند.

عادت های خرید تغییر کرده اند و ما برای خرید محصولی به اطلاعات اندک و محدود بسنده نمیکنیم و با استفاده از خدماتی که سایت های اینترنتی به ما ارائه می دهند ماننده  بررسی و مقایسه،تصویر ویدئو و صوت،نظرات کارشناسان،متخصصین و مشتریان تصمیم می گیریم و همین امتیازات و برتری ها نسبت به بازار سنتی و قیمت مقطوع و مناسب منجر به خرید از اینترنت میشود.

اما سایت های ارائه دهنده خدمات و فروشگاه های اینترنتی فراوانند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود و همین باعث رقابت می شود و برای عقب نماندن از این بازار همیشه در حال پیشرفت، باید از فاکتور های جذب کننده مختلفی استفاده کنند. اگر سایتی اینترفیس جذاب و خدمات بهتر و مفیدی ارائه ندهد در این بازار شکست خواهد خورد.

و یکی از فاکتور های بسیار مهم و کارامد در این حوزه صفحه فرود است. صفحه فرود نقش بسیار مهمی را در بازار ایفا میکند و شما با استفاده از یک صفحه ورود جذاب است که می توانید بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید.

 صفحه فرود landing page

صفحه فرود (landig page) چیست؟

صفحات فرود قسمتی از وبسایت هستند که کاربران پس ازکلیک بر روی بنر تبلیغاتی موجود در سایت های دیگر یا در موتور های جست وجو بر روی آن فرود می آیند.

صفحه فرود به عنوان معرف و هدایت کننده کاربر از آن استفاده میشود و در آن کاربر میتواند با محصولات و خدمات سایت آشنا شود و یا حتی در آن عضو شود.

دلیل اهمیت صفحات فرود:

بسیاری از وبمسترها و یا می توان گفت همه آنها برای سایت خود تبلیغ می کنند و بنر تبلیغاتی خود را در سایت های پربازدید برای افزایش بازدید کننده قرار میدهند. اما در میان این حجم عظیم تبلیغات کسانی موفق به دریافت بازدید بیشتر و پیرو آن فروش می شوند که تبلیغات هدفمندی داشته باشند و به جای هدایت کاربر  به صفحه اصلی سایت صفحات مجزایی را طراحی هدفمند(صفحات فرود) کرده باشند و به این ترتیب به جای سردرگم کردن کاربر محصول ،خدمات و پیشنهادات ویژه  خود را به طور مستقیم به او معرفی می کنند  و حتی می توانند اطلاعات کاربر را برای بازاریابی اینترنتی از او دریافت کنند.

 

ویژگی های یک صفحه فرود مناسب و کارامد:

مخاطب یابی هدفمند:

شناسایی مخاطب برای طراحی صفحه فرود مناسب یکی از نکات مهم برای پیاده سازی آن است. شما با شناسایی مخاطب خود می توانید به انگیزه،انتظارات،شک و تردیدهای او دست پیدا کنید و صفحه فرودی را طراحی کنید که پاسخ گوی نیاز های مخاطب باشد. با استفاده از این کار شما میتوانید بازدید کننده خود را به مشتری بدل کنید. همچنین با قرار دادن پرسشنامه در این صفحه می توانید نیاز های مخاطب خود را بهتر بشناسید و در پیشبرد اهداف خود بهتر عمل کنید.

اعتماد ساز:

برای اینکه مخاطب از شما خرید کند و راضی به استفاده از خدمات شما شود باید اعتماد اورا جلب کنید و این کار مخصوصا در حوزه اینترنت به دلیل نداشتن تماس مستقیم با  مخاطبین کار بسیار مشکلی است. شما می توانید با قرار دادن نشان و لوگو مشتریان مطرح خود در بازار و همچنین گنجاندن نظرات آنان راجب خدمات خود اعتماد مخاطبین را جلب کنید

 

استفاده از تصاویر مناسب:

انتخاب درست تصاویر و عناصر گرافیکی و ارتباط منطقی آنها و استفاده بجا از رنگ ها جلوه بصری خاصی را به صفحه فرود می دهد که باعث جذب شدن مخاطب ، نگه داشتن و وادار کردن او به خواندن مطالب و آشنایی با محصولات شما می شود.

 

مشتری مداری:

شما می توانید با دادن تضمین سلامت و گارانتی محصولات و همچنین قرار دادن قسمت مشاوره رایگان در صفحه فرود رضایت مشتری خود را جلب کنید و از بازگشت دوباره و و خرید مجدد مطمئن شوید.

 

دارای اطلاعات کامل سایت:

صفحه فرود شما باید دارای قابلیت متقاعد کنندگی باشد؛ یعنی مخاطب خود را قانع سازید که از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. اگر اطلاعات شما ناقص باشد یا آنچه که مشتری می‌خواهد در آن یافت نشود، مشتری صفحه را ترک خواهد کرد.با قرار دادن اطلاعات تماس ماننده شماره تلفن و ایمیل در این صفحه و پاسخ دهی مناسب به مشتری می توانید حس اعتماد را به او القا کنید.

call to action در جای مناسب:

با قرار دادن cta در جای مناسب و توجه به رنگ و ارتباط آن با سایر عناصر گرافیکی و هدایت کردن چشم مخاطب به آن و کلیک کردن او بر روی آن هم شما به هدف خود میرسید و هم مخاطب. به طور مثال با قرار دادن cta  عضویت در خبرنامه سایت خود هم شما به اطلاعات مشتری دست پیدا میکنید و هم او از خدمات شما استفاده می کند.

برچسب‌ها, , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *