بازاریاب و طراح گرافیک همواره برای ایجاد، تبلیغ و توزیع محتوا با یکدیگر همکاری میکنند. بازاریابی و طراحی گرافیکی به قدری به هم وابستهاند که هیچ کدام بدون دیگری نمیتوانند کار کنند. مخصوصا وقتی صحبت از مشتریانی است که برای فروش خدمات و محصولات خود نیاز به متخصص دارند.
حتی اگر بازاریابان و طراحان گرافیک کارهای متفاوتی را در طی روز انجام دهند، باز برای آنها خوب است که دانش پایه را در مورد صنعت یکدیگر بدانند.
در این مقاله ما به ۷ اصل مهم میپردازیم که بازاریابان از طراحان گرافیک یاد میگیرند.
اولین و مهمترین اصلی که بازاریابان باید بدانند؛ تمام تصاویری که در استراتژی طراحی استفاده میشود باید با استاندارد بالا، برنامه ریزی و اجرا شود. اگر تصاویر به اندازه کافی خوب نباشند قطعا طرح خوبی بهوجود نمیآید. طراحان از تمام دانش خود به علاوه اطلاعات برند مشتری، طرحی خوب و موثر میسازند که از استراتژی بصری بازاریاب استفاده میشود.
اولین برداشت و چشمانداز از پروژه طراحی شده مهم است. تصاویری که برای استراتژی بازاریابی انتخاب میکنید باید توجه مخاطب را به سرعت جلب کند تا بهدرستی داستان کمپین را بازگو کند. اگر در نگاه اول تصویر جذاب به نظر نرسد مخاطب به آن توجه نکرده و از آن عبور خواهد کرد. بازاریاب میتواند این اصل را از طراح گرافیک بیاموزد.
هر طراحی میداند که تصویرسازی برند بزرگترین چیزی است که باید در کمپین طراحی رعایت شود. اگر بازاریابان با طراح همکاری نداشته باشند به راحتی این موضوع در فرایند فراموش میشود. داستان تصویرسازی برند باید جزئی از هر محتوای تصویری باشد از فیلمها گرفته تا بروشورهای چاپی.
بازاریابها باید روانشناسی رنگها را بدانند تا بتوانند عواطف و احساسات خود را به طراح منتقل کنند. هر رنگ نسبت به تنالیتی که دارد ممکن است برداشتهای متفاوت مثبت یا منفی را داشته باشد. در بسیاری از موادر روانشناسی رنگ به فرهنگ مرتبط است. انجام کار درست برای بازیابان بسیار مهم است زیرا آنها استراتژیهای را ایجاد نمیکنند که با مخاطبان مورد نظرشان مطابقت نداشته باشد.
درست همانند روانشناسی رنگ، روانشناسی فونت هم برای طرحهای دارای متن بسیار مهم است. دانستن اینکه از چه نوع سبک فونتی برای پروژه استفاده کنید به راحتی آنچه که در ابتدا به نظر میرسد نیست.
برخی از فونتها وجود دارند که تاریخچه خاصی دارند و استفاده بیرویه از آنها باعث میشود استراتژی بازاریابی مسیر نادرستی را طی کند. بازاریاب به خوبی میتواند روانشناسی فونت و ویژگیهای آن را از طراح گرافیک یاد بگیرد.
از بین همه ابزاری که طراحان گرافیک روزانه از آنها استفاده میکنند اصول گشتالت مهمتر از همه آنهاست.
اجزای که خصوصیات مشابه دارند در یک گروه قرار میگیرند. سه عامل رنگ، شکل و اندازه شباهت را در یک گروه میسازند.
در اصل پیوستگی عناصری مانند خط که در یک مسیر قرار میگیرند و چشم انسان عنصر مورد نظر را تا انتها دنبال میکند.
در این اصل چشم به دنبال قطعه حذف شده از طرح است تا آن را کامل کند.
در اصل مجاورت اجزای از طراحی که به هم نزدیک باشند در یک مجموعه قرار میگیرند و همپوشانی دارند.
به رابطه میان تصویر و فضای اطراف آن اصل شکل/زمینه میگویند. به این صورت که قسمتی از تصویر به عنوان شکل و قسمت دیگر زمینه است.
در این اصل زمانی که دو جز با هم متقارن باشند ذهن رابطهای بین آن دو برقرار میکند حتی اگر ربطی به هم نداشته باشند.
اصول گشتالت در کنار هم قرار میگیرند و تعادل را در طرح برقرار میکنند. بازاریابان با شناخت این اصول از طراح گرافیک، بهتر میتوانند تحلیل انجام دهند و به ایدههای نو فکر کنند و بهترین بنر سایت را تهیه کنند.
در خطوط دید هدف این است که چشم انسان هنگام خواندن متن یا تصویر همراه با متن، همیشه یک جهت را دنبال میکند. انسان ذاتا خطی که برای او تنظیم شده است را دنبال میکند. خطوط دید در طراحی نیز یکی از اصول است که بازاریاب میتوانند از طراح گرافیک اطلاعات کافی را بیاموزند.
امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و بتوانید از اطلاعاتش در یادگیری اصول استفاده کنید. اگر علاوه بر این اصول، اصل دیگری از طراح خود یادگرفتهاید خوشحال میشویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع:https://www.freepik.com