مزایای استفاده از بنر گیف
تاثیر طراحی بنر حرفه ای در تبلیغات اینترنتی
اکتبر 25, 2019
۷ اصل مهمی که بازاریابان باید از طراح گرافیک یاد بگیرند
آوریل 24, 2020
نمایش همه

ابعاد استاندارد بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام و یوتیوب به‌روز شده

ابعاد بنر

اگر طراح بنر تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی هستید و هر بار برای تعیین اندازه‌های بنر اینستاگرام و یوتیوب، دچار سردرگمی می‌شوید، با این مطلب از سایت بنر دیزاین همراه ما باشید.

تا با همه ابعاد و اندازه های مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام و یوتیوب آشنا شوید.

اندازه‌های بنر تبلیغاتی در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های محبوب در بین مردم است و روزانه کاربران زیادی زمان قابل توجهی را در اینستاگرام فعال هستند. یکی از روش‌های بسیار مهم تبلیغاتی، تبلیغات موثر در اینستاگرام است و باعث رونق کسب‌وکار می‌شود. البته تبلیغ‌تان در اینستاگرام باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا خوب دیده شود و باعث جذب مخاطب گردد.

بهترین راه برای تبلیغات کمپن در اینستاگرام روش داستانی است یعنی شما با تبلیغات؛ داستانی را برای مخاطبان خود تعریف کنید. تعریف داستان با اندازه مناسب برای طراحی بنر شروع می‌شود. دانستن ابعاد مناسب بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بنرهای را طراحی کنید که مشتری از کارتان رضایت داشته باشد و برای سفارش‌های بیشتر به سراغ‌تان بیاید.

ابعاد و اندازه‌های عکس و ویدیو مناسب اینستاگرام برای طراحی بنر کمپین اینستاگرام به شرح زیر است.

انواع تبلیغات اینستاگراماندازهفرمتنظرات
تبلیغات در استوری۱۰۸۰x۱۹۲۰
AR ۹:۱۶ و ۱۶:۹
در ۴:۵
JPG و PNG برای عکس
MP4 و MOV برای ویدیو
نکته مهم: منطقه امن برای نشان دادن طراحی ۱۰۸۰x۱۴۲۰ است.
تبلیغات عکس برای قسمت پست (Feed Image) ۱۰۸۰x۱۰۸۰
AR: ۱:۱
۶۰۰x۷۵۰
AR ۴:۵

JPG و PNG
تبلیغات ویدیوی
حداقل عرض برای تصویر:
۶۰۰x۶۰۰
AR ۱:۱

۶۰۰x۷۵۰
AR ۴:۵
MP4 و GIF
استوری‌های Carousel (چرخ و فلکی) در اینستاگرام وضوع پیشنهادی برای تصاویر:
۱۰۸۰x۱۹۲۰
AR ۹:۱۶
JPG و PNGحداکثر استفاده ۳ عدد
پست‌های Carousel (چرخ و فلکی) در اینستاگراموضوع پیشنهادی حداقلی برای تصاویر:
۱۰۸۰x۱۰۸۰
حداکثر پست‌های تبلیغاتی Carousel (چرخ و فلکی)
مجموعه
(عکس یا ویدیو)
کاور برای عکس یا ویدیو که در مجموعه تبلیغاتی، نمایش داده می‌شود از اولین تمپلت قابل دسترسی استفاده می‌کند. نسبت این کاور باید ۱۶:۹ در ۱:۱ باشد. JPG و PNG برای عکس.
MP4 و MOV برای ویدیو.

ممکن است متوجه ابعاد بالا نباشید پس به صورت عکس نیز برای‌تان توضیح می‌دهیم تا کامل برای‌تان جا بیفتد.

 

سایز عکس برای پست اینستاگرام 

سایز عکس‌های برای پست اینستاگرام باید به صورت مربع باشد و سایز ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ یعنی طول عکس ۱۰۸۰ و ارتفاع عکس هم ۱۰۸۰ پیکس باشد مانند تصویر زیر:

ابعاد بنر

طراحی بنر داخل تصویر توسط طراحان بنردیزاین انجام شده است

سایز استوری اینستاگرام

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید سایز استوری اینستاگرام باید ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل باشد یعنی طول عکس ۱۰۸۰ و ارتفاع عکس ۱۹۲۰ پیکسل باشد و البته حتما باید منطقه امن برای نشان دادن طراحی در نظر گرفته شود، مانند تصویر زیر:

ابعاد بنر

طراحی بنر داخل تصویر توسط طراحان بنردیزاین انجام شده است

ابعاد بنر در یوتیوب

یوتیوب پلتفرم خیلی خوبی برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیوی است، زیرا روزانه بیش از ۳۰ میلیون نفر آن را تماشا می‌کنند. بنابراین روشی بسیار خوب برای تبلیغ و ارتقا کسب‌وکار و تجارت است.

در یوتیوب می‌توانید تبلیغات بدون حرکت و یا تبلیغات انیمیشنی داشته باشید. و تنوع تبلیغاتی جالبی دارد. اگر در بین پروژه‌های خود طراحی بنر تبلغاتی یوتیوب را هم دارید دانستن ابعاد بنر یوتیوب برای‌تان لازم است.

ابعاد و اندازه‌های طراحی بنرهای تبلیغاتی یوتیوب به شرح زیر است.

انواع تبلیغات در یوتیوباندازهفرمتمدت نمایش
تبلیغات نمایشی Display:
در بالای لیست پیشنهاد ویدیو نشان داده می‌شوند.
(فقط desktop / فرمت تبلیغاتی غیر ویدیویی)
۳۰۰x۲۵۰
۳۰۰ x ۶۰
GIF و PNG و JPGانیمیشن‌های ۳۰ ثانیه‌ای
تبلیغات اورلی Overlay:
تبلیغات بنری که اغلب زیر ویدیو مشاهده می‌شوند. (فقط desktop / فرمت تبلیغاتی غیر ویدیویی)
۴۶۸ x ۶۰
۷۲۸ x ۹۰
GIF و PNG و JPG
کارت‌های اسپانسردار Sponsored cards:
به صورت تبلیغات پاپ‌آپ هستند که در حین نمایش ویدیو ظاهر می‌شوند.
(فرمت تبلیغاتی غیر ویدیویی)
اندازه کارت‌ها متفاوت است.
کارت‌ها به صورت مربع کراپ می‌شوند.
GIF و PNG و JPG۱۵ تا ۲۰ ثانیه
تبلیغات ویدیوی قابل‌عبور یا پرش (Skippable)به صورت پیش‌فرض ۱۶:۹
نسبت ابعاد، کدگذاری و رزولوشن به صورت زیر است:
۲۱۶۰p: ۳۸۴۰x۲۱۶۰
۱۴۴۰p: ۲۵۶۰x۱۴۴۰
۱۰۸۰p: ۱۹۲۰x۱۰۸۰
۷۲۰p: ۱۲۸۰x۷۲۰
۴۸۰p: ۸۵۴x۴۸۰
۳۶۰p: ۶۴۰x۳۶۰
۲۴۰p: ۴۲۶x۲۴۰
MP4حداکثر ۶ دقیقه

نکته: تبلیغات قابل عبور یا پرش (Skippable) در یوتیوب کودکان ۶۰ ثانیه است
تبلیغات ویدیوی غیرقابل عبور یا پرش (Non-Skippable)به صورت پیش‌فرض ۱۶:۹
نسبت ابعاد، کدگذاری و رزولوشن به صورت زیر است:
۲۱۶۰p: ۳۸۴۰x۲۱۶۰
۱۴۴۰p: ۲۵۶۰x۱۴۴۰
۱۰۸۰p: ۱۹۲۰x۱۰۸۰
۷۲۰p: ۱۲۸۰x۷۲۰
۴۸۰p: ۸۵۴x۴۸۰
۳۶۰p: ۶۴۰x۳۶۰
۲۴۰p: ۴۲۶x۲۴۰
MP4۱۵ تا ۲۰ ثانیه فقط برای اروپا، مکزیک، هند، مالزی و سنگاپور است. برای سایر کشورها ۱۵ ثانیه است.
تبلیغات بامپر (Bumper):
در پایان فیلم‌های یوتیوپ نمایش داده می‌شود.
به صورت پیش‌فرض ۱۶:۹
نسبت ابعاد، کدگذاری و رزولوشن به صورت زیر است:
۲۱۶۰p: ۳۸۴۰x۲۱۶۰
۱۴۴۰p: ۲۵۶۰x۱۴۴۰
۱۰۸۰p: ۱۹۲۰x۱۰۸۰
۷۲۰p: ۱۲۸۰x۷۲۰
۴۸۰p: ۸۵۴x۴۸۰
۳۶۰p: ۶۴۰x۳۶۰
۲۴۰p: ۴۲۶x۲۴۰
MP4حداکثر ۶ ثانیه

شما به عنوان طراح بنر تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و یوتیوپ قبل از شروع طراحی به دانستن ابعاد و اطلاعات استاندارد برای بنر تبلیغاتی دارید و این مطلب به عنوان راهنما برای‌تان مفید خواهد بود. مطلب را با دوستان طراح خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از اندازه‌های استاندارد در طراحی بنرهای تبلیغاتی‌شان استفاده کنند.

منبع: https://blog.bannersnack.com/social-media-ad-sizes/#b

2 دیدگاه

  1. امیرعلی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    خیلی ممنون برای اطلاعاتی که در مورد اندازه های بنر تبلیغاتی داده اید. سوالی که دارم این هستش که آیا وقتی ما بنری را تبلیغاتی را سفارش می دهیم باید به طراح بگیم که مثلا برای اینستاگرام چند سایز مختلف طراحی کنه؟ و هزینه جدا دریافت کنه؟
    ممنونم میشم پاسخ بدید

    • بنر دیزاین گفت:

      سلام
      باید حتما به طراح یادآوری کنید که چه سایزی ‌میخواهید یا دقیقا کجا می‌خواهید تبلیغ کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *