برای تبلیغ یک کسبوکار موقعیتهای مختلفی وجود دارد. برخی از شرکتها ترجیح میدهند از طراحی بنرهای تبلیغاتی برای نشان دادن محصولات و خدماتشان استفاده کنند و بعضی از کسبوکارها به دنبال تبلیغات دیگری همچون گوگل ادز میروند. در این میان کسبوکارهایی هستند که استفاده از پوسترها را به سایر روشهای تبلیغاتی ترجیح میدهند و خودشان را به کمک این عناصر تبلیغاتی متمایز میکنند. پوسترها جزء عناصر تبلیغاتی مقرون به صرفهای هستند که میتوانند تبلیغات را متحول کنند. اگرچه بیشتر کسب وکارهای امروزی بر این باورند که زمان استفاده از پوستر به سر رسیده است اما استفاده درست و مناسب از آن نتایج شگفتانگیزی دارد. در این مقاله میخواهیم هزینه طراحی پوستر را بررسی کنیم و سپس به سراغ اهمیت این عناصر گرافیکی جذاب برویم.
زمانی که میخواهید تبلیغتان را شروع کنید و به سراغ شرکتهای طراحی همچون بنردیزاین میروید اولین سوالی که به ذهنتان خطور میکند این است: چقدر باید بابت طراحی پوستر پول بدهم؟ این سوال یکی از مهمترین سوالاتی است که ذهن شما را به عنوان صاحب یک برند درگیر خود میکند. اگر استارتاپ تازه تاسیسی دارید یا بودجه بازاریابیتان مثل شرکتهای بزرگ و مشهور نیست به طور حتم بررسی دقیق هزینهها بسیار مهم است. بهتر است بدانید که تعیین دقیق این هزینهها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
اولین و مهمترین فاکتوری که بر روی هزینه طراحی پوستر تاثیر میگذارد اندازه آن است. قبل از اینکه بخواهید دست به کار شوید و به سراغ طراحی این عناصر گرافیکی بروید باید هدفتان را از انجام اینکار بدانید. قرار است پوسترتان را در چه موقعیتهایی به نمایش بگذارید؟ میخواهید آن را چگونه به دست مخاطب برسانید؟ تعیین اندازه دقیق پوستر به شما کمک میکند هزینههایتان را بهتر مدیریت کنید. معمولاً پوسترهای بزرگتر هزینههای بیشتری برای طراحی دارند.
گاهی اوقات شما به عنوان یک مشتری سلایق متفاوتی نسبت به طراح دارید. در این شرایط از طراحتان میخواهید اتودهای مختلفی بزند تا از میان آنها طرحی که دوست دارید را انتخاب کنید. این گزینه هم میتواند بر روی هزینه طراحی اثر بگذارد. هر چقدر تعداد اتودهای طراحی شده بیشتر باشد هزینهها هم بالاتر خواهد رفت.
کسبوکارهایی که به دنبال طراحی فوری پوستر هستند باید هزینههای بیشتری هم برای اینکار اختصاص دهند. اگر دوست ندارید هزینه بیشتری پرداخت کنید بهتر است زمان کافی در اختیار طراح قرار دهید تا با خیال آسودهتری ایدهپردازی کند و طرحهای خلاقانهای در اختیارتان بگذارد.
برخی از افراد هستند که دوست دارند طرح لایه باز پوستر را هم دریافت کنند. این گزینه هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که بر روی هزینه طراحی پوستر اثر میگذارد. قبل از سفارش درباره این موضوع با طراح صحبت کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.
طراحی یک عنصر گرافیکی، همیشه کار آسانی نیست. ایدهپردازی، انتخاب تصویر و گزینش فونت مناسب زمانبر است. زمانی که برای طراحی پوستر اختصاص داده میشود هم میتواند تعیین کننده هزینه نهایی کار باشد. پس این موضوع را هم در نظر داشته باشید.
پوسترهای تبلیغاتی اگر به درستی استفاده شوند میتوانند مزایای بیشماری برای کسبوکارها داشته باشند. در ادامه به بررسی این مزایا میپردازیم تا ببینیم چگونه میتوانیم از پوسترهایی که طراحی شده است به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
اگر دستی در دنیای تبلیغات داشته باشید و با روشهای مختلف تبلیغ هم آشنا باشید حتماً میدانید که پوسترها جزء عناصر تبلیغاتی قدیمی هستند. سالهاست که کسبوکارهای مختلف برای نشان دادن خودشان از پوسترها استفاده میکنند و مزایای آن را به چشم خود میبینند.
پیشنهاد سایت بنردیزاین:
در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی، تبلیغ به کمک پوستر بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. اگر شما هم جزء آن دسته از شرکتهایی هستید که بودجه زیادی در اختیار ندارید میتوانید از این روش برای نمایش محصولات و خدمات استفاده کنید و هزینه کمی برای طراحی پوستر پرداخت کنید.
پوسترها به گونهای طراحی میشوند که میتوان آنها را در موقعیتهای مختلف قرار داد. شما میتوانید بر اساس نیاز اندازه پوستر را به راحتی تغییر دهید و آن را در موقعیتی که دوست دارید به نمایش بگذارید.
این روزها که مشتریان شما با موارد مختلفی دست و پنجه نرم میکنند و زندگی شلوغی دارند جلب نظرشان همیشه کار سادهای نیست. به کمک پوسترهایی که به زیبایی طراحی شدهاند و در خود عناصر گرافیکی جذابی دارند میتوانید به ذهن مخاطبان نفوذ کنید و پیامتان را در ذهن او ماندگار کنید.
زمانی که به کمک پوستر رنگها، طرحها و لوگوی خود را نمایش میدهید میتوانید برندتان را به یک برند متمایز تبدیل کنید. هدف بیشتر کمپینهای تبلیغاتی آگاهی مخاطب از برند و شناختن آن است. به کمک پوستر میتوانید به این هدف دست پیدا کنید.
به این فکر کنید که یک عنصر تبلیغاتی دارید که به کمک آن میتوانید مخاطب را به سمت خود سوق دهید و نگاهش را از آنِ خود کنید. در این شرایط چه اتفاقی میافتد؟ خوب معلوم است. به راحتی میتوانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید، پیامتان را به او منتقل و او را به تعامل بیشتر با برندتان دعوت کنید.
شما مجبور نیستید همیشه از پوسترهای ساده استفاده کنید. به کمک این عناصر تبلیغاتی میتوانید خلاقیتتان را به رخ رقبا بکشید و خودتان را متمایز کنید. به عنوان مثال میتوانید از لطیفههای مربوط به کسبوکارتان بهره ببرید یا از ممهایی که در میان جوانان رواج پیدا کرده است استفاده کنید.
در این مقاله به بررسی یک سوال مهم با عنوان هزینه های طراحی پوستر تبلیغاتی پرداختیم. همانطور که گفتیم هزینههایی که برای طراحی عناصر تبلیغاتی در نظر گرفته میشوند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این فاکتورها بر اساس نیاز کسبوکارها تعیین میشوند. به همین خاطر نمیتوان هزینه دقیقی را برای همه تعیین کرد. با وجود همه مزایایی که استفاده از پوستر دارد، بهتر است همین امروز دست به کار شوید و ببینید چگونه میتوانید از این عناصر در آمیخته بازاریابیتان استفاده کنید. به کارشناسان سایت بنردیزاین زنگ بزنید و طراحی پوستر حرفهای برای کسبوکار خود را به طراحان ما بسپارید تا در کمترین زمان، بهترین پوستر را دریافت کنید که برای خدمات شما بازخورد بسیار خوبی را داشته باشد.