بنر تبلیغاتی به نوعی از تبلیغ گفته میشود که با استفاده از یک مستطیل گرافیکی در صفحهی وبسایت یا رسانههای آنلاین به نمایش درمیآید. در زمینهی طراحی بنر باید بدانید که بنرهای تبلیغاتی بر پایهی عکس محبوبیت زیادتری نسبت به بنرهای تبلیغاتی متنی دارند. هدف بنر تبلیغاتی و محتوای طراحیشده در بنر، بالا بردن جایگاه یک برند یا فرستادن بازدیدکنندگان سایت تبلیغاتی به سایت مدنظر است. پس تاثیر طراحی بنر مناسب و حرفهای در جلب توجه کاربران در فضای تبلیغاتی اینترنتی بسیار مهم است. تمامی بنرهای تبلیغاتی اینترنتی عملکردی یکسان دارند: بر روی تصویر ثابت یا متحرک بنر کلیک میشود و صفحهی مرورگر شما را به سایت یا صفحهی رسمی تبلیغکننده میفرستد. این تبلیغات به دنبال افزایش ترافیک سایت شما بوده تا بتوانید از طریق آن به هدف اصلی سایت خود برسید.
اولین تبلیغات بنری در سایت مجلهی Wired صورت گرفت – بعدها با نام Wired.com به فعالیت خود ادامه داد؛ روی بنر نوشته شده بود که “آیا تابهحال بر روی این بنر کلیک کردهاید؟” و کاربرانی که بر روی آن کلیک میکردند وارد پویش AT&T میشدند
حال اگر این نوع بنرهای تبلیغاتی بهگونهای باشند که بتوانند توجه کاربران را جلب کرده و آنها وارد سایت شما کند و به دنبال چیزی که لازم دارند بگردند؛ میتوانید به چشماندازی که برای خود ترسیم کردهاید نزدیکتر شوید. در ادامه به نقشی که این بنرهای تبلیغاتی میتوانند در ترفیع سایت یا کسبوکار شما داشته باشند اشاره میشود:
کیفیت خوب در طراحی و اجرای بنر تبلیغاتی عاملی است که کاربران را ترغیب میکند که با کلیک بر روی بنر، وارد سایت تبلیغکننده بشوند و همین کلیکها باعث افزایش ترافیک وردی به سایت شما میشود. یک استراتژی خوب در این راستا، قرار دادن هدفمند تبلیغات در زمان خاصی است که بیشترین کلیک را داشته باشد.
بنرهای تبلیغاتی خوب، شما را به خرید محصول ترغیب میکنند و لذا باید محتوا و جانمایی مناسبی برای بنر پیدا کنید. برای مؤثر واقع شدن بنر تبلیغاتی باید دقت کنید که بنر خود را سایتی قرار دهید که کاربرانی به آن مراجعه میکنند که به محصول شما نیاز دارند و اگر چنین سایتی پیدا کردید باید محتوای بنر خود را به نحوی طراحی کنید که در نگاه اول پاسخی جزئی به نیاز فرد داده شود و برای موارد تکمیلی وارد سایت شما شود یا از محصولات شما دیدن کند.
به عنوان مثال میتوان به تبلیغات بنری Airbnb توجه کرد. موفقیت این تبلیغات وابسته به بنرهای نمایش داده شده در سایت تبلیغاتی گوگل بود. این شرکت در ابتدا با توسعهی پلتفرمی به دنبال مخاطبین خاص و مدنظر خود گشت و تبلیغات خود را در جایی قرار داد که بیشتر این افراد در مورد کیفیت یا مشخصات محصولات مشابه این شرکت جستجو میکردند.
تسخیر توجه کاربران در دنیای امروز مخصوصاً در محیط دیجیتال، فرآیندی بسیار چالشی است و تمام آن به خلاق بودن برمیگردد؛ اما اطلاعات زیادی وجود دارد که چگونه خلاق بودن و طراحی بنر تبلیغاتی جذاب را نشان میدهد. این شما هستید که باید از این اطلاعات استفاده کنید، بازار هدف را بشناسید و باید بدانید که برای طراحی بنر تبلیغاتی مناسب و حرفهای نیاز به یک تصویر متحرک دارید یا یک متن در زمینهای مناسب تا در میان خیل عظیم تبلیغات دیگر، توجه کاربران را جلب کنید.
با یک مثال این موضوع را باز کنیم. روزمادر را در نظر بگیرید که بسیاری از محصولات شما در فروش ویژه قرار دارد و تخفیفات خاصی را برای مشتریان خود در نظر میگیرید. در این شرایط شما از چه روشی استفاده میکنید تا خبررسانی کرده و مشتریان بالقوهی خود را از این فروش ویژه باخبر کنید؟ قطعاً بهترین روش طراحی بنر تبلیغاتی با مضمون روزمادر خواهد بود.
بنرهای تبلیغاتی بخش عظیمی از دنیای دیداری فضای مجازی را پر کردهاند. این نوع تبلیغ همچنان اثربخشی خود را دارد و دلیلش این است که افراد با مضامین تصویری یا پیامی که یک تصویر القا میکند بیشتر ارتباط برقرار میکنند.
هزاران بنر تبلیغاتی که در سایتها چشمک میزنند باعث شده تا مشتریان به دنبال راهی برای در امان ماندن از تبلیغات بگردند و بتوانند صرفاً بر روی تبلیغاتی تمرکز کنند که نیازهایشان را پاسخ میدهد اما همچنان راهکاری برای به چشم آمدن وجود دارد.
برای این منظور باید به دنبال طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی مناسب و حرفهای باشید تا بتوانید اثرگذاری مناسبی بر روی کاربران بگذارید. دقیقاً مثل تبلیغات تجاری دیگری که وجود دارد باید تلاش کنید تا خود و برندتان را سراپا نگهدارید، خلاق باشید و به دنبال راهی بگردید که شما را از باقی رقبا متمایز کند. پیگیر طراحی بنرهای مناسب و حرفهای باشید تا بتواند مخاطبانش را درگیر شما کند. پیدا کردن یک فضا و جای مناسب در سایت میتواند بهاندازهی طراحی بنر تبلیغاتی اثرگذار باشد.
همانگونه که بنر در تبلیغات اینترنتی مهم و تاثیرگذار است طراحی و پیاده سازی تمام ویژگیهای بالا در طراحی بنر تبلیغاتی نیز خیلی اهمیت دارد. سایت بنر دیزاین، سایتی است که در حوزه طراحی بنرهای تبلیغاتی فعال است و بنرهای با کیفیت بالا طراحی و ارائه میدهد برای آشنایی بیشتر در زیر نمونههای از بنرتبلیغاتی طراحی شده را مشاهد کنید.
پیام رسان تلگرام با توجه به امکانات و رابط کاربری که ایجاد کرده است مخاطبان زیادی نسبت به سایر پیام رسانها دارد و مورد استفاده عموم مردم است. تلگرام محل مناسبی برای بازاریابی و فروش اینترنتی است و نباید از تاثیر آن در جذب مشتری غافل شد.
در طراحی بنر تبلیغاتی تلگرام باید به نکات مهمی از جمله سایز بنر، متن تبلیغاتی کوتاه و مناسب و همچنین دعوت به بازخورد (Call to action) حرفهای توجه کرد.
طراحی تبلیغات بنرهای تلگرام خود را به دست طراحان سایت بنردیزاین بسپارید.
ساخت بنر تبلیغاتی میتواند نقش مهمی را در معرفی و پررنگ کردن تجارت شما داشته باشد اگر بدانید که چطور آن را بهینه کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید. شرکتهای بزرگی مثل وال مارت، آمازون و مجلهی تایم از این روش استفاده کردند و توسعه و پیشرفت روزبهروز تجارت خود را مشاهده نمودند.
برخلاف تبلیغات روزنامه یا مجله، استفاده از فرمتهای استاندارد و بهینه، اجرای مناسب و حرفهای بنر تبلیغاتی اینترنتی میتواند هر سایتی را تبدیل به یک قدرت در میان رقبای خود کند و همچون گرانش زمین همهی کاربران را به سمت خود بکشاند.
اگر شما نیز تاثیر دیگری در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی خود مشاهده کردهاید لطفا با ما در میان بگذارید.
2 دیدگاه
سلام خسته نباشید من ابراهیمی هستم در سایت شما بنری برای اداره خودمون سفارش دادم که خیلی خوب طراحی شد و به موقع به من تحویل دادن. خیلی هم مورد تایید رییس اداره قرار گرفت امیدوارم بازخورد خوبی ازش بگیریم.
خواستم ازتون تشکر کنم. موفق باشید.
خوشحالیم که مورد تایید و پسند شما قرار گرفته امیدواریم در همکاریهای بعدی هم بتوانیم نظر شما را جلب کنیم