افزایش فروش اینترنتی
ترفندهای افزایش فروش اینترنتی (بخش دوم)
سپتامبر 9, 2019
مزایای استفاده از بنر گیف
تاثیر طراحی بنر حرفه ای در تبلیغات اینترنتی
اکتبر 25, 2019
نمایش همه

روش‌‌های جذب مشتری اینترنتی (بخش سوم)

روش های جذب مشتری اینترنتی

در دنیای ارتباطات جذب مشتری ممکن است سخت باشد. یکی از خطاهای پرتکرار صاحبان کسب‌وکار آنلاین آن است که با هدف ایجاد قدرت انتخاب بیشتر برای مشتریان، گزینه‌های پرشماری را در مقابل مشتری قرار می‌دهند که این کار اشتباه است. برای جذب مشتری اینترنتی روش ‌های مختلفی وجود دارد. ما در این مطلب روش‌های مختلف را گردآوری کرده و در خدمت شما قرار می‌دهیم. تا آخر مقاله با سایت بنردیزاین همراه باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد که درصد کمی از افراد به جزئیات محصولات و خدمات توجه جدی می‌کنند و عموما ترجیح می‌دهند کلیات محصول مورد نظر  را انتخاب و اقدام به خرید کنند. سعی کنید در تعیین محصولات و خدمات خود، ساده باشید و در تبلیغ و معرفی محصولات نیز این رویه را ادامه دهید.

روش‌های جذب مشتری از طریق اینترنت 

برای جذب مشتری به صورت آنلاین روش‌های مختلفی وجود دارد که ما به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. سایت و وبلاگ جذاب طراحی کنید 

در کسب‌وکار آنلاین داشتن وب‌سایت و وبلاگ جذاب مهم است. یعنی وب‌سایت باید بهینه باشد تا وقتی مشتری کلمات مرتبط با شغل‌تان را جستجو می‌کند به راحتی بتواند به سایت دسترسی پیدا کند.

در سایت باید اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان وجود داشته باشد. زمانی‌که مشتری جدید وارد سایت می‌شود بتواند اطلاعات لازم را کسب کند. تصاویر با کیفیت را ببیند. بنرهای طراحی شده در سایت باید جذاب و حاوی اطلاعات لازم باشند. کاربر اطلاعات مربوط به تماس را نیز به‌راحتی در سایت پیدا کند. پس سایت باید همه اطلاعات مورد نیاز مشتری را داشته باشد.

در کنار وب‌سایت داشتن وبلاگ هم از اهمیت زیادی برخوردار است. در وبلاگ مطالب مفیدی نوشته می‌شود که مشتریان می‌توانند بخوانند. با شما ارتباط برقرار کنند و سوال‌ بپرسند.

 جذب مشتری اینترنتی

۲. از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

بیش از نیمی از مردم جهان از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند. داشتن اکانت اینستاگرام، تلگرام، تویتر، فیس‌بوک و … در شناخت کسب‌وکار بسیار تاثیرگذار است. با استفاده از تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، بهتر مشتری هدف را می‌شناسید و از سلیقه و علاقه مشتریان بیشتر اطلاعات کسب می‌کنید. ترافیک سایت با شبکه‌های اجتماعی بالا می‌رود. مثلا اگر طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام‌تان جذاب باشد یا پست‌های جذابی را طراحی کرده باشید مشتریان کنجکاو می‌شوند تا به سایت‌تان هم سر بزنند و با خدمات بیشتر آشنا شوند. با کلیک روی لینک‌بیو یا بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام به سایت وارد می‌شوند و ترافیک افزایش می‌یابد.

در تلگرام نیز فضا برای تبلیغات کسب‌وکار مناسب است. طراحی بنر تلگرام که متناسب با کارتان باشد و کال‌تواکشن مناسبی داشته باشد باعث کلیک روی لینک می‌شود و کاربر را به سمت سایت هدایت می‌کند.

برای بقیه شبکه‌های اجتماعی نیز به همین منوال است. سعی کنید با تولید محتوای مناسب، بنرهای تبلیغاتی حرفه‌ای و ویدیوهای خوب در شبکه‌های اجتماعی نظر مشتری را به کارتان جلب کنید.

جذب مشتری اینترنتی

۳. برای جذب مشتری تخفیف بدهید 

سومین روش جذب مشتری اینترنتی تخفیف‌های است که برای مشتریان خود در نظر می‌گیرید. تخفیف‌ها اصولا باعث جذب مشتری جدید برای‌تان می‌شوند. از شبکه‌های اجتماعی برای پیشنهادات خود استفاده کنید. فالورهای شما پست‌ها را برای دوستان خود ارسال می‌کنند و محصولات و خدمات‌تان را معرفی خواهند کرد. طراحی محتوای خوب و مورد استفاده مشتری، استفاده از لوگوی شرکت و استفاده از اطلاعات مورد نیاز مشتری در تبلیغات موثر است.

۴. سئو (بهینه سازی سایت) را مرتب انجام دهید 

برای جذب مشتری اینترنتی داشتن وب‌سایت به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه سایت باید از لحاظ سئو نیز بهینه شود تا در موتورهای جستجو موقعیت بهتری داشته باشد.

سایت از لحاظ سئو on-page و off-page باید در رتبه خوبی باشد. موتورهای جستجو با سرچ کردن مشتری سایت شما را به عنوان منبع به کاربر معرفی کنند.

۵. از نظرات مشتریان استفاده کنید 

برای تایید اینکه محصولات و خدمات‌تان خوب است نیاز به نظرات مشتریان دارید. نظرات مشتریان را در سایت قرار دهید. توصیف کسب‌وکارتان از زبان مشتری قدیمی باعث متقاعدکردن مشتریان جدید به خرید می‌شود.

تعامل با مشتریان از اصل‌های مهم هر کسب‌وکاری است. باید به نظرات کاربران در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید. جواب دادن به نظرات مشتریان باعث حس اعتماد و همچنین انگیزه برای ایجاد بررسی محصولات و در نهایت خرید می‌شود.

جذب مشتری اینترنتی

نتیجه‌گیری

هنگام استعلام قیمت طراحی بنر برای محصولات و یا معرفی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، مهمترین و کلیدی‌ترین ویژگی‌های محصول خود را بیان کنید و از ذکر امکانات و جزئيات کم‌اهمیت خودداری کنید. باور کنید که مشتری‌های بیشتری را به دست خواهید آورد و فروش بیشتری را تجربه می‌کنید! شاید با این روش بخشی از مشتریان سخت‌گیر و علاقه‌مند به جزئيات را از دست بدهید، اما تاثیری که این محدودسازی بر افزایش فروش‌تان به کاربران پرمشغله دارد چنان بالاست که به خوبی می‌تواند آن گروه اقلیت را جبران کند.

در این مقاله روش‌های مهم جذب مشتری اینترنتی را بررسی کردیم. اگر روش دیگری را امتحان کرده‌اید و برای کسب‌وکارتان مفید بوده لطفا با ما نیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *