همه کسبوکارها زمانی که طراحی بنر گیف سفارش میدهند هدفشان بازاریابی خدمات یا محصولاتشان است. صاحبان کسبوکارها طراحی بنر را به عنوان روشی مقرون بهصرفه برای افزایش برندشان میدانند که البته درست است. اما فقط بنرهای که خوب طراحی میشوند، مشتری را تشویق به کلیک روی بنر میکنند. در این مطلب ۱۲ نکته مهم و کاربردی را میگویم که با رعایتشان میتوانید طراحی بنر تبلیغاتی را انجام دهید که کلیک بیشتری بخورد. در ادامه با سایت بنردیزاین همراه باشید.
۱۲ نکته کلیدی طراحی بنر حرفهای را در ادامه به صورت جزئی مورد بررسی قرار میدهیم.
مخاطب فقط و فقط چند ثانیه کوتاه به بنرتان نگاه میکند و از روی آن رد میشود. پس حتما باید بنری را طراحی کنید که جذاب و در عین حال ساده باشد. اگر در طراحی بنر از رنگهای زیاد، فونتهای عجیب غریب و متنهای زیاد استفاده کنید فقط حواس مخاطب را پرت میکنید. پس بسیار مهم است که بنری ساده طراحی کنید یعنی از رنگها، فونتها و متن کمتری استفاده کنید تا مخاطب خیلی راحت با تبلیغتان ارتباط برقرار کند.
طراحی بنر تبلیغاتی باید بهگونهای باشد که مخاطب را مجبور کند تا قسمتهای مهم تبلیغ را زودتر از سایر قسمتها ببیند. یکی از مواردی که در بنر باید زودتر دیده شود لوگو است، زیرا لوگو باعث افزایش آگاهی از برند میشود. محصولات، خدمات یا پیشنهاد ویژهای که دارید باید در مرحله دوم و بعد از لوگو دیده شود، پس پیشنهادهای مانند تخفیف، کیفیت عالی، رایگان و … باید فضای بیشتری در بنر تبلیغاتی داشته باشند. در مرحله سوم باید توجه مخاطب را به دکمه CTA یا دعوت به بازخورد های مانند کلیک کنید، ثبتنام کنید، خرید کنید، یاد بگیرید و … جلب کنید.
قاب طراحی برای مخاطب باید به وضوح دیده شود. مطالب مهمی که در بنر استفاده میکنید با رنگهای متضاد در داخل قاب طراحی دیده شوند، که این تضاد رنگی تضمین کننده مطالب داخل بنر است.
برای جلب توجه سریع مخاطب به بنر، استفاده از رنگ ابزاری بسیار مناسب است. البته که رنگها احساسات مختلفی را منتقل میکنند و برای ارسال پیام تجاری استفاده میشوند. رنگهای را در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کنید که به ایجاد هویت برند کمک میکنند.
اندازه بنری که طراحی میکنید نیز در افزایش نرخ کلیک بسیار مهم است. گوگل سایزهای زیر را برای بنر تبلیغاتی موثر پیشنهاد داده است که میتوانید استفاده کنید.
قرار دادن دکمههای طراحی در محل مناسب بنر، راهی بسیار عالی برای افزایش نرخ کلیک در بنر است. دکمهها را در قسمت پایین بنر قرار دهید. برای دکمهها در طراحی از رنگهای متضاد استفاده کنید تا به خوبی دیده شده و جلب توجه کنند.
در طراحی بنر باید عنوان و متنها با هم متفاوت باشند که تفاوت در متنها را میتوان با استفاده از فونت و اندازه طراحی کرد، تا مخاطبان بتوانند راحتتر تیتر و سپس سایر متنها را بخوانند. از فونتهای بسیار نازک و فونتهای که به صورت شکسته نوشته میشوند، استفاده نکنید.
زمانی که کاربر روی بنرتبلیغاتی کلیک میکند وارد صفحه مقصد یا صفحهفرود سایت میشود. بنابراین کاربر باید در صفحه لندینگپیج فونتها و رنگهای مشابه با بنر طراحی شده را پیدا کند. بنر طراحی شده باید مشابه سایر عناصر برند تجاریتان باشد تا مخاطب به برندتان اعتماد کند. البته در نظر داشته باشید که بنر طراحی شده خیلی شبیه به وبسایت نباشد زیرا باعث میشود که کاربر بنر را گم کند.
بنری که طراحی میکنید باید خیلی سریع بارگذاری شود و کاربر بتواند ببیند. طبق استاندارد گوگل ادورز سایز بنر کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت باشد تا سریع بارگذاری شود. کاربر وقت ندارد تا برای دیدن بنرتان منتظر بماند و سریع به سمت پایین اسکرول کرده و از روی تبلیغتان عبور میکند.
در طراحی بنر باید عکسها و گرافیکی انتخاب کنید که مربوط به تبلیغ و پیامتان باشد. از عکسها که انتزاعی هستند و معنی نامفهوم دارند استفاده نکنید زیرا کاربر برای متوجه شدن معنی عکس فرصت کافی ندارد. البته که تصاویر انتخابی باید از کیفیت مناسبی هم برخوردار باشند.
در موارد بالاتر گفتیم کاربر زمان ندارد تا خیلی روی بنرتان زمان بگذارد پس لازم است بنر را کمی تهاجمیتر طراحی کنید، یعنی در طراحیتان از رنگهای متضاد و پررنگ استفاده کنید تا نظر مخاطب جلب شود.
راهی بسیار عالی برای جلب توجه مخاطب استفاده از انیمیشن در طراحی است، با طراحی انمیشن کاربر سرگرم میشود و از طراحیتان لذت میبرد. اما در نظر داشته باشید که انیمیشن شما را از هدف تجاریتان دور نکند.
با بهکار بردن ۱۲ نکته کاربردی و مهم مطرح شده در مطلب فوق میتوانید افزایش کلیک در طراحی بنر تبلیغاتی را داشته و تبلیغات موثری برای کسبوکارتان طراحی کنید.