طراحی بنر آنلاین
چطور طراحی بنر آنلاین انجام دهیم؟
سپتامبر 26, 2020
افزایش کلیک در طراحی بنر تبلیغاتی
۱۲ نکته برای افزایش کلیک در طراحی بنر تبلیغاتی
اکتبر 18, 2020
نمایش همه

۵ نکته کاربردی برای طراحی بنر تبلیغاتی موثر

طراحی بنر تبلیغاتی موثر

در دنیای بازاریابی اینترنتی تبلیغات بنری یکی از ایده‌های تبلیغاتی است که بسیار هم مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. تقریبا همه کسب‌وکارها از بنر تبلیغاتی برای تجارت آنلاین استفاده می‌کنند. اما بعضی کسب‌وکارها از بنرشان بازخورد مثبت می‌گیرند و بعضی بازخوردهای خوبی نمی‌گیرند. اینجا سوال پیش می‌آید چه تفاوتی در طراحی بنرها وجود دارد و چه چیزی را باید در طراحی بنر تبلیغاتی رعایت کرد که باعث جذابیت برای مخاطب شود؟ قطعا نکته‌های زیادی در طراحی موثر هستند و می‌توانند باعث ایجاد بنری موثر شوند اما ما در این مطلب ۵ نکته کاربردی برای طراحی بنر تبلیغاتی موثر را بررسی می‌کنیم در ادامه با سایت بنردیزاین همراه باشید.

۵ نکته کاربردی طراحی بنر

۱. رعایت استانداردهای بنر 

بنری که طراحی می‌کنید و به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود باید استاندارهای لازم را داشته باشد. دستورالعمل‌های که گوگل به عنوان مشهورترین موتور جستجو در دنیا برای سایز بنر اعلام کرده را رعایت کنید تا بنرتان عملکرد خوب و مناسبی داشته باشد.

طبق اعلام گوگل ۴ سایز در تبلیغات بنری به عنوان بهترین موارد شناخته شده‌اند:

۱. بنر با سایز مستطیل بزرگ ۲۸۰x۳۳۶

۲. بنر با سایز مستطیل متوسط ۳۰۰x۲۵۰

۳. بنر هدر سایت ۷۲۸x۹۰

۴. بنر ساید بار ۱۶۰x۶۰۰

البته بسته به فضا و سفارش بنر توسط مشتری می‌توانید یکی از سایزهای بالا را انتخاب کنید.

۲. رعایت اصل سادگی در طراحی بنر 

بنر تبلیغاتی را هیچ‌وقت پُر نکنید استفاده از اطلاعات زیاد، تصاویر گوناگون و سایر عناصر فقط باعث گیجی مخاطب می‌شود و هیچ فایده دیگری ندارد. در بنرهای شلوغ مخاطب نمی‌تواند تمرکز کند و پیام‌تان اگر در بنر طراحی شده باشد، نمی‌بیند.

طراحی بنر شلوغ برای تبلیغ‌تان بی‌فایده است، زیرا مخاطب فقط یک ثانیه به تبلیغ نگاه می‌کند بنر باید بلافاصله روی مخاطب تاثیر بگذارد، پس تا حد ممکن طراحی بنر تبلیغاتی را ساده نگه دارید. با استفاده از رنگ، فونت، لوگو و متن بنر را ساده نگه دارید. طراحی بنر تبلیغاتی موثر باید با سایر مطالب بازاریابی‌تان نیز سازگار باشد.

طراحی بنر تبلیغاتی موثر

۳. استفاده از دکمه در طراحی بنر موثر

احتمالا می‌دانید که استفاده از دکمه در طراحی بنر نرخ کلیک (CTA) سایت را بسیار افزایش می‌دهد. روی طراحی و قرار دادن دکمه کال‌تواکشن در طراحی بسیار تمرکز کنید.

طراحی دکمه‌های دعوت‌به‌اقدام با رنگ‌های زنده و متنوع بسیار بهتر از دکمه با رنگ پس‌زمینه است. استفاده از تضاد رنگی احتمال دیدن دکمه توسط کاربر را بسیار بالا می‌برد و توجه مخاطب را جلب می‌کند. همچنین احتمال کلیک روی بنر بسیار بالا می‌رود.

۴. استفاده از متن‌های واضح در طراحی 

مهم‌ترین مرحله برای طراحی بنر استفاده از متن‌های واضح است. معمولا بنرهای که طراحی می‌شوند متن‌های زیادی دارند، اما واقعیت این است که نباید خیلی از متن در طراحی بنر استفاده کنید. باید مطمئن باشید متنی که در طراحی بنر استفاده می‌کنید توسط مخاطب خوانده می‌شود. دو نکته را برای متن فراموش نکنید، اولین نکته در مورد عنوان است. عنوان باید بزرگ و پررنگ باشد و از نظر اندازه، نوع رنگ و فونت متفاوت از متن‌های دیگر باشد.

نکته دوم در مورد بقیه متن‌های است که در طراحی بنر تبلیغاتی موثر استفاده می‌کنید. سایر متن‌های مورد استفاده باید حداقل چهار قلم از اندازه عنوان کوچکتر باشد، تا تضادی مهم را در دو دسته متن ایجاد کند و کاربر را ترغیب به خواندن متن کند.

البته نکات بالا در طراحی‌های دیگر از جمله طراحی سایت نیز رعایت می‌شود و می‌توانید در سایت‌های مختلف تضاد متن را ببینید.

طراحی بنر تبلیغاتی موثر

۵. استفاده نکردن از بنر با حجم بالا 

مخاطب نیاز دارد تبلیغات‌تان را سریع ببینید تا با تبلیغ تعامل برقرار کند. ولی اگر حجم بنر بالا باشد زمان زیادی طول می‌کشد تا تبلیغ بارگذاری شود و بنری که به کندی بالا بیاید تاثیر منفی دارد زیرا هیچ مخاطبی آنقدر وقت ندارد تا منتظر بارگذاری بنرتان بماند. چنین بنری تجربه کاربری بدی را به مخاطب می‌دهد و به همین دلیل نباید از بنر با حجم بالا استفاده کنید.

همچنین برخی از کاربران از اینترنت با سرعت پایین استفاده می‌کنند و زمان بسیار بیشتری را باید برای بالا آمدن بنر تبلیغاتی بگذارند و تعامل‌های ارتباطی احتمالی از بین می‌رود. بنابراین خیلی مهم است که روی حجم بنرتان دقت کنید و تا حد ممکن از بنر تبلیغاتی با حجم کم استفاده کنید. گوگل ادورز استفاده از بنر با حجم ۱۵۰ کیلوبایت را پیشنهاد می‌کند.

و اما در آخر طراحی بنر تبلیغاتی موثر برای رشد تجارت و دیده شدن کسب‌وکارتان ضروری است. اما طراحی بنر باید ساده باشد تا ویژگی‌های اصلی آن برجسته شود. اندازه بنر باید استاندارد باشد استفاده از رنگ، متن و فونت باید به دقت و ظرافت طراحی شود. همچنین حجم بنر باید متناسب باشد تا به آسانی بارگذاری شود و مورد توجه مخاطب قرار گیرد.

طراحی بنر تبلیغاتی کاری لذت‌بخش و در عین حال پیچیده است طراحی بنر دقت زیادی می‌خواهد اگر در شرکت‌تان طراحی مخصوص دارید که کار طراحی انجام می‌دهد این مطلب را برایش ارسال کنید اگر طراح ندارید سفارش طراحی بنر را به طراحان سایت بنریزاین بسپارید چون موارد طراحی را خوب می‌شناسند و بنری موثر و تاثیرگذار به شما تحویل می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *